اخبار داغ

مؤمنی‌شریف: حوزه هنری از مراکز اصلی تدوین و تألیف تاریخ انقلاب است

مؤمنی‌شریف: حوزه هنری از مراکز اصلی تدوین و تألیف تاریخ انقلاب است
ششمین نمایشگاه سالانه تازه‌های منابع کتابخانه انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران با ارائه ۶۵۰ اثر تازه، یکشنبه ۳ خردادماه هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری برپا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس، در نخستین روز از برپایی این نمایشگاه، شخصیت‌هایی همچون محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری، خسرو زینال‌پور معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری، علیرضا کمری، حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری، هدایت‌الله بهبودی، محسن غنی‌یاری، هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری، نصرت‌الله صمدزاده مدیر کتابخانه تخصصی جنگ، محسن کاظمی، احد گودرزیانی، محمد قبادی، محمدصادق فیض و جمعی دیگر از نویسندگان و هنرمندان و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و انقلاب کشورمان از آثار به نمایش گذاشته شده بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محسن مومنی شریف پس از بازید از این نمایشگاه در سخنان کوتاهی با بیان اینکه حوزه هنری یکی از مراکز اصلی تدوین و تالیف تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: حوزه هنری در این زمینه به غیر از تالیف و تولید و چاپ آثار، کار پژوهشی هم انجام می دهد و محل رجوع پژوهشگران، محققان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و طبیعی است که باید در این زمینه دارای کتابخانه‌های تخصصی و کاملی باشد.

,

رئیس حوزه هنری همچنین درباره توجه این نهاد به منابع پژوهشی و تاریخی انقلاب اسلامی شهرستان‌های کشور، گفت: انقلاب اسلامی مردمی بود و همه مردم کشورمان در به وجود آمدن آن و همچنین نگاه داشتن‌اش نقش داشتند و می توان گفت یکی از دلایل ایستادگی انقلاب اسلامی طی این سال‌ها پشتیبانی تمام مردم کشورمان از این رخداد بزرگ باشد. به همین جهت هم حوزه هنری به منابعی که توسط استان‌ها از تاریخ انقلاب اسلامی تهیه می شود توجه نشان می‌دهد و خود نیز در جهت تامین این گونه منابع اهتمام دارد.

,

650 اثر تازه به کتابخانه انقلاب اسلامی اضافه شد

,

رئوف گوهریان، مدیر کتابخانه انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران، نیز با بیان اینکه امسال 650 جلد کتاب از تازه‌های نشر توسط این کتابخانه خریداری شده است، عنوان کرد: سعی کردیم تا همه ناشرانی که در حوزه انقلاب اسلامی و تاریخ شفاهی کار می‌کنند را مورد توجه قرار دهیم و بتوانیم تازه‌های نشر یک سال گذشته کشورمان با موضوع انقلاب اسلامی را تهیه و در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

,

وی افزود: یک لوح فشرده از تمام منابع و اطلاعات کتاب‌شناسی از آثار نمایشگاه نیز تهیه شده است که علاقه‌مندان می توانند از این لوح استفاده کنند. به غیر از کتاب‌های به نمایش در آمده، نشریاتی که طی سال گذشته در حوزه انقلاب اسلامی چاپ شده بود و همچنین آثار شنیداری و دیداری را تهیه کردیم که به علت محدودیت فضا، در نمایشگاه عرضه نشد و علاقه‌مندان می توانند این آثار را در کتابخانه انقلاب مشاهده کنند.

,

گوهریان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که هر ساله کتابخانه انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران آثار تازه را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهیه می‌کند این است که دسترسی به آثار شهرستان‌ها در این نمایشگاه ساده‌تر و به لحاظ هزینه به صرفه‌تر است و می‌توانیم از این آثار هم که بسیار حائز اهمیت هستند، بهره‌مند شویم.

,

ششمین نمایشگاه سالانه تازه‌های منابع کتابخانه انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران حوزه هنری یک‌شنبه و دوشنبه، 3 و 4 خردادماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری (راهروی غربی، طبقه همکف) برپا می‌شود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه