اخبار داغ

آیت‌الله سعیدی مطرح کرد

مهم‌ترین رکن نظام اسلامی/ مأموریت اصلی رهبران الهی

مهم‌ترین رکن نظام اسلامی/ مأموریت اصلی رهبران الهی
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فلسفه برتری و اهمیت جایگاه ولایت نسبت به دیگر ارکان نظام اسلامی، از شکل‌گیری نهضت قرآنی در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: ما باید خادم قرآن باشیم و به ترویج دستورات آن کمک کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس، سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح صبح امروز به میزبانی ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این مراسم با تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا قاری بین‌المللی قرآن کریم و اجرای مجید زکی‌لو برگزار شد و در ادامه سردار محبی معاون فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه طی سخنانی با اشاره به حضور 235 شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها، گفت: برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است. این رقابت‌ها با حضور 59 شرکت‌کننده از ارتش، 60 نفر از سپاه، 60 نفر از نیروی انتظامی، 47 نفر از وزارت دفاع و 9 شرکت‌کننده از ستاد کل نیروهای مسلح در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم، حفظ کل 20،15،10 و 5 جزء قرآن کریم برگزار می‌شود. این رقابت‌ها تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

,

در ادامه این مراسم آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه طی سخنانی با اشاره به فلسفه برتری و اهمیت جایگاه ولایت نسبت به دیگر ارکان نظام، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند پایه و ارکان اسلام نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است. از امام سوال شد که کدام یک از این ارکان از همه مهمتر است، امام فرمودند ولایت.

,

وی با اشاره به سه رسالت و ماموریت اساسی رهبران الهی گفت: اولین وظیفه و مأموریت رهبران الهی ابلاغ پیام خداوند به جامعه است خداوند برای بشر نسخه‌ای طراحی کرده که این نسخه توسط رهبران الهی به مردم منتقل می‌شود. این نسخه نقشه راه و سبک زندگی است و نخستین ماموریت رهبران الهی ابلاغ این نسخه است.

,

وی در خصوص دومین ماموریت رهبران الهی گفت: عملیاتی کردن نسخه الهی وظیفه دیگر رهبران الهی است یعنی باید با ساختارسازی، سازمان‌سازی و دولت‌سازی زمینه اجرای نسخه الهی را فراهم کنند.

,

آیت‌الله سعیدی صیانت از نسخه الهی را وظیفه سوم رهبران الهی بیان کرد و گفت: سومین رسالت و ماموریت رهبران الهی صیانت از نسخه الهی است یعنی رهبران الهی حق ندارند تغییری در دستورات خداوند ایجاد کنند و اجازه این کار را به کسی بدهند.

,

وی با اشاره به شکل‌گیری نهضت قرآنی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز در این سرزمین مقدس زمینه تحقق این سه ماموریت فراهم شده و با محوریت ولایت فقیه شاهد هستیم که یک نهضت قرآنی در نیروهای مسلح به راه افتاده است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری نسبت به قرآن کریم گفت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب ساعت‌ها برای قرآن وقت می‌گذارند یکی از فلسفه‌هایش این است که قرآن کریم در جامعه نهادینه شود امروز مردم و یا مسئولان علاقه زیادی برای خادمی حرم امام رضا از خود نشان می‌دهند این امر خوبی است اما آنچه ضروری است مورد توجه قرار گیرد این است که باید خادم قرآن هم باشیم و به ترویج آن کمک کنیم.

,

در این دوره از رقابت‌ها تعدادی از اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کریم به قضاوت می‌پردازند که عبارتند از :

,

*داوران رشته قرائت، ترتیل و اذان

,

عباس امام جمعه داور تجوید

,

محمدحسین سعیدیان داور صوت

,

مهدی دغاغله داور لحن

,

ابوالفضل علامی داور وقف و ابتدا

,

*رشته حفظ کل و 20 جز قرآن کریم

,

امیر آقایی رشته حسن حفظ

,

بهروز یاری‌گل داور تجوید

,

محمد بنیادی داور صوت

,

علی‌اکبر ملک‌شاهی داور لحن و کریم دولتی داور وقف و ابتدا

,

*داوران رشته‌های حفظ 5، 10 و 15 جزء

,

سیدرضا میرموسایی داور حسن حفظ

,

محمدرضا پورزرگری داور تجوید

,

حمیدرضا احمدی وفا داور صوت

,

حسن ربیعیان داور لحن و

,

مجید زکی‌لو داور وقف و ابتدا

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه