اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

40 درصد بیماران در بیمارستان های تهران،شهرستانی هستند

40 درصد بیماران در بیمارستان های تهران،شهرستانی هستند
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به علت عادلانه نبودن توزیع در پزشک و تجهیزات پزشکی در شهرستان ها موجب شده است 40 درصد بیماران در بیمارستان های تهران، شهرستانی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناعیدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس  در گفت و گو با خبرنگار سپید پوش با بیان اینکه کمبود پرستار و تخت فقط منتهی به بیمارستان طبی کودکان نمی شود گفت: در کل بیمارستان ها ی کشورمان با کمبود تجهیزات تخت و پرستار روبرو هستیم و به علت پر نشدن سهمیه جذب با کاهش پرستار روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عیدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس  در گفت و گو با , خبرنگار سپید پوش,  با بیان اینکه کمبود پرستار و تخت فقط منتهی به بیمارستان طبی کودکان نمی شود گفت: در کل بیمارستان ها ی کشورمان با کمبود تجهیزات تخت و پرستار روبرو هستیم و به علت پر نشدن سهمیه جذب با کاهش پرستار روبرو هستیم.,

وی در ادامه اظهار داشت: باید در رفع این مشکل چندین تلاش جدی صورت بگیرد و افزایش  آموزش پرستاری در راس کار باشد، طبق قانونی که در برنامه جاری است با توجه به نیازو رشته مربوطه می توانیم تداوم درآموزش نیروهایی که احتیاج است داشته باشیم.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس کشورادامه داد: رشته پرستاری به علت مشکلات و کشیک هایی که در کار خود دارند باید امکانات را در  پرستاران افزایش داد تا قدرت جذب بهتر انجام شود.

,

وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورها جذب پرستار به صورت خرید خدمت انجام می شودو پرسنل ها به صورت استخدام نیستند مطرح کرد: خرید خدمت یا شرکتی باید حقوق مزایا به اندازه استخدام جواب گو ی پرستاران باشد  تا قدرت جذب بهتر انجام شود. را ه اندازی خرید خدمت ، آموزش ، و افزایش امکانات هرچه سریعتر در جذب پرستاران میسر شود،زیرا کشورمان با کمبود جدی پرستار روبرو است .

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام اینکه دولت در فکر تربیت بهیار است تصریح کرد: با وجود تربیت بهیار بارم کاری پرستارن کاهش می یابد دوم اینکه پرستاران بیشتر کارشان در پر کردن فرم ها در ترخیص بیماران شده است در صورتی که این کار را را می توان به نیروی های جمع آوری مدارک پزشکی سپرد با این امر  پرستاران می توانند کمک بیشتری به بیماران داشته باشند.

,

وی با توجه به اینکه وزرات خانه بهداشت درامر آموزش پرستار و بهیار جدی نگاه کرده است گفت:  دوسال طول می شود تا به تدریج شرایط به نتیجه مطلوب جواب بدهد. همچنین نمونه موفق مانند بیمارستان قلب تهران اقدام خوبی کرده است ونیروهایش پایدار است و فرد به فرد پاسخگو ی بیماران است و اعتباری که می دهد قابل قبول و توجه  است.

,

رستمیان در خصوص کمبود تخت در بیمارستان ها گفت: با شناسایی که در شهرستان ها انجام شده است طبق آمار شهری که سیستم ارجاع کننده دارد باید بین هر1000نفرجمعیت ان بخش ین 1تا 4 تخت احتیاج است ولی شهری که کوچک است و کارهای عمل جراحی ندارد هر 1000 نفر یک تخت نیاز است.

,

وی با توجه به اینکه اعزام بیمار باید به مرکز و پایتخت کمتر انجام شودگفت: توزیع عادلانه پزشک ها در استان ها باعث می شود که کاهش اعزام بیمارها را داشته باشیم.

,

رستیمان با اعلام به اینکه 40 درصد بیمار بیمارستان های تهران، شهرستانی هستند ادامه داد: کسی که به تهران می آید به علت با لا بودن هزینه ها و نداشتن جا و مکان با عث می شود شرایط ماندن در کنار بیماررابا مشکل مواجه سازد.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طبق پژوهش و علمی،کار باید اساسی صورت بگیرد توزیع پزشک متخصص و امکانات و تجهیزات در راه صحیح اقدام شود، شناسایی آمار اعزام ها و کمبود تجهیزات در شهرستان به ترتیب ،اولویت سنجی انجام شود تا جهت گیری کار موفق جواب دهد.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه بخش های خصوصی فقط دوست دارند بیمارستان های جراحی بزنند تا سود بیشتری برایشان حاصل شود گفت: تقویت بخش خصوصی با حمایت های مالی و تشویقی دولت جهت احداث بیمارستان در شهرستان ها با پذیرش تخت های بیماران داخلی و عمومی با عث کم شدن مراجعه بیماران به مراکز استان ها می شود، همچنین این تشویق ها جهت ترغیب اعزام پزشکان متخصص به شهرستان ها یکی دیگر از کم شدن رجوع بیماران به شهر می شود.

,

همچنین طبق برنامه ریزی و تدبیردید حمایت در چه بخشی بهتر انجام می شود تا بودجه روانه آن بخش کرد و مشکلات را از بین برد.

,

انتهای پیام/ر

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه