اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نظارت بر مدارس غیر دولتی برعهده آموزش و پرورش است / خانواده ها پاسوز کشمکش های مسئولان

نظارت بر مدارس غیر دولتی برعهده آموزش و پرورش است / خانواده ها پاسوز کشمکش های مسئولان
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما قانون مدارس غیر دولتی را به تازگی برای شورای نگهبان ارسال کرده ایم و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم و بر اساس این قانون نظارت بر روی مدارس غیر دولتی بر عهده آموزش و پرورش است و هیچ دستگاه دیگری نمی تواند در این امر دخالت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری دانش آموزان؛ چندی پیش خبری مبنی بر حضور گشت های نظارتی مشترک آموزش و پرورش و سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دانش آموزان, پایگاه خبری دانش آموزان,

انتشار این خبر واکنش مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی را در پی داشت.

,

وی در این خصوص گفت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی و اسناد بالادستی وزارت آموزش وپرورش،‌تمام مراجع از جمله سازمان  تعزیرات حکومتی و به تبع آن ادارات کل استان‌ها حق ورود به حوزه آموزش و پرورش را ندارند و هرگونه دخالتی در امور مدارس و مراکز غیر دولتی بدون مجوز وزارت آموزش وپرورش ممنوع است.

,

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با استناد به قانون مجلس بیان کرد: براساس قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس شورای اسلامی، مرجع تعیین شهریه و نظارت بر عملکرد این مدارس مراکز شورای نظارت مرکزی آموزش وپرورش بوده و تمام مصوبات آن پس از تائید وزیر آموزش وپرورش قابل اعمال است.

,

اما سیدعبدالمجید اجتهادی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در واکنش به اظهار نظرهای رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مصوبات ما مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام است و مجلس نمی‌تواند قانون مصوب مجمع تشخیص را نفی کند، مگر با یک سری شرایط و مقررات.

,

محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه ورود تعزیرات به مدارس غیرانتفاعی، یک تکلیف قانونی است گفت: با توجه به ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش تخلف گرانفروشی خدمات به بهای بیش از نرخ تعیین شده توسط مراجع رسمی در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

,

وی افزود: بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی مرجع نظارتی نیست بلکه براساس گزارش‌های تخلف دریافتی از بازرسان دستگاه های نظارتی اقدام به صدور حکم برای متخلفان می‌کند و بازرسان دستگاه‌های نظارتی به عنوان ناظر از تخلفات گزارش تهیه و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند که متاسفانه با وجود شکایت‌های متعدد مردم از اضافه دریافتی مدارس غیردولتی تاکنون هیچ مرجع نظارتی گزارش تخلف در این مورد را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع نداده است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم با استناد به قانون مجلس در این باره گفت:مواد 15، 16، 18، 33 و 34 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی مربوط به مرجع تعیین تعرفه شهریه و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آن مرکز در هیات های رسیدگی به تخلفات است و ارتباطی به تخلفات اضافه دریافتی ندارد.

,

پس از اظهار نظرهای سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، به سراغ جبار کوچکی نژاد نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم تا نظر قانون و مجلس را در این باره بدانیم.

,

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با پایگاه خبری دانش آموزان گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون گذار نیست و مصوبات مجمع بعد از تایید مقام معظم رهبری به عنوان سیاست های کلی نظام به دستگاه ها ابلاغ می شوند و دستگاه ها بر اساس سیاست های کلی، قانون لازم را از مجلس می گیرند.

, پایگاه خبری دانش آموزان ,

وی در ادامه تصریح کرد: ما قانون مدارس غیر دولتی را به تازگی برای شورای نگهبان ارسال کرده ایم و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم و بر اساس این قانون نظارت بر روی مدارس غیر دولتی بر عهده آموزش و پرورش است و هیچ دستگاه دیگری نمی تواند در این امر دخالت کند.

,

اما در این بین، این اولیای دانش آموزان هستند که تقاص کشمکش های بین مسئولان را پس می دهند.

,

اولیای یکی از دانش آموزان تهرانی در خصوص میزان شهریه های مدارس غیر دولتی به ما گفت: برای ثبت نام فرزندم به یکی از دبیرستان های غیر دولتی شهر تهران مراجعه کردم، میزان هزینه های درخواستی این مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان از شهریه ی برخی دانشگاه های برتر کشور هم بیشتر است.

,

اینکه نظارت بر روی روند دریافت شهریه در مدارس غیر دولتی بر عهده کدام نهاد می باشد مسئله ای است که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود تا برخی از مدارس از این خلا نظارتی سو استفاده نکنند و خانواده های دانش آموزان پاسوز کشمکش های بین مسئولان نشوند.

,

انتهای پیام/ر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه