اخبار داغ

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خبر داد؛

تاسیس سه شرکت مدیریت صادرات در استان مرکزی/ ایجاد چهار لیزینگ محصولات دانش بنیان

تاسیس سه شرکت مدیریت صادرات در استان مرکزی/ ایجاد چهار لیزینگ محصولات دانش بنیان
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: به منظور افزایش سهم صادرات واحدهای کوچک و متوسط در استان، سه شرکت مدیریت صادرات در استان مرکزی تاسیس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، "احمد پریدری "معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیار آفتاب، اظهار کرد: در راستای جهت گیری نظام به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت های دانش بنیان صنایع کوچک و متوسط در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, دیار آفتاب،, دیار آفتاب،,

 

,

, ,

 

,


پریدری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ شرکت دانش بنیان در استان به ثبت رسیده است و ۲۰ واحد دیگر نیز شناسایی شده اند که این واحدها در رشته های فلزی، نرم افزاری و .. فعال هستند.

وی به حمایت هایی که از این شرکت ها می شود اشاره کرد و افزود: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پیگیر دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی دانش بنیان هستیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به ایجاد چهار لیزینگ محصولات دانش بنیان در راستای حمایت این شرکت ها در استان خبر داد و گفت: همچنین با همکاری صندوق و پارک فناوری پردیس از طریق بازارهای منطقه ای، به خریداران محصولات دانش بنیان تسهیلات ارائه می شود.

پریدری ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در قالب اعتبارات فنی و عمرانی، معافیت های مالیاتی و بیمه ای و استفاده از دیگر مشوق ها را از جمله اقدامات در راستای جذب شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه درسطح کشور و استان صنایع کوچک و متوسط تنها ۱۰ درصد صادرات را بر عهده دارند بیان کرد: با توجه به اینکه در استان مرکزی از حدود سه هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دو هزار و ۵۰۰  واحد جزء صنایع کوچک و متوسط هستند و این میزان صادرات با توجه به تعدد واحدها نسبت به استاندارد جهانی بسیار پایین است و باید تلاش کنیم این میزان را افزایش دهیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ادامه داد: به منظور افزایش سهم صادرات واحدهای کوچک و متوسط در استان،برگزاری دوره های آموزشی، پذیرش و اعزام هیئت های تجاری به کشورهای مختلف و استفاده از ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات در دستور کار قرار دارد.

پریدری گفت: در همین راستا شرکت مدیریت صادرات با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تاسیس شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی افزود: عقد قرار داد با شرکت های کوچک و متوسط و توسعه بازار صادراتی از اهداف تاسیس این شرکت ها است و هم اکنون سه شرکت در مرکز خدمات کسب و کار راه اندازی شده است.

,
,


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان مقصد صادرات کالاهای واحدهای کوچک و متوسط در استان هستند و برنامه ریزی در خصوص پیش بینی کشورهای مقصد دیگر در حال انجام است و به دنبال توسعه این کشورها هستیم.

,
,


پریدری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۷ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه صنعت در استان اشتغال دارند که اگر خانواده آنها را هم در نظر بگیریم حدود ۴۲۰ هزار نفر در حوزه صنعت به صورت مستقیم امرار معاش دارند که این میزان حدود ۴۰ درصد از جمیت استان را در بر می گیرد.

,
,


انتهای پیام/ ر

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه