اخبار داغ

ظریف در آتن:

طرف مقابل به توافق لوزان احترام بگذارد/زیاده‌خواهی‌ها مذاکره را سخت می‌کند

طرف مقابل به توافق لوزان احترام بگذارد/زیاده‌خواهی‌ها مذاکره را سخت می‌کند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در یونان به سر می‌برد به خبرنگاران گفته که امیدوار است ایران و 1+5 در مدت زمانی منطقی به توافق نهایی دست یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از فارس،«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از اظهارنظر مقامات مختلف ایرانی و خارجی در خصوص تمدید یا عدم تمدید مذاکرات، از امید برای توافق در مدت زمانی منطقی سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بحث تمدید یا عدم تمدید چند روز پیش در واشنگتن کلید خورد؛ «ژرارد آرود» سفیر فرانسه در این شهر در کنفرانسی مشترک با همتایان انگلیسی و آلمانی گفت که بعید است مذاکرات در ضرب‌الاجل موجود یعنی آخر ژوئن (10 تیر) به نتیجه‌ای برسد.

,

عباس عراقچی، معاون حقوقی ظریف چهره بعدی بود که به میدان آمد؛ عراقچی گفت که احتمال تمدید مذاکرات دور از ذهن نیست.

,

دیشب (چهارشنبه) هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع گرفت و گفت که از نظر واشنگتن اتفاقاً «تمدید مذاکرات از ذهن دور است.»

,

حالا که ظریف که در آتن به سر می‌برد و قرار است روز شنبه در سوئیس با «جان کری» دیدار کند، در مصاحبه با رویترز گفته: «امیدوارم در مدت زمانی منطقی به توافق نهایی برسیم.»

, رویترز,

وزیر خارجه ایران در ادامه به منطق‌های لازم برای رسیدن به توافق هم اشاره کرده و گفته: «اگر طرف مقابل به آنچه در لوزان مورد توافق قرار گرفت، احترام بگذارد و تلاش کند که متن توافق نهایی را بر اساس احترام متقابل به رشته تحریر درآورد، آنگاه می‌توانیم تا ضرب الاجل (10 تیر) به توافق برسیم.»

,

در ادامه لحن دیپلمات کهنه‌کار ایرانیان هشدارآمیز شده و گفته: «اگر کسانی در مذاکرات بر زیاده‌خواهی‌های خود پایفشاری کنند، آنگاه شرایط سخت خواهد شد.»

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه