اخبار داغ

80 درصد اراضی دامغان مستعد آتش‌سوزی است

80 درصد اراضی دامغان مستعد آتش‌سوزی است
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: 80 درصد اراضی دامغان قابلیت حریق دارند و انسان بیشترین عامل تخریب محیط‌زیست در شهرستان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از  تیتریک  ،احمدعلی بهاور در کنفرانس خبری که در اداره منابع طبیعی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان با موج جدیدی از گرما روبه‌رو هستیم؛ از این‌رو، اطلاع‌رسانی از وضعیت جنگل‌ها و مراتع و حفاظت و حراست از منابع طبیعی بین آحاد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ،به نقل از  تیتریک  ،, ،به نقل از  تیتریک  ،, ،به نقل از  تیتریک  ،, تیتریک  , .,

وی گفت: منابع طبیعی امروز در دنیا در حال تخریب است؛ در کشورهای توسعه‌یافته با تولید گازهای گلخانه‌ای و همچنین در کشورهای در حال توسعه با قطع درختان و چرای دام‌ها این روند تشدید می‌شود.

, .,

بهاور گفت: عوامل طبیعی شامل رعد و برق و گرما نیز منابع طبیعی را به خطر انداخته است؛ در استان سمنان، انسان عامل به خطر انداختن منابع طبیعی بوده و عواملی همچون آتش‌های رهاشده انسان‌ها در طبیعت زیاد دیده می‌شود و همچنین شکارچیانی هستند که با برافروختن آتش باعث تخریب منابع طبیعی می‌شوند

,

.

, ., ,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: متأسفانه خشکسالی در چند سال اخیر باعث خشک شدن گونه‌های مرتعی شده است؛ گردشگرانی هم که وارد جنگل شده‌اند، با برافروختن آتش و سهل‌انگاری باعث به وجود آمدن آتش شده و حیات منابع طبیعی را به خطر می‌اندازند.

, .,

بهاور گفت: در سال گذشته، سه مورد حریق به مساحت دو هکتار و یک هزار و 800 مترمربع داشتیم و این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن قسمت زیادی از زیستگاه‌ها و تفرجگاه‌ها شده و همچنین میزان تولید علوفه کاهش پیدا کرده است.

, .,

وی افزود: در شهرستان دامغان، یک‌میلیون و 263 هکتار از اراضی ملی شامل مرتع، جنگل و بیابان داریم که 80 درصد این اراضی قابلیت حریق دارند و توجه مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

, .,

بهاور ادامه داد: همزمان با فرارسیدن فصل گرما، امکان به وجود آمدن آتش‌سوزی در مناطق مختلف وجود دارد؛ از این‌رو، اداره منابع طبیعی دامغان اقداماتی را برای پیشگیری و کاهش بلایای طبیعی انجام داده است.

, .,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: چهار گروه 10 نفره تشکیل شده و این گروه‌ها در تمام طول ساعات شبانه‌روز آمادگی اعزام به منطقه در صورت به وجود آمدن مشکل را دارند

,

.

, ., ,

بهاور بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده، استفاده از ظرفیت مردمی است و بدین منظور، روستاهای حاشیه جنگل‌ها از جمله تویه دروار، دشت بو، دهخدا و مهماندویه را به وسایل ایمنی و اطفای حریق از جمله کپسول، آتش‌کوب و بیل مجهز کرده‌ایم تا در صورت مشاهده آتش قبل از رسیدن مأموران امدادی، اقدامات اولیه توسط اهالی صورت گیرد.

, .,

وی افزود: در حال ساختن ساختمان اطفای حریق در دیباج هستیم و با بهره‌برداری از آن بسیاری از مشکلات منطقه در این زمینه رفع خواهد شد؛ چون بیشتر آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در مناطق شمالی شهرستان رخ می‌دهد.

, .,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ادامه داد: در زمینه حراست از منابع طبیعی هم سال گذشته دو مورد کشفیات قاچاق داشتیم که شامل 486 متر اصله درخت تاغ و دو مترمکعب چوب جنگلی بوده است.

, .,

بهاور ادامه داد: در این زمینه خواهشی که از مردم داریم، این است که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، مراتب را با شماره 35242240 یا تلفن گویای 1504 در میان گذاشته تا از بروز حادثه و سوانح پیشگیری شود

, 35242240 ,

.

, ., ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه