اخبار داغ

در پاسخ به اظهارات هاشمی رفسنجانی در سومین همایش فرهیختگان دانشگاه آزاد

آیا دانشگاه آزاد بجای مشروعیت دادن به امور ضدارزشی و خرج‌های میلیاردی نمی‌تواند به علم و صنعت کشور کمک کند؟

آیا دانشگاه آزاد بجای مشروعیت دادن به امور ضدارزشی و خرج‌های میلیاردی نمی‌تواند به علم و صنعت کشور کمک کند؟
باید از جناب هاشمی پرسید؛ چرا به جای اجرای سیاست‌های پر مغز اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر حمایت از سرمایه، کار و کارگر ایرانی است، با آوردن مثال‌هایی از این دست، خرج‌های نظامی کشور را که اتفاقاً از همان کشور مورد مثال کمتر است، احیاگر نظام اقتصادی مملکت بدانیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، محمدامین سواری نوشت: هاشمی رفسنجانی در سومین همایش فرهیختگان دانشگاه آزاد توسعه ژاپن را نتیجه محدودیت این کشور در توسعه نظامی دانست و تلاش کرد به نوعی به ایجاد تقابل بین دو مولفه مهم پیشرفت هر کشور،یعنی اقتدار نظامی و اقتدار علمی بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ,


اسلام، دینی کامل و عصاره حکمت های الهی در آن نهاده شده است و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر آن کمال و آن حِکَم است. برنامه هایی که اسلام ترسیم کرده، برآمده از حکمت، اقتدار و نتیجه الهی است.خداوند وقتی می فرمایند «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» قطعاً از روی حکمت خود این نوع آمادگی نظامی را فرموده و این قانون را برای رشد و ترقی نظام طوری قرار داده که مایه تضعیف اقتصاد یا فرهنگ نباشد.

,
,


اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، مطرح می کند، "ژاپن پولی را که خرج نظامیان می شد را صرف علم و صنعت کرد و جلو افتاد" ،نمی تواند دلیلی باشد که ایران اسلامی نیز باید بنا به آن قانون باید عمل کند، بلکه باید این موضوع را دانست که همین ژاپن در حال حاضر از داشتن یک ارتش مستقل و قوی، که حقی مسلم برای هر کشور آزاد است ، محروم است.
 

,
,
,

البته بی نهایت قانون نادرست در مکاتب مختلف غیر دینی بلکه ضد دینی وجود دارد که بر اساس آن قوانین نادرست و غیر الهی عمل میکنند و در بعضی از موارد (اقتصادی و… ) به موفقیت ظاهری برسند، ولی ما برای آنکه به این موفقیت برسیم ؛ آیا باید نظام اسلامی، اسوه ای غیر از خدا و قرآن را انتخاب نماییم؟ چرا باید چنین سخنانی از اشخاص رسمی و ملبس به لباس دین، در تریبون های رسمی اطلاق گردد؟
 

,
,

آیا این سخنان با آیات قرآن کریم ، که هدف از تشکیل بسیج نظامی را در سوره توبه آیه ۴۰ اینگونه تبیین می کند:« ‌انفروا خفاقا و ثقالا و جاهدوا باموالکم و انفسکم فی سبیل الله ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون » ، « با کیفیت مختلف حرکت کنید و کوچ کنید در حالیکه با بار سبک هستید، مجهز باشید و جهاد کنید با مال و جانتان در راه خدا»، هم خوانی دارد؟ آیا این تفکر در راستای نظرات امامی است که می فرمایند: « مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد»؟ و آیا نظر فرماندهی معظم کل قوا جمهوری اسلامی ایران که معتقد به تسلیح کرانه باختری رود اردن فلسطین هست ،نظر نادرستی است؟باید از جناب هاشمی پرسید، این گونه حرف زدن برخلاف منویات و اصول، دشمن شاد کن نیست؟آیا تضعیف سیستم دفاعی و نظامی، همنوایی با نتانیاهو نیست؟

,



آنچه در این باره مهم است ذکر شود این است که این سخنان زمانی گفته می شود که به فرموده رهبری، در جنگ سیاسی به سر می بریم و دشمن خبیث ملت ، در مذاکرات هسته ای سخن از بازرسی مراکز نظامی به زبان می‌راند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بداند که این گونه سخن گفتن آن هم در این شرایط به بهانه دغدغه مسائل داخلی کشور به گونه ای مطرح می شود که ملت ایران را عاجز و بدبخت جلوه می‌دهد!!! باید از جناب هاشمی پرسید ؛چرا به جای اجرای سیاست های پر مغز اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر حمایت از سرمایه، کار و کارگر ایرانی است، با آوردن مثال هایی از این دست، خرج های نظامی کشور را که اتفاقاً از همان کشور مورد مثال کمتر است، احیاگر نظام اقتصادی مملکت بدانیم؟


عجیب تر اینجاست که درحالیکه هنوز اقتصاد مقاومتی و مبتکی بودن بر توان داخلی کشور تحقق نیافته، آقای هاشمی نگران بسته شدن راه پیشرفت هستند و اذعان میکنند حاکم نباید راه را ببندد. بگذارید به گونه ای دیگر از رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بپرسیم؛آیا دانشگاه آزاد بجای مشروعیت دادن به بعضی از امور ضد ارزشی و سیاسی و خرج های میلیاردی، نمی تواند به صنعت و علم کشور کمک کند؟

,
,
,
,
,
,



در پایان فقط باید به همین نکته بسنده کرد که گاهی اوقات انسان نگران می شود از برخی سخنانی که همانند ریختن آب به آسیاب دشمن است،در حالی که دشمن همواره منتظر فرصت های کوچک و بزرگ جهت آسیب رساندن به انقلاب مردمی ملت ایران است.
 

,
,
,
,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه