اخبار داغ

عضوکمسیون بهداشت و درمان:

بیش از 30 درصد مصرف دخانیات در جوانان کم سن و سال/ افزایش سرطانها در استشناق دود سیگار

بیش از 30 درصد مصرف دخانیات در جوانان کم سن و سال/ افزایش سرطانها در استشناق دود سیگار
عضوکمسیون بهداشت و درمان گفت: مصرف دخانیات نسبت به گذشته باعث افزایش بیش از 30 درصد ی جوانان زیر 18 سال شده است و شیوع سرطان ها دربین افراد مصرفی دخانیات و حتی افرادی که در برابر استشاق دود سیگارقرار دارندتاثیر گذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانمراد هاشم ضحی عضوکمسیون بهداشت و درمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سپید پوش در خصوص نزدیک شدن هفته ی مبارزه با دخانیات گفت: بحث دخانیت با انکه مشکل جدیدی در جامعه  نیست ولی متاسفانه برای جوان ما مشکلات زا است و مصرف دخانیات به جوان کمتر از 18 سال نیزسرایت کرده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دان,

وی با بیان اینکه بیشتر دخانیات از راه غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می شود ادامه داد: متاسفانه دخانیات هم از موارد دیگری است که سلامت مردم و جامعه ما را تهدید می کند.

,

ضحی در ادامه افزود:قاچاق مقوله آزادی است که به دور از برنامه بودجه مملکتی و بدون اینکه خطرات مملکت را در نظر بگیرد به کار خود ادامه می دهد.

,

وی با در نظر گرفتن اینکه مصرف دخانیات در کشور ایران شیوع زیاد دارد.خاطر نشان کرد: معمولا افرادی که معتاد هستند سیگار هم در کنار آن مصرف دارند ولی بر عکس این قصیه کمتر اتفاق می افتد که کسی که سیگاری است اعتیاد به مواد مخدر های دیگر هم داشته باشد.

,

این عضو کمسیون مجلس با اشاره به اینکه بیشتر جوانان را که  در محافل واماکن عمومی می بینیم برای سرگرمی خود به دخانیات روی می اورندادامه داد: یا با ارزان در دست داشتن سیگار نسبت به کشور های دیگر مانند  ترکیه باعث شده راحتر در دسترس جوانان ایرانی قرا ربگیرد.

,

شیوع سرطان ریه در مصرف دخانیات

,

وی با بیان اینکه افزایش دخانیانت باعث افزایش شیوع سرطان ها همانند سرطان ریه می شود تصریح کرد: حتی امروزه سرطان ریه در زنان نیز روبه افزایش است.

,

ضحی گفت: متاسفانه اطلاع رسانی  در فرهنگ کم مصرف کردن دخانیات ضعیف است و یا اینکه اصلا به این قضیه جدی نگاه نمی شود.باید عوارضی که باعث می شود جوانان به سیگار روی بیاورند مورد بررسی قرار گیرد.

,

استرش و مشکلات روحی جوانان در افزایش مصرف سیگار

,

این عضو کمسیون بهداشت با مطرح کردن اینکه بیشتر مشکلات روحی، بیکاری و استرس جوانان باعث ازدیاد مصرف سیگار شده است تصریح کرد: اگر در خانواده ای هم یک نفر مصرف سیگار داشته باشد  و اراده قوی در مابقی اعضای خانواده حکم کند که بقیه سیگار مصرف نکنند ولی استشناق ناشی از  دود سیگار این احتمال را می دهد که دیگراعضای خانواده را به مشکلات ریوی و در معرض سرطان ها قرار دهد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه