اخبار داغ

به‌کارگیری مین‌یاب‌های موذی در آفریقا+تصاویر

به‌کارگیری مین‌یاب‌های موذی در آفریقا+تصاویر
یک مهندس بلژیکی در کشور تانزانیا روش جدیدی برای مین‌یابی ابداع کرده است و آن استفاده از جانوری است که معمولاً در میان مردم به‌عنوان جانور موذی شهرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر مدرسه، بیش از بیست میلیون مین ضدنفر هم‌اکنون در قاره افریقا کار گذاشته‌شده است و برای خنثی کردن آن‌ها به زمان زیادی نیاز خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبر مدرسه, پایگاه اطلاع رسانی خبر مدرسه,

بارت ویجنس مهندس بلژیکی مقیم تانزانیا می‌گوید موش صحرایی جانوری باهوش است که توانایی نجات جان انسان‌ها را دارد. این جانور با اندکی آموزش قادر است مین‌های کار گذاشته‌شده در زیرزمین را شناسایی کند.
موش صحرایی آموزش‌دیده به قلاده متصل می‌شود در میدان مین می‌چرخد.  هنگامی که ماده‌ای منفجره در زیرزمین احساس می‌کند اطراف مین را می‌کاود و این امر موجب می‌شود فرد مین‌یاب در خصوص وجود مین‌ها اطمینان حاصل کند. پس از این عمل به موشی که مین را پیداکرده، به‌عنوان پاداش خوراکی داده می‌شود.
این مهندس می‌گوید تعلیم موش‌های مین‌یاب کم‌هزینه‌تر از سگ‌های مین‌یاب است. نه‌تنها این جانوران را به‌آسانی می‌توان آموزش داد بلکه موش‌ها در برابر بیماری‌های استوایی مقاوم‌ترند.

,
,
,

علاوه بران تعلیم شمار زیادی از موش‌ها بسیار آسان‌تر است و می‌توان به‌آسانی آن‌ها را جابه‌جا کرد.

,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه