اخبار داغ

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

اگر بگوییم نظام بودجه نسبت به ۵ سال پیش بدتر شده مبالغه نکرده ایم

اگر بگوییم نظام بودجه نسبت به ۵ سال پیش بدتر شده مبالغه نکرده ایم
سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی ستارگان درخشان ورامین که با حضور مسئولین لشگری و کشوری در ورامین برگزار شده بود گفت: انقلاب اسلامی از حرکت عظیم ملت بزرگ ایران در ۱۵ خرداد۴۲ الهام می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ورامین ما: سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی ستارگان درخشان ورامین که با حضور مسئولین لشگری و کشوری در ورامین برگزار شده بود گفت: انقلاب اسلامی از حرکت عظیم ملت بزرگ ایران در ۱۵ خرداد۴۲ الهام می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما:,

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنبانگذار ایران بر این واقعیت اسرار و تاکید داشتند که مبدأ انقلاب و این حرکت عظیم ۱۵خرداد۴۲ بوده است.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امام(ره) به مبدا انقلاب ملت ایران تاکید داشتند اظهار کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی ریشه در یک تاریخ کهن دارد؛ ارزش های متراکم، مبنی اعتقادی، تاریخ ایران اسلامی، مبارزات ملت بزرگ ایران در تاریخ افتخار آفرین خویش ورق های زرینی هستند که نقش تعیین کننده ای در تدوین کتاب انقلاب اسلامی داشته اند.

,

ابوترابی فرد

, ابوترابی فرد, ابوترابی فرد,

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: نمی توان نقش انقلاب مراجع بزرگ و ملت بزرگ ایران را در رویارویی با استبداد شاهنشاهی و شکل گیری پارلمان و مجلس در کشور در بیش از ۱۱۰سال قبل در فراهم آوردن بستر حرکت و خروش ملت ایران در شکل گیری انقلاب اخیر نادیده گرفت.

,

وی پس از بیان اینکه نقش مرجعیت بزرگ را نمی توان در طول تاریخ را فراموش کرد گفت: بدون شک ملت ایران و سابقه تاریخی آنها نقش مهمی در این پیروزی داشته اند ولی امام راحل بر مبدا انقلاب اسلامی تاکید دارند و آن را قیام ۱۵ خرداد۴۲ می نامند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن نگاه تعیین کننده این است که انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران بر پایه و اساس اسلام ارزش های متعالی دین و مرجعیت و ملت بزرگ ایران نهاده شده است که سه عنصر کلیدی هستند.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۵ خرداد را اولاً با حضور تعیین کننده بی بدیل مرجعیت قدرتمند تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت می شناسیم زیرا او محور و رکن حرکت است.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) می خواهد بر این حقیقت پا بفشارد که انقلاب اسلامی جوشیده از فریاد بلند مرجعیت دینی است.

,

وی پس از بیان اینکه مرجعیت محور، ستون و اساس انقلاب است اظهار کرد: نکته دیگر این است که مرجعیت دینی بر اسلام و ارزشهای اسلامی و اصول و مبانی دینی پای می فشارد و اسرار دارد، موتور حرکت اسلام است و هدف عالی اسلام است و مرجع دینی نیز به تحقق ارزش های دینی فکر می کند و بر اساس آموزه های دینی حرکت می کند و با الهام از سخنان الهی صحبت می کند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این اسلام به عنوان نقشه راه و هدف و مقصد نهایی رکن کلیدی این انقلاب است که محور او مرجعیت دینی است، اسرار امام خمینی(ره) بر تعریف مبدا انقلاب اسلامی بر این اصل تاکید دارد.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: انقلاب اسلامی و حرکت ۱۵خرداد بر شانه های ملت ایران است، آنکه به مرجعیت دینی پاسخ می دهد و افرادی که در این مسیر حرکت می کنند مردم و ملت ایران هستند که این انقلاب یک حرکت ملی است.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این ارکان سه گانه در ۱۵ خرداد ۴۲ تعریف شده است، لذا امام(ره) تاکید دارند بر اینکه مبدا این انقلاب ۱۵ خرداد است تا شناسنامه انقلاب درست تعریف شود.

,

وی بیان کرد: از سوی دیگر این انقلاب در عرصه های سیاسی و اجتماعی دارای ایده مبتنی بر دین و قرآن است که کاملاً با حرکت های سیاسی و مقابله در دوران استبدادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت است.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: در مشروطه علما به میدان آمدند تا استبداد را از ریشه بر کنند و در سایه حرکت ملت ایران یک مجلس مقتدر سلطنت را مدیریت کنند.

,

وی افزود: در دوران مبارزه با دیکتاتوری شاه و مبارزه برای صنعت نفت حرکت انقلابی صورت می گیرد نه برای از بین بردن شاه بلکه برای استقرار و به قدرت رسیدن مجلس آن زمان.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حرکت امام خمینی(ره)، شاه حذف می شود و نظام سلطنتی باید از بین رود که یکی از حرکت و هدف امام راحل برای انقلاب است که در ۱۵ خرداد شکل گرفته است و به همین دلیل امام تاکید دارند که مبدا این انقلاب ۱۵ خرداد است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته دیگری که در ۱۵ خرداد امام خمینی(ره) بر آن اسرار دارند و یکی از اهداف کلیدی است جریان قدرتمند مردمی است.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این نظام سلطه حاکم بر جهان مورد نقد امام(ره) است و این نظام را تحت مدیریت آمریکا ارزیابی می کند و جریان انقلاب را برای رویارویی با این نظام قرار دادند.

,

وی گفت: اگر امروز رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی تاکید دارند که راه ما راه امام، هدف ما هدف امام، سخن ما سخن امام بزرگوار است، اگر تاکید دارند که باید انقلاب در راهی که امام خمینی(ره) تعیین نموده اند حرکت کنند، دقیقاً برای رسیدن به این اهداف است.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تداوم راه امام خمینی(ره) یعنی نقش کلیدی اسلام به عنوان نظریه پیشرفت سیاسی، فرهنگی برای اداره کشور، تداوم راه امام(ره) یعنی تداوم ملت ایران در اداره ایران و تداوم کشورها برای تداوم اسلام یعنی مدیریت مبارزه با استکبار با مدیریت آمریکا.

,

وی پس از بیان اینکه امام راحل بر این اصول تاکید داشتند و رهبر معظم انقلاب بر تداوم راه امام تایید دارند افزود: امروز کم نیستند افرادی که رویارویی با نظام سلطه را کم رنگ می کنند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه کم رنگ شدن این اصول یعنی کم رنگ شدن ارزش های انقلاب خاطر نشان کرد: اگر این هدف عالی را نبینیم آن زمان است که ملت یمن، بحرین، فلسطین و دیگر کشورهای جهان را در کنار خود نداریم که اگر اینگونه شد نظام ایران قطعاً شکست خواهد خورد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه امروز راه امام خمینی(ره) نه تنها برای ملت ایران بلکه برای مسلمانان ها شناخته شده است، امروز ملت عراق می فهمند که باید در راه نورانی امام حرکت کنند.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: فعالیت های چندماه گذشته آمریکایی ها نشان داد که به چیزی غیر از حذف ملت عراق در مدیریت این کشور و جدایی آن راضی نیستند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها نشان داند که برای سرکوب کشورها، آنها را در محاصره کامل می گیرند و در مقابل سازمان به اصطلاح ملل متحد نیز این حرکت را انجام داده و حرکت آنها را سرکوب می کنند و آنها را از بین می برند.

,

وی ضمن بیان اینکه این تبلور اندیشه امام خمینی(ره) است در این زمان و ملت بزرگ ایران در جایگاه فاخری از قدرت قرار دارد خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران یکی از سطوح عالی قدرت را تجربه می کند، یکی از فرازهای قدرت را در اختیار دارد و این قدرت برآمده از اندیشه اسلامی و ملکوتی امام راحل است، این قدرت اولاً به دلیل رهبری و فقیه عادل و بی اعتنای دنیا و مقاوم در برابر استکبار و متواضع در برابر مظلومان جهان است.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد یکی از مهمترین عوامل اقتدار ملی را رهبری فقیه و عادل دانست و افزود: اگر سکان دار انقلاب یک اسلام شناس هوشمند و متواضع در برابر حق و مقاوم در برابر باطل نبود قطعاً این جایگاه را نداشتیم.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول چند دهه از گذشت انقلاب شاهد انحراف هایی بودیم، اگر قرآن و آموزه های دین به عنوان هدف انقلاب تعریف نمی شد امروز ملت ایران در حصار خویش از این قدرت بی بهره بود.

,

وی پس از بیان اینکه اگر امروز مقاومت اسلامی در لبنان در کنار ایران است به این دلیل است که ایران در کنار اسلام است و این برای دیگر کشورها نیز است افزود: اسلام ملت ایران و عراق را به هم گره زده است نه جغرافیا، رهبر معظم انقلاب بر اصل اسلامیت نظام و امام خمینی(ره) بر هویت اسلامی نظام تاکید دارند زیرا این هویت دنیای ما را اصلاح و هم آخرت ما را آباد می کنند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه اگر اسلام نبود شهدای ۱۵ خرداد و ۱۴۰۰شهید سرافراز در شهرستان ورامین نبودند افزود: به دلیل حضور اسلام و دین در زندان های بعث عراق باعث شده بود که رزمنده های ما به اخلاق برسند در صورتی که این خلاف زندان های اروپایی و غربی نبود.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد اسلام را رزم عظت و اقتدار و وحدت امت اسلام دانست و افزود: ماهواره ها دین، اخلاق و حجاب را هدف قرار داده اند که در مقابل وظیفه ما این است که باید بر این اصول پای فشاریم.

,

وی پس از بیان اینکه چادرهای مشکی بانوان پرچم اسلام و رمز عظت و اقتدار این کشور است که باید از آنها حراست شود گفت: رویارویی با زیاده خواهی نظام سلطه یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی است که نمی توان آنرا مورد غفلت قرار داد.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام سلطه امروز در مقابل اسلام در موضع دفاع قرار دارند زیرا امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد این نظام را مورد هدف قرار داد و از آن به عنوان غده سرطانی نام برد.

,

وی پس از بیان اینکه رویارویی با رژیم صهیونیستی یعنی رویارویی با نظام سلطه زیرا این رژیم به تنهای چیزی ندارد تصریح کرد: ما توانستیم قدرت ملت اسلام را افزایش دهیم، با تحلیل کامل می گویم که از روز پیروزی انقلاب تا امروز در هر میدانی که جمهوری اسلامی روبه روی آمریکا قرار گرفته است پیروز ایران بوده و بازنده آمریکا و همپیمانانش بوده اند، امروز نیز میدان این مقابله میدان هسته ای است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این در سایه ایستادگی در اصول انقلاب اسلامی است که ۱۵ خرداد بر آن بنا نهاده شده است.

,

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: ملتی که در این مدت به جایگاه بالایی رسیده و از نظر قدرت نظامی به عنوان قدرت فاخر است و از نظر علمی نیز مفتخر است و در سایه رهبری عادل در حال حرکت است، ایران با ظرفیت های فراوانی که در اختیار دارد می تواند در اقتصاد با سرعت به یک اقتصاد بزرگ با جایگاه اشتغال بالایی است.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه کار ساده است و امیدواریم برای رسیدن به این هدف در چهارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم بیان کرد: هنوز دولت مجلس و ملت برای رسیدن به این اقتصاد اقدام نکرده اند تا اقتصادی مبتی بر تولید حراکثر و استفاده حداقل حرکت کنیم.

,

وی پس از بیان اینکه نظام بودجه ما با ۵ سال پیش فرقی نکرده و اگر بگوییم بدتر هم شده مبالغه نکرده ایم گفت: هر وقت اراده کنیم تا مصرف ما به حداقل برسد به جایگاه بالایی می رسیم ولی امروزه رتبه اول مصرف را در جهان داریم.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه تا جایی که همیشه حرف از افزایش مصرف است از اقتصاد مقاومتی و رفاه خبری نیست بیان کرد: با این پول هایی که امروزه ما آن را افزایش می دهیم دارای ریشه نیست زیرا ریشه آن در بانک مرکزی است، پولی ریشه درست دارد که ریشه آن در تولید باشد.

,

حجت الاسلام ابوترابی در پایان افزود: اگر ریشه این منابع در تولید و کار و تلاش بود علامت داشت به این شکل که در این منطقه کار و تولید زیاد می شد که اگر اینگونه شد قابل رویت است.

,

وی ادامه داد: جایگاهی که امروز از نظر سیاسی و دفاعی داریم به دلیل ایستادگی و مصرف کم است که این پیشرفت در زمینه اقتصاد سخت تر است.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه