اخبار داغ

پزشک جوان فریدنی:

طبابت برای همشهری های خودم یک افتخار بزرگ است

طبابت برای همشهری های خودم یک افتخار بزرگ است
شریفی پزشک جوان فریدنی در مصاحبه با فریدن نا طبابت برای همشهری های خود را یک افتخاربزرگ دانست و گفت: وابستگی عاطفی به محیط و مردم شهرستانم سختی های کار را کاهش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فریدن نا، وقتی وارد اورژانس شهید رجایی داران شدم هرچند رنگ کهنگی و بوی گستاخ سیگار در محوطه بیمارستان حس خوبی به من منتقل نکرد اما دیدار با یکی دیگر از چهره های برتر منطقه باردیگر ریشه ی غرور را در وجودم دوانید و گرد رکود و محرومیت را برای لحظاتی هرچندکوتاه از ذهنم زدود.دکتر یاسر شریفی، پزشک عمومی بیمارستان شهیدرجایی داران، چهره جوانی از مهد فریدن بزرگ است که رسم افتخارآفرینی برای این سرزمین را ادامه داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فریدن نا, وقتی وارد اورژانس شهید رجایی داران شدم هرچند رنگ کهنگی و بوی گستاخ سیگار در محوطه بیمارستان حس خوبی به من منتقل نکرد اما دیدار با یکی دیگر از چهره های برتر منطقه باردیگر ریشه ی غرور را در وجودم دوانید و گرد رکود و محرومیت را برای لحظاتی هرچندکوتاه از ذهنم زدود.دکتر یاسر شریفی، پزشک عمومی بیمارستان شهیدرجایی داران، چهره جوانی از مهد فریدن بزرگ است که رسم افتخارآفرینی برای این سرزمین را ادامه داده است.,

یاسرشریفی دارانی متولد ۱۳۶۶ شهرداران فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران می باشد.

,

وی در این کمیابی پزشک در شهرستان محروم فریدن ازدوسال پیش تا کنون پزشک اورژانس شهیدرجایی داران می باشد و با افتخاری که خود به آن اذعان دارد برای شهرستان خود طبابت می کند.

,

در ادامه مصاحبه ای با وی ترتیب داده ایم که از نظرتان خواهد گذشت:

,

فریدن نا: چه شد که حرفه پزشکی را انتخاب نمودید؟از دوران تحصیل خود در دبیرستان و عواملی که در موفقیت شما نقش داشته است برایمان بگوئید. توصیه های شما برای علاقه مندان به حرفه پزشکی چیست؟

, فریدن نا: چه شد که حرفه پزشکی را انتخاب نمودید؟از دوران تحصیل خود در دبیرستان و عواملی که در موفقیت شما نقش داشته است برایمان بگوئید. توصیه های شما برای علاقه مندان به حرفه پزشکی چیست؟, فریدن نا:, چه شد که حرفه پزشکی را انتخاب نمودید؟از دوران تحصیل خود در دبیرستان و عواملی که در موفقیت شما نقش داشته است برایمان بگوئید. توصیه های شما برای علاقه مندان به حرفه پزشکی چیست؟,

بنده قبل از کنکور به دلیل شغل پدر در جمع پزشکان بودم و از آن زمان به حرفه پزشکی علاقه مند شدم.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در شهر داران و تحصیلات متوسطه را در یک مرکز دولتی در اصفهان گذراندم.در مورد حرفه پزشکی باید گفت حرفه ای سخت و در عین حال دلپذیر است و از مرحله ی دانشگاه تا مرحله ی فعالیت حرفه ای بسیار دشوار و پراسترس می باشد و تنها علاقه است که باعث ادامه ی مسیر می شود والبته افرادی که تنها با انگیزه کسب درآمد قدم به این مسیر می گذارند حتی اگر هم روزی پزشک شوند از شغل خود هیچ لذتی نمی برند.توصیه من به داوطلبان کنکور تلاش عاقلانه و هدفمند و توکل به خدا می باشد.

,

فریدن نا: چرا این شهرستان را برای کار انتخاب نمودید؟آیاآمارهای نقل شده از تعداد پزشکان بیکار صحت دارد؟

, فریدن نا: , فریدن نا: , چرا این شهرستان را برای کار انتخاب نمودید؟آیاآمارهای نقل شده از تعداد پزشکان بیکار صحت دارد؟,

علت فعالیت من در فریدن احساس دین به این شهرستان و وابستگی عاطفی به محیط و مردم آن است که سختی های کار در این منطقه را کاهش می دهد. هیچ پزشکی اگر واقعا در پی کار باشد بیکار نمی ماند و پزشکان بیکار همه خواهان کار در شهرهای بزرگ هستند . بنده در همین لحظه موقعیت های شغلی متعددی برای پزشکان عمومی در همین منطقه خودمان سراغ دارم ولی آنچه مهم است توقع و انتظارات همکاران محترم است.

,

فریدن نا: عکس العمل مردم فریدن از اینکه به یک پزشک فریدنی مراجعه می کنند چیست؟خودتان چه احساسی دارید وقتی همشهری های خودتان بیمار شما هستند؟

, فریدن نا:, عکس العمل مردم فریدن از اینکه به یک پزشک فریدنی مراجعه می کنند چیست؟خودتان چه احساسی دارید وقتی همشهری های خودتان بیمار شما هستند؟, عکس العمل مردم فریدن از اینکه به یک پزشک فریدنی مراجعه می کنند چیست؟خودتان چه احساسی دارید وقتی همشهری های خودتان بیمار شما هستند؟,

مردم فریدن به بنده ابراز لطف و محبت دارند و بنده نیز حقیقتا دوستدار همشهریان عزیز هستم.البته در حرفه ما کدورت ها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

,

فریدن نا: مراجعین شما بیشتردچار چه نوع بیماری هایی می باشند؟ به نظر شما مردم در زمان کنونی در زمینه چه نوع بیماری هایی باید آگاهی بیشتری پیدا کنند؟

, فریدن نا:, مراجعین شما بیشتردچار چه نوع بیماری هایی می باشند؟ به نظر شما مردم در زمان کنونی در زمینه چه نوع بیماری هایی باید آگاهی بیشتری پیدا کنند؟,

در زمان کنونی اکثرمشکلات این منطقه مربوط به بیماری های روماتولوژیک و متابولیک است که به دلیل الگوی اشتغال وزندگی مردم این منطقه و نیز تغییر الگوی تغذیه آنان در سال های اخیر است و با فعالیت صحیح بدنی و داشتن تغذیه سالم تا حد زیادی قابل پیشگیری می باشند.

,

فریدن نا: اگر بخواهید برای زنان و مردان خطرناک ترین بیماری را عنوان کنید که امروزه مورد غفلت و بی توجهی واقع می شود از چه بیماری نام می برید؟

, فریدن نا:, اگر بخواهید برای زنان و مردان خطرناک ترین بیماری را عنوان کنید که امروزه مورد غفلت و بی توجهی واقع می شود از چه بیماری نام می برید؟,

یکی از خطرناک ترین و مرموزترین بیماری ها دیابت شیرین یا همان مرض قند عامیانه است که یک اختلال مزمن متابولیکی دربدن است که در آن سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل قندها کاهش می‌یابد و در نتیجه میزان قند خون افزایش می‌یابد. ازعلائم دیابت می توان به تشنگی زیاد یا پرنوشی و پر ادراری ، گرسنگی یا پرخوری، خستگی زیاد و بی حوصلگی ،ضعف بینایی، احساس سوزش در انگشتان دست و پا ،تأخیر در بهبود زخم ها و بریدگی ها اشاره کرد.بیماری قند میتواند باعث مرگ شود. قند خون بالا به اعضا بدن از جمله قلب، مغز، کلیه، رگهای خونی و دندانها آسیب می رساند. با دادن یک آزمایش ساده خون و ادرار می توان از طبیعی بودن میزان قند خون آگاه شد.هم چنین داشتن فعالیت منظم و تحرک کافی و استفاده از تغذیه ی سالم در پیشگیری از این بیماری بسیارموثر است.

,

فریدن نا: مهم ترین مشکلات شما در حوزه ی کاریتان چیست؟دغدغه های یک پزشک عمومی چه می تواند باشد؟

, فریدن نا:, مهم ترین مشکلات شما در حوزه ی کاریتان چیست؟دغدغه های یک پزشک عمومی چه می تواند باشد؟,

مهم ترین مشکل نگاه اشتباه برخی مردم به پزشکان عمومی است و یا حتی بدبینی آن ها به سیستم بهداشت و درمان می باشد.

,

فریدن نا: شیرین ترین وتلخ ترین خاطره ی شما در طول مدت کارتان چه بوده است؟

, فریدن نا:, شیرین ترین وتلخ ترین خاطره ی شما در طول مدت کارتان چه بوده است؟,

شیرین ترین خاطره بهبود یک بیمار قلبی بعد از حدود ۱۵ بارشوک و ۴۰ دقیقه احیای قلبی بود و بدترین خاطرات من مربوط به فوت بیماران به دلایل مختلف است.

,

فریدن نا: آیا از طبابت برای مردم این چند شهرستان راضی بوده اید؟

, فریدن نا:, آیا از طبابت برای مردم این چند شهرستان راضی بوده اید؟,

طبابت برای همشهری های خودم یک افتخار بزرگ است.

,

فریدن نا: آیا از امکانات و دستگاه های موجود راضی هستید؟ وضعیت ساختمان بیمارستان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

, فریدن نا:, آیا از امکانات و دستگاه های موجود راضی هستید؟ وضعیت ساختمان بیمارستان را چگونه ارزیابی می کنید ؟,

در حال حاضر امکانات و وضعیت بیمارستان در حد مطلوب و شایسته ی مردم فریدن نیست.

,

فریدن نا: آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده که بیماری به شما مراجعه کند وتوان پرداخت هزینه را نداشته باشد و شما به مداوای او پرداخته باشید؟

, فریدن نا:, آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده که بیماری به شما مراجعه کند وتوان پرداخت هزینه را نداشته باشد و شما به مداوای او پرداخته باشید؟,

تعداد افرادی که توان پرداخت هزینه را ندارند زیاد بوده است.

,

فریدن نا: به عنوان یک فریدنی نظرتان در رابطه با منطقه و کاستی های آن چیست؟ انتظار شما از مسئولین منطقه چیست؟

, فریدن نا: , به عنوان یک فریدنی نظرتان در رابطه با منطقه و کاستی های آن چیست؟ انتظار شما از مسئولین منطقه چیست؟,

به نظر من فریدن یک منطقه ی محروم نگه داشته شده است و این امر به تنهایی معلول عملکرد مسئولین نیست بلکه نیاز به یک همت جدی از هم جانب مردم و هم از طرف مسئولین است و مهم ترین نیاز کنونی منطقه به نظر من جذب سرمایه گذار می باشد.

,

فریدن نا: در این جایگاه از چه کسانی قدردانی می کنید؟چه کسانی در موفقیت شما سهیم بوده اند؟

, فریدن نا:, در این جایگاه از چه کسانی قدردانی می کنید؟چه کسانی در موفقیت شما سهیم بوده اند؟,

به نظرم جایگا خاصی ندارم اما از پدر ومادرم بسیار سپاسگزارم و نام فرد دیگری را نمی آورم زیرا نام بردن از یک نفر ممکن است ناسپاسی از دیگران باشد.

,

فریدن نا: نظرتان درباره جمله تکراری “علم بهتراست یا ثروت “چیست؟

, فریدن نا:, نظرتان درباره جمله تکراری “علم بهتراست یا ثروت “چیست؟,

علم و ثروت اگر در خدمت به خلق خدا باشد مفید و موثرند و اگر باعث نابودی بشر شوند هر دو می توانند تا بی نهایت بد باشند.

,

فریدن نا: اولین کلمه یا عبارتی که با شنیدن این واژه ها با ذهنتان خطور می کند برای ما بگوئید.

, فریدن نا:, اولین کلمه یا عبارتی که با شنیدن این واژه ها با ذهنتان خطور می کند برای ما بگوئید.,

خدا : بزرگ تر از همه اندیشه ها

,

زندگی: فرصت بزرگ

,

فریدن: محرومیت

,

بیماری:زجر

,

پزشک عمومی: من

,

ثروت: دوست داشتنی

,

دفترچه بیمه: حلال پزشکان

,

شهرت: دلپذیر

,

فریدن نا: کلام پایانی شما؟

, فریدن نا:, کلام پایانی شما؟,

نشستن و شکایت از محرومیت دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه