اخبار داغ

بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری از دیدگاه نخبگان سیاسی و رسانه ای آذربایجان غربی

بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری از دیدگاه نخبگان سیاسی و رسانه ای آذربایجان غربی
سخنان مقام معظم رهبری در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشته است و بلافاصله در شبکه های اجتماعی مورد تحلیل قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سولدوز خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با هشدار نسبت به تحریف شخصیت حضرت امام(ره)، بازخوانی اصول مستند مکتب امام را تنها راه مقابله با تحریف شخصیت آن بزرگوار دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

امام جمعه شهر محمدیار رهبر معظم انقلاب را بهترین تحلیل گر شخصیت حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: در سخنان اخیر، رهبر فرزانه انقلاب بر این نکته تأکید داشتند که برخی حتی در زمان خود حضرت امام(ه) هم سعی داشتند تا شخصیت امام(ه) را تحریف کنند.

,

حجت الاسلام منیری گفت: رهبری به صراحت اشاره کردند که اگر شخصیت و اندیشه امام(ه) را فراموش کنیم و یا خدای نکرده به عمد کنار بگذاریم، ملت ایران دوباره سیلی می خورد و اگر بخواهیم این اقتدار و عزت را حفظ کنیم حتما باید شخصیت و آرمان های امام(ه) را هم حفظ کنیم.

,

وی با اشاره به تأکید رهبری بر "شیطان بزرگ بودن آمریکا"، این تشبیه را حاوی دو نکته اساسی دانست و اظهار کرد: از آنجا که دشمنی شیطان با انسان همیشگی است بنابراین دشمنی آمریکا با ملت ایران نیز همیشگی است، از طرف دیگر شیطان منشأ همه فسادها و کج روی هاست و این عنوان به آمریکا اطلاق می شود که واقعا شایسته آن است.

,

حجت الاسلام منیری با انتقاد از مصادیق مطرح شده در فضای مجازی علیه برخی شخصیت های نظام تصریح کرد: مقام عظمای ولایت هیچوقت مصادیق مطرح شده در شبکه های اجتماعی را مورد خطاب خود قرار نداده بلکه منظور ایشان افرادی است که از این جرگه جدا شده اند. منظور ایشان کسانی است که آب به آسیاب دشمن میریزند و به دنبال دامن زدن به اختلافات و زیر سؤال بردن همدلی و همزبانی هستند.

,

امام جمعه محمدیار از مردم و جوانان دعوت کرد تا با بازخوانی وصیتنامه و صحیفه نور امام خمینی(ره)، شناخت صحیحی بدست بیاورند.

,

عباس سلیمان زاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی، محورهای سخنان مقام معظم رهبری و شاخص هایی را که ایشان درباره تحریف شخصیت حضرت امام (ره) معرفی کردند را مورد توجه قرار داد و به خبرنگار سولدوز خبر گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی دارای شخصیت و جایگاه بی نظیری در بین تمام مردم ایران و آزادی خواهان جهان است ولی در داخل برخی سعی می کنند با برداشت ناصحیح از اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در ارزش ها و آرمان های ایشان انحراف ایجاد کنند.

,

وی اظهار کرد: در سال های اخیر عده ای با استناد به دیدن خواب امام(ره) یا جلسات خصوصی دو نفره با ایشان، مطالبی را عنوان می کنند که به زعمشان، گره های کشور را باز کنند یا خودشان را از اتهاماتی مبرا کنند و یا اینکه اهداف و نیات خودشان را به منوّیات حضرت امام راحل ربط دهند اما خود حضرت امام تکلیف ما را نسبت به چنین رفتارها و اظهاراتی روشن کرده و مقام معظم رهبری هم با بازخوانی وصیتنامه حضرت امام(ره) تأکید کردند که باید در مطالبی که به حضرت امام نسبت داده می شود صرفا به سخنرانی ها و دستنوشته های ایشان که موجود است استناد کرد.

,

مدیر خبرگزاری تسنیم در استان آذربایجان غربی نیز سخنان امسال رهبری در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی را مهم ارزیابی کرد و با انتقاد از مصداق پروری در شبکه های اجتماعی علیه برخی شخصیت های نظام به خبرنگار ما گفت: با توجه به محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری و شاخص هایی که ایشان درباره تحریف شخصیت امام راحل معرفی کردند، برخی دو شخصیت عالیرتبه درون نظام را منظور نظر سخنان رهبری می دانند در حالیکه این دو نفر از عالی ترین دستیاران و مشاوران رهبر انقلاب اسلامی هستند.

, تسنیم,

محمد آقایی پر، سمت و سو دادن به شاخص های معرفی شده به سمت مقامات عالیرتبه درون نظام را "خیانت" دانست و اظهار کرد: دونفری که در فضای مجازی به عنوان منظور سخنان رهبری معرفی شده اند اتفاقا با رهبری در یک فضا قرار دارند و مخالف یکدیگر نیستند اگر هم اختلاف سلیقه ای داشته باشند در نهایت تابع رهبری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه