اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان مطرح کرد:

افزایش رشد صادرات غیرنفتی استان گلستان در سال 93

افزایش رشد صادرات غیرنفتی استان گلستان در سال 93
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد 27 درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال 93 خبر داد.
[

به گزارش خبرنگار "رازق" از استان گلستان، مهندس قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بااشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استان در زمینه صادرات و تجارت خارجی، گفت: بحث تجارت خارجی در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته و باید با تلاش و کوشش و درسایه همدلی و همزبانی در جهت رشد و شکوفایی و رونق صادرات غیر نفتی استان گام برداریم.

, به گزارش , "رازق",
 
,
وی با تأکید بر حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: با رفع کلیه تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف، استان سهم بیشتری از صادرات غیرنفتی کشور را در آینده به خود اختصاص دهد.
,
 
,
 
,
قوانلو افزود: کل صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته از لحاظ وزنی 920000 تن و از لحاظ ارزشی 366000 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 92، بیست و هفت درصد (27) از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ارزشی رشد داشته است.
,
 
,
 
,
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، اقلام عمده صادراتی استان گلستان، شامل پنیر و سایر لبنیات با رشد 25 درصد، قطعات سوله با 81 درصد، میلگرد 96 درصد، گوشت مرغ منجمد 138 درصد، رب گوجه فرنگی با 33 درصد، خوراک آماده طیور با 115 درصد و سیمان با 674 درصد رشد اعلام کرد.
,
 
,
 
,
وی اظهار داشت: در سال قبل کشورهای ترکمنستان با 16 درصد رشد، عراق با 45 درصد، افغانستان با 67 درصد و قزاقستان با 70 درصد رشد مقاصد عمده صادرات غیر نفتی استان را تشکیل می‌دادند.
,
 
,
 
,
قوانلو با اشاره به رشد 31 درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان افزود: در سال نودو سه 295852 هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.
,
 
,
 
,
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در زمینه رشد صادرات غیر نفتی در بین 31 استان کشور بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان در مکان سوم قرار گرفت که این بیانگر تلاش تجار، بازرگانان، مسئولین و دست‌اندرکاران استان است که امیدواریم با توجه به افتتاح خط ریلی اینچه برون و اتصال به کشورهای آسیای میانه  و افزایش توان صادرات و واردات استان شاهد روند رو به رشد در سالجاری باشیم.
,
 
,
 
,
وی هدف‌گذاری صادرات استان برای سالجاری را 600 میلیون دلار اعلام و افزود: قطعا با توسعه زیرساختهای استان از جمله در بخش حمل و نقل ریلی استان توان صادرات بیشتر از این را نیز داراست و ما امیدواریم با همت و تلاش مضاعف تولید کنندگان و تجار و بازرگانان استان این هدف را نیز محقق نماییم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه