اخبار داغ

معضل ترافیک در قم زیر سایه دستفروشان!

معضل ترافیک در قم زیر سایه دستفروشان!
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با وجود تذکر‌ها دست‌فروشان در گلوگاه‌های ترافیکی جمع می‌شوند و معضل ترافیکی و ازدحام ایجاد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، عروسک، شال و روسری، جوراب، لباس و... اجناسی است که هر روز عده‌ای از دست‌فروشان آن‌ها را بر دوش می‌گیرند تا مکان مناسبی را برای کاسبی پیدا کنند تا اجناس فروشی‌شان را بر کف زمین روی تکه پارچه یا کارتونی پهن کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

هوا آفتابی باشد یا ابری برایش فرقی نمی‌کند او به دنبال کاسبی و کسب درآمد خود می‌باشد، هر از گاهی نیز عده‌ای برای خرید دور بساطش حلقه‌زده و اجناسش را زیرورو می‌کنند تا بلکه جنس موردنظر خود را پیدا کنند، بعضی‌ها هم فقط محض کنجکاوی یک نیم‌نگاهی به اجناس انداخته و می‌روند، بعضی‌ها هم بعد از کلی چک‌وچانه با آقای دست‌فروش آخر بر سر قیمت به توافق نرسیده و دست‌خالی به راه خود ادامه می هند.

,

خلاصه این اوضاع همه‌روزه‌ی یک دست‌فروش می‌باشد که برای درآوردن یک‌لقمه‌نان حلال برای زن و بچه‌هایش با صدها آدم دیگر باید سروکله بزند، تا بتواند پول بخورونمیری به جیب بزند تا وقتی‌که شبانگاه به منزل برمی‌گردد بتواند جلوی خانواده‌اش سرش را بالا بگیرد.

,

اما یک‌طرف ماجراست، چراکه عده‌ای که برای کسب درآمد، روش‌هایی را انتخاب می‌کنند که با کمترین هزینه، محصولات و کالاها را به دست مشتریان برسانند، از این رو دست‌فروشی را باید از معضلاتی دانست که جامعه امروز با آن روبروست.

,

امروز معضل دست‌فروشی در شهر مقدس قم نیز، همانند بسیاری از شهرهای کشور با سرعت زیادی در حال رشد است و در میان عده‌ای از این طریق کسب درآمد می‌کنند، تعداد زیادی نیز دست‌فروشی را بهانه‌ای برای فرار از قانون و انجام اعمال مجرمانه خود قرار داده‌اند و فضای زندگی را برای شهروندان ناامن می‌کنند.

,

چراکه قم شهری مهاجرپذیر است که مهاجران در آن به دلیل نداشتن امکان اشتغال و سرمایه کافی به سوی دست‌فروشی هدایت می‌شوند. از طرف دیگر خود آن‌ها هم همیشه اضطراب دارند که اجناسشان از سوی مأموران جمع‌آوری شود.

,

علاوه بر این افزایش دست‌فروشی به اشکال مختلف، مسائل جانبی متعددی برای جامعه به وجود می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به معضل ترافیک و حاشیه‌های امنیتی و انتظامی خاص آن اشاره کرد که از دیگر مسائل مبتلابه این بازارهای خیابانی غیرمجاز، حضور تعداد رو به افزایش متکدیان است.

,

همچنین بازارهای خیابانی غیرمجاز، فضای مناسبی برای فعالیت مالخران فراهم می‌کند که همین امر باعث افزایش جرم مالخری به خصوص در حجم‌های خُرد و بالطبع درگیری مضاعف پلیس آگاهی برای مقابله با این پدیده می‌شود.

,

ناگفته نماند که همین دست‌فروشان موجب ایجاد سد معبر و بعضاً ترافیک‌های سنگین در شهر می‌شوند! چراکه با پهن کردن بساط و جمع کردن یک سری از افراد به دور خود، مانع از عبورومرور راحت همراه با قوانین صورت می‌شوند.

,

در این راستا مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم تصریح کرد: با وجود تذکر‌ها دست‌فروشان در گلوگاه‌های ترافیکی جمع می‌شوند و مشکل ترافیکی و ازدحام ایجاد می‌کنند.

,

عسگری با بیان اینکه زیبنده نیست زائران و گردشگرانی که از شهرهای دیگر یا خارج کشور به قم می‌آیند، با این وضعیت مواجه شوند، گفت: شهرداری برای کنترل و رفع سد معبر میلیاردها تومان هزینه می‌کند، به طوری که با این مبلغ می‌تواند روند اجرای بسیاری از پروژه‌های شهری را سرعت ببخشد.

,

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه بر اساس نظر مراجع سد معبر از نظر تمام قوانین بشری نادرست است، گفت: در شأن شهر قم نیست که این‌قدر سد معبر داشته باشد، زیرا در معابر به طور مداوم ترافیک جریان دارد و گشت رفع سد معبر فعال است.

,

وی یادآوری کرد: مأموران سد معبر تمام روز با این مشکل درگیر هستند و دشنام‌ها و گاهی درگیری با متخلفان مشکلات و روحی و روانی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

,

عسگری تأکید کرد: مردم باید همکاری لازم را در این زمینه نشان دهند و با خرید نکردن از دست‌فروشان و وانت‌بارها از سد معبر کردن آن‌ها جلوگیری کنند.

,

بنابراین باید هر چه زودتر اوضاع بازار مبنی بر دست‌فروشی، از سوی مسئولان مربوطه ساماندهی شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه