اخبار داغ

کارشناس تغذیه:

توصیه های پزشکی در ماه مبارک رمضان

توصیه های پزشکی در ماه مبارک رمضان
کارشناس واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان لنجان گفت: فاصله بین افطار تا سحر تنها زمان برای جبران آب بدن است، بنابراین باید به مصرف مواد غذایی در این بازه زمانی توجه خاصی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کارشناس واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان لنجان در گفتگو با لنجانا، در خصوص رعایت مسائل ایمنی بدن در ماه مبارک رمضان به روزه‌داران توصیه کرد:در زمان افطار بین سه تا پنج عدد خرما بخورند، چون مصرف چند عدد خرما در وعده‌ی افطار علاوه‌ بر این‌که در تنظیم قند خون افراد مهم است، به‌علت برخورداری از منابع با ارزشی مثل پتاسیم و املاح برای بدن مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لنجانا, لنجانا,

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: روزه داران با نوشیدنی‌های گرم و ولرم مثل آب ولرم، چای کم‌رنگ، شیر گرم و … افطار کنند و از مصرف مواد غذایی سرخ شده و پرچرب صرف نظر کنند، چراکه مصرف این نوع از مواد غذایی باعث بروز تشنگی و ناراحتی‌های گوارشی در روزه‌داران می‌شود.

,

جعفری مصرف زیاد میوه را در میان وعده‌های بین سحر تا افطار به روزه‌داران توصیه کرد و گفت: بهتر است مصرف میوه‌ها هم‌زمان با وعده‌های غذایی نباشد واین کار در بازه های زمانی معین بین افطار تا سحر صورت پذیرد.

,

وی افزود: بهتر است روزه داران قبل از خواب از شیر ولرم استفاده کنند چرا که این مواد شیرین علاوه بر تنظیم قند خون، خاصیت سم زدایی نیز دارند و این امر میتواند کمک شایانی به روزه دار ارائه دهد.

,

این کارشناس تغذیه یکی از راههای مقابله با تشنگی در ماه مبارک رمضان را مصرف میوه و سبزی دانست و تاکید کرد:سبزی خوردن چون آب را در خود نگه می دارد باعث استمرار و تداوم آبرسانی به بدن می شود.

,

جعفری در خصوص روزه گرفتن زنان در دوران بارداری گفت:تا قبل از چهار ماهگی زنان باردار میتوانند روزه بگیرند،البته باید با پزشک خود حتما در این خصوص مشورت کرده اما از ماه چهارم به بعد چون جنین در مرحله رشد سریع خود قرار دارد و احتمال آسیب رسیدن به سلامت جنین وجود دارد توصیه میشود روزه نگیرند.

,

این کارشناس تغذیه در خصوص روزه داری بیماران دیابتی گفت: افراد مبتلا به دیابت قبل از روزه داری نیاز به معاینات پزشکی و بررسی مجدد شرایط بهداشتی دارند و در صورت بروز علایم بیماری روزه گرفتن به این عزیزان توصیه نمیشود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه