اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی آذربایجان غربی:

6 یادمان استان آذربایجان غربی ثبت ملی شده‌اند/ظرفیت پذیرایی از 4هزار زائر راهیان نور

6 یادمان استان آذربایجان غربی ثبت ملی شده‌اند/ظرفیت پذیرایی از 4هزار زائر راهیان نور
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 12 یادمان در استان وجود دارد که 6 یادمان آن ثبت ملی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، حسنعلی چراغ، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 12 یادمان در استان وجود دارد که 6 یادمان آن ثبت ملی شده و 6 یادمان دیگر هنوز ثبت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
 
,
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی ادامه داد: 6 یادمانی که تا به حال ثبت ملی شده اند شامل یادمان های شهید بروجردی نقده, شهید ناصر کاظمی پیرانشهر, شهدای تمرچین پیرانشهر, شهدای بلفت سردشت, شهدای شیمیایی سردشت و شهدای دارساوین سردشت و همچنین یادمان هایی که ثبت ملی نشده‌اند یادمان های شهید احمد کاظمی ارومیه, شهدای جندالله ارومیه, شهید امینی مهاباد, شهدای دارلک, شهدای دشت وزینه و خلبان شهید خالد حیدری در مهاباد به عنوان اولین شهید دفاع مقدس را شامل می شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: نقطه به نقطه استان آذربایجان غربی از ماکو گرفته تا سردشت و تکاب هر یک محل درگیری‌هایی بوده است که هر یک می‌تواند به عنوان یک یادمان محسوب شود.
,
 
,
چراغی یادآور شد: شهدای تمرچین پیرانشهر جزء پر بازدیدترین یادمان های استان است؛ همچنین مکان‌های اسکان ثابت و متغیر استان آذربایجان غربی برای زائران در مجموع ظرفیت پذیرش 4 هزار نفر را دارد که از این تعداد هزار نفر مربوط به سردشت, 1500 نفر مهاباد, 500 نفر پیرانشهر و هزار نفر ارومیه است.
,
 
,
همچنین چراغی اضافه کرد: از تعداد کل ظرفیت موجود 1500 نفر مربوط به اسکان های ثابت است که 500 نفر آن در سردشت و هزار نفر در مهاباد است و در محل اسکان مهاباد تمام خدمات رفاهی تامین شده و در سردشت در حال تامین تجهیزات مورد نیاز هستیم.
,
 
,
وی در ادامه به مغفول ماندن راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد و افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس اساسی ترین و خاموش‌ترین جهادها در کردستان انجام شده؛ امروز نیز راهیان نور در این مناطق مظلوم واقع شده است البته طبق برنامه ریزی هایی که طی سال های گذشته انجام شده است این موضوع در حال بهبود است.
,
 
,
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه شهدا استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته 216 هزار نفر از یادمان های استان بازدید داشتند گفت: اردوهای راهیان نور استان بعد از ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
,
 
,
چراغی اضافه کرد: یادمان های استان در حال حاضر از لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با همت مسئولان این مشکل برطرف شود چراکه دولت می‌تواند ما را از لحاظ زیرساختی تامین کند و ما نیز در قبال آن می توانیم کارهای اجرایی آن را انجام بدهیم.
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه