اخبار داغ

یک روانشناس و مشاورخانواده:

بچه های طلاق محروم از نگاه دلسوزانه پدر و مادر

بچه های طلاق محروم از نگاه دلسوزانه پدر و مادر
روانشناس و مشاورخانواده گفت: این افراد به دلیل اعتماد به نفس پایین آینده خوبی را برای خود مجسم نمی کنند و نهایتا با رفتار شان سرشکستگی تمام عیار وناامیدانه ای را برای خود رقم می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بنی اسد روانشناس و مشاورخانواده، درگفتگو با گوهرشادنیوز، بیشترین آسیب های متارکه والدین را متوجه کودکان دانست و افزود: بسته به اینکه بچه های درسنی باشند، میزان ونوع آسیب ها متفاوت خواهد بود، اما بیشترین آسیب هایی که ما تا به امروزشاهد بوده ایم، عمدتا در دوران کودکی اول ودوم بوده است. یعنی دوران قبل ازدبستان تا شش سالگی و بعد ازآن تا یازده سالگی کودک را شامل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,

وی اظهار داشت: خلاءهای عاطفی، فضا و موقعیت ناآرامی که بچه های طلاق تجربه می کنند، آسیب های شخصیتی، خشونت، بخل روحی وروانی صحنه ها ونگاهایی است که در بچه های طلاق ایجاد می شود.

,

این روانشناس بچه های طلاق را افرادی منزوی دانست وافزود: احساس ناامنی داشتن این بچه ها نسبت به موقعیت خودشان و احساس حقارت وشکست، سبب می شود تا خودشان را خود تحقیگر ببینند و نهایتا حقارت فردی واجتماعی آنها را به دنبال دارد.

,

بنی اسد با اشاره به اینکه بچه های طلاق در تعامل با دیگران وهم سن وسالان خود دچار بحران می شوند، گفت: پرخاشگری دراین گونه بچه ها به وفور دیده می شود به گونه ای آنها که در تعامل با دیگران دچارمشکل می شوند و دریک کلام شخصیت فردی واجتماعی بچه های طلاق بحرانی است و به دنبال این بحران مشکلات روحی، روانی، اخلاقی، خلقی و شخصیتی در موقعیت های سنی مختلف برای این افراد متصور می باشد.

,

وی بزرگسالی بچه های طلاق را با همراه با عدم خود باوری و عزت نفس دانست و تصریح کرد: این افراد به دلیل اعتماد به نفس پایین آینده خوبی را برای خود مجسم نمی کنند و نهایتا با رفتار شان سرشکستگی تمام عیار وناامیدانه ای را برای خود رقم می زنند.

,

این روانشناس با بیان اینکه بدبینی، منفی بافی وبی ادبی ناشی ازعدم نگاه دلسوزانه پدرومادربه بچه های طلاق است، گفت: به همین دلیل آنها نمی توانند نگاه دلسوزانه ای نسبت به دیگران داشته باشند، یعنی افرادی رحم دل ومهربانی باشند.

,

وی ادامه داد: این افراد بیشتر در معرض شرارت،آدم کشی هستند وتحقیقات نشان می دهد، بیشتر کسانی که مرتکب شرارت های اجتماعی می شوند،اغلب افرادی هستند در محیطی پرتنش ونا آرام رشد کرده اند.

,

بنی اسد،این افراد را دارای هویت ناپایدار وخودشیفته دانست و افزود:به دنبال این خودشیفتگی حالت نمایشی از خود بروزمی دهند تا
درنگاه دیگران کم یینی اولیه خود را سروسامان بدهند و بتوانند احساس بودن وقدرتمند بودن داشته باشند.

,
,

وی اظهار داشت:این ها مشکلاتی است که دروهله اول خود بچه طلاق و ودرمرحله بعدی جامعه را تهدید می کند وبسته به اینکه درچه سن وموقعیتی دچار بحران شده باشند، متفاوت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

, , ,
 
, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه