اخبار داغ

آیت الله جوادی آملی:تفسیر المیزان محصول فکر و قلب پاک علامه طباطبایی است

آیت الله جوادی آملی:تفسیر المیزان محصول فکر و قلب پاک علامه طباطبایی است
قم - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: قرآن کتابی طیب و طاهر است که در هر قلبی جای نگرفته و برقلب ناپاک نزول ندارد ، از این رو تفسیر المیزان محصول فکر و قلب پاک مرحوم علامه طباطبایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا ، وی پنج شنبه شب در مراسم اختتامیه نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و یادواره علامه طباطبایی افزود: قرآن کتابی است که پایداری اسلام را در سایه هماهنگی قرآن و عترت بیان کرده است و این کتاب آسمانی این قابلیت را دارد که همه نیازهای بشر رابرآورده کند.

وی قرآن کریم را کتابی دانست که به حس و تجربه در علم احترام گذاشته است.

آیت الله جوادی آملی گفت: نمی گوییم در مباحث علمی گوش و چشم و سایر حس ها لازم نیست اما حرف علامه طباطبایی این بود که تقوا سهم تعیین کننده ای در باسواد شدن افراد دارد.

وی تاکید کرد: خداوند علم محض و مصون از خطای فکری و جهل است لذا ممکن نیست آن چه که از سوی خدا است با یکدیگر ناهماهنگ باشد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: نه تنها در قرآن اختلافی نیست بلکه هیچ کدام از کتاب های آسمانی با کتاب های دیگر ناهماهنگ نیست و همانطو هیچ پیامبری با پیامبر دیگر و ائمه با ائمه دیگر ناهماهنگ نخواهند بود.

وی تصریح کرد: همه کتاب های انبیای الهی با یکدیگر و با نظام تکوین هماهنگ هستند و علامه طباطبایی با این گونه جهان بینی کار تفسیری می کرد و در این بین وقوع جنگ جهانی دوم و مشروطیت در کار او سهم تعیین کننده ای داشت.

آیت الله جوادی آملی افزود: مردم سالاری، انواع حکومت، معرفت شناسی حسی، تجریدی، تجدیدی فلسفی ، عرفان نظری و معرفت شناسی شهودی همه در تفسیر علامه طباطبایی آمده است و حتی وی به شرایط سیاسی آن روز جهان و ایران چون مردم سالاری توجه داشته است.

نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و یادواره علامه طباطبایی با حضور 300 تن از اساتید به همت مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه و دارالقرآن علامه طباطبایی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در قم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه