اخبار داغ

خوزستان سقوط می‌کرد، اگر مقاومت مردم دزفول نبود!

خوزستان سقوط می‌کرد، اگر مقاومت مردم دزفول نبود!
اگر مقاومت مردم دزفول نبود، به‌یقین خوزستان سقوط می‌کرد و دیگر فتح المبینی هم وجود نداشت، حتی مقدمه آزاد سازی خرمشهر نیز فراهم نمی‌شد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، امروز تقویم رسمی کشورمان حکایت از دلاور مردی‌ها و مقاومت و ایستادگی مردم دزفول را دارد، دزفولی که در دوران دفاع مقدس 176 موشک، دو هزار و 500 گلوله توپ، 331 راکت هواپیما به آن اصابت کرد که بیش از 19 هزار واحد مسکونی و تجاری این شهر تخریب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کریمه، ,

دزفولی که در مقاومت جانانه‌اش در برابر موشک‌ها و گلوله‌های بعث عراق دو هزار و 610 شهید تقدیم کرده که از این تعداد 250 شهید از سه روز تا 10 سال سن داشتند!

,

دزفولی که در دوران دفاع مقدس هفت هزار شهید، جانباز و مفقودالاثر به اسلام تقدیم کرد که از این تعداد، دو هزار و ۶۰۰ نفر شهید هستند.

,

دزفولی که با مقاومت و ایستادگی مردمانش در برابر دشمن اجازه نداد، نقشه دشمن بعثی که می‌خواست دو لشکر از شش لشکری که برای حمله به خاک میهنمان آماده کرده بود مأمور فتح دزفول کند تا خوزستان را دور بزند و در نهایت این استان را به تصرف خود درآورد، عملی گردد.

,

‌دزفولی که مردمانش همه‌ی توان و امکانات خود را در اختیار رزمندگان قرار دادند، چرا که این شهر به‌تنهایی در چهار سال ابتدای جنگ یک لشکر داشت.

,

دزفولی که اگر مقاومت مردمانش نبود، به‌یقین خوزستان سقوط می‌کرد و دیگر فتح المبینی هم وجود نداشت، حتی مقدمه آزاد سازی خرمشهر نیز فراهم نمی‌شد.

,

دزفولی که مردمانش به‌خوبی موقعیت جغرافیایی منطقۀ خویش را دانستند و از این جهت برای دفاع از حریم سرزمین مقدس اسلامی متعهد ماندند و تا آخرین لحظات جنگ تحمیلی یک قدم از عقیدۀ خویش عقب نگذاشتند.

,

دزفولی که دشمن می‌خواست مردم از آن شهر بیرون رفته و به دیگر شهرهای کشور پناه ببرند، امّا چنین نشد و این عقده‌ای شد در دل‌های سیاهشان.

,

دزفولی که بخش‌های گسترده‌ای از بافت تاریخی‌اش آسیب دید اما با ایستادگی و استقامت در برابر دشمن و ماندن در شهر، ایجاد بغض و سرشکستگی در بعثیون ایجاد کرد.

,

دزفولی که مردمانش در طول هشت سال دفاع مقدس با همه‌ی توان در برابر دشمنان جوانمردانه ایستادند و باوجودی که بیشترین موشک بر پیکره این شهر وارد شد اما در حین جنگ مردم، بخش‌های تخریب شده شهر را همزمان بازسازی نمودند.

,

دزفولی که مظهر مقاومت مردم در مقابل حملات موشکی عراق نام گرفت که در سال 1365 از طرف جمهوری اسلامی ایران با نظرسنجی از مردم ایران به‌عنوان شهر نمونه معرفی گردید و لوح زرین آن توسط دولت در یکی از میادین آن نصب شد.

,

دزفولی که در آغاز جنگ ایران و عراق بیش از ۲۰۰ بار موشک‌باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد، مردم دزفول باوجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت می‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد.

,

دزفولی که از نخستین قربانیان تهاجم سنگین و ناجوانمردانه دشمن بعثی بود. گلوله‌باران شهر توسط صدها دستگاه تانک فوق مدرن و حملات توپخانه و بمباران‌های وحشیانه هوایی نه‌تنها خللی در عزم و استقامت مردم دزفول ایجاد ننمود.

,

دزفولی که در ماه‌های آغازین جنگ در آن به‌تنهایی با تشکیل تیپ3 که بعدها زیرمجموعه‌ی لشکر 7 ولیعصر (عج) شد نقش مهمی در جبهه‌های جنگ ایفا کرد.

,

دزفولی که در دوران دفاع مقدس بارها مورد هجوم دشمن و موشک‌باران رژیم بعث عراق بود تا آنجا که آن را شهر موشک‌ها گفته‌اند. آری، بلد الصواریخ یا شهر موشک‎ها عنوانی بود که عراقی‎ها در طول جنگ تحمیلی به شهر مقاوم و شهید پرور دزفول داده بودند.

,

دزفولی که پس از انقلاب اسلامی اشخاصی همچون آیت‌الله قاضی که تا آخرین روز، شهر را ترک نکرد و هر هفته نماز جمعه را برگزار می‌کرد وجود داشتند که یکی از نشانه‌های مقاومت این شهر است.

,

دزفولی که در مقاطعی از تاریخ در آن 40 مجتهد صاحب رساله داشتیم و اکنون بسیاری از محله‌های این شهر به نام این مراجع نام‌گذاری شده است.

,

آری، این روز از تقویم را به خاطر مقاومت مردم این شهر در برابر موشک‌باران رژیم بعثی عراق در طول جنگ ایران و عراق است، به‌روز مقاومت و پایداری- روز دزفول نام‌گذاری کرده‌اند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه