اخبار داغ

خرما بهترین چیز برای افطار روزه داران است

خرما بهترین چیز برای افطار روزه داران است
یک کارشناس تغذیه گفت: خرمای تازه متشکل از بافتی نرم و سهل الهضم و قندهای ساده ای مثل فروکتوز و دکستروز است که در ردیف بهترین مواد برای افطار روزه داران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از پایگاه خبری فاروج، کوثر خانبابایی اظهار داشت: از زمانهای بسیار دور خرما به عنوان میوه ای شیرین و مغذی در کنار سفره های افطار طعم روزه داری را به کام ما شیرین تر ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج,

وی با بیان اینکه،  شاید علاوه بر خوشمزگی، ویژگی های منحصر به فرد خرما باعث شده که بارها از این میوه در قرآن نیز یاد شده است و امروزه با پیشرفت علوم از بخشی از این خواص پرده برداشته شده است افزود: 100 گرم خرمای خشک حاوی 277 کالریست. مصرف خرما به سرعت انرژی از دست رفته را احیا و بدن را سرحال و سرزنده می سازد.

,

وی یادآورشد: خرما علاوه بر طعم بسیار شیرین و شگفت انگیز، یکی از محبوبترین میوه هایی است که منبعی بسیار عالی از انواع مواد مغذی ضروری، ویتامینها و املاح است که برای رشد و نمو و ارتقاء سلامتی مورد نیاز هستند.

,

 به گفته این کارشناس، خرما غنی از فیبر رژیمی است که از جذب کلسترول از دیواره روده جلوگیری می کند،  به علاوه فیبر به عنوان ملین از دیواره موکوسی روده بزرگ در برابر مواد شیمیایی سرطان زا محافظت می کند.

,

 وی خرما را،  منبعی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید پلی فنولیک که در اصطلاح تانن خوانده می شوند عنوان کرد واظهار داشت: تانن ها خاصیت ضد عفونی، ضد التهابی و ضد خونریزی دارند.

,

 خانبابایی  گفت: خرما منبع خوبی از ویتامین A است(149 واحد بین المللی به ازای هر 100 گرم) که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای عملکرد بینایی ضروری است.

, A,

وی یادآورشد: خرما ترکیبی از فلاونوئیدهایی مثل بتا کاروتن، لوتئین و زئازانتین است. این آنتی اکسیدان ها سلولها و بافتهای بدن را از اثرات سوء رادیکال های آزاد حفظ می کنند.

,

 به گفته این کارشناس، خرما منبعی عالی از عنصر آهن است. (0.9 میلی گرم به ازای هر 100 گرم) که تقریبا"11% RDI محاسبه می شود، آهن بخشی از هموگلوبین سلولهای خونی است که وظیفه حمل اکسیژن را بر عهده دارد.

, RDI,

 وی خرما را  غنی از پتاسیم  عنوان کرد وگفت: 100 گرم خرما حاوی 696 میلی گرم پتاسیم است که 16% مقدار توصیه شده روزانه را تأمین می کند و پتاسیم جزء مهمی از سلولها و مایعات بدن است که به تنظیم ضربان قلب و فشارخون کمک می کند و بدن را از خطرات حملات قلبی و بیماری های عروق کرونر قلب حفظ می کند.

,

وی یادآورشد: خرما غنی از املاحی مثل کلسیم، منگنز، مس و منیزیم است،  کلسیم ماده مغذی ضروری در ساختمان استخوان و دندان است که برای انقباضات ماهیچه ای، لخته شدن خون و کارکرد سیستم عصبی ضروری است،  منگنز به عنوان کوفاکتور برای آنزیم سوپراکسیددسموتاز که نوعی عملکرد آنتی اکسیدانی دارد ایفای نقش می کند، مس برای خونسازی نیاز است و منیزیم برای رشد استخوان ضروریست.

,

 به گفته این کارشناس، خرما منبعی از ویتامین های گروه B و ویتامین K است، ویتامین K برای بسیاری از فاکتورهای انعقادی و متابولیسم استخوان ضروری است.

, B, K, K,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه