اخبار داغ

پشت پرده‌های تغییر مدیریت آموزش و پرورش در بوئین زهرا/ شاخ غول چه کسانی باید شکسته شود؟!

پشت پرده‌های تغییر مدیریت آموزش و پرورش در بوئین زهرا/ شاخ غول چه کسانی باید شکسته شود؟!
تغییر مدیر یک سال و دو ماهه آموزش و پرورش منطقه بوئین زهرا با کشمکش‌هایی روبرو بوده که حاشیه‌های خاصی را نیز در استان ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح قزوین، نهاد آموزش و پرورش از مهم ترین جایگاه‌هایی است که به واسطه پرورش مدیران و آینده سازان کشور دارای حساسیت قابل توجه می‌باشد؛ اما در شرایط امروز کشور این نهاد دچار چالش‌هایی شده که توجه بیش از پیش مسئولین ذی ربط را می‌طلبد که اجازه ندهند با سیاسی شدن وزارت آوزش و پروش از اهداف اولیه خود دور بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح قزوین, صبح قزوین, ، نهاد آموزش و پرورش از مهم ترین جایگاه‌هایی است که به واسطه پرورش مدیران و آینده سازان کشور دارای حساسیت قابل توجه می‌باشد؛ اما در شرایط امروز کشور این نهاد دچار چالش‌هایی شده که توجه بیش از پیش مسئولین ذی ربط را می‌طلبد که اجازه ندهند با سیاسی شدن وزارت آوزش و پروش از اهداف اولیه خود دور بماند.,

در یک سال اخیر کمتر کسی است که در استان‌های مختلف شاهد تحصن و اعتراضات گسترده معلمان آموزش و پرورش برای رسیدن به مطالبات خود نبوده باشد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست؛ موضوعی که با کارت زرد گرفتن‌های فانی وزیر آموزش و پرورش همراه بود و در آخرین مرحله وی برای استیضاح در مجلس حضور پیدا کرد که البته رای اعتماد دوباره ای از مجلس نهم گرفت.

,

پرداخت این گزارش با محوریت بررسی این چالش پیش روی آموزش و پرورش نیست بلکه رویداد اخیری که در حوزه آموزش و پرورش یکی از شهرستانهای استان رخ داد و زمینه ساز برخی از حواشی در استان شد را در این گزارش مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ تغییر مدیر یک سال و دو ماهه آموزش و پرورش منطقه بوئین زهرا که البته با کشمکش‌هایی روبرو بوده است زمینه ای شد تا برای پی بردن به اصل ماجرا به سراغ دوطرف اصلی این ماجرا برویم.

,

رئیس آموزش و پرورش بوئین زهرا:

, رئیس آموزش و پرورش بوئین زهرا:,

حجت الاسلام خطیب امامقلی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا که به تازگی برکنار شده است در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین در خصوص این ماجرا ابراز کرد: از برگزاری جلسه تودیع و معارفه برای خودم بی‌خبر بودم، اما مدتها پیش از جریان‌هایی که در تلاش برای برکناری من بودند، اطلاع داشتم.

, صبح قزوین, صبح قزوین,

وی با بیان اینکه فشار نمایندگان مجلس و استیضاح آقای فانی عاملی برای برکناری من بود، گفت: از روزی که کارم را در آموزش و پروش شروع کردم آقای عباسپور نماینده آوج و بوئین زهرا به آقای سالار قاسمی اعتراض داشت که چرا بدون هماهنگی با وی این انتخاب صورت گرفته است.

,

این مسئول سابق آموزش و پرورش در ادامه افزود: این اعتراضات ادامه داشت و هر چندماه یک بار مباحثی در این خصوص مطرح می‌شد و در این یک سال و دو ماه مدیریتم تحت فشارهای زیادی قرار گرفتم.

,

images (4)

, images (4), images (4),

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد این فشارها برای برکناری من از سوی آقای عباسپور به وزارتخانه بود، بیان کرد: چندین بار که موضوع استیضاح وزیر مطرح ‌شد، وی تهدید می‌کرد که در مجلس برخی مسائل را خواهد گفت در صورتی که هیچکدام از اتهامات این نماینده مجلس واقعیت نداشته است و کسی مرا احضار نکرد تا بپرسد اصل این جریان چیست.

,

امامقلی عنوان کرد: طی یک معامله ای که برای ابقای آقای فانی صورت گرفت، مدیرکل آموزش و پرورش استان با من مطرح کرد که هرکجا که تمایل داشته باشی شما را به مدیریت منصوب می‌کنم و از اینجا نقل مکان کن.

,

وی ادامه داد: اما به نظرم نباید به واسطه صحبت‌های یک نماینده عقب نشینی کنیم، تا این آقا به مطامع شخصی و حزبی خودش برسد اما ادامه این فشارها به آقای قاسمی عاملی شد تا رضایت به این برکناری من بدهند.

,

۵۰ نفر از مدیران مدارس را تغییر داده ام

, ۵۰ نفر از مدیران مدارس را تغییر داده ام,

رئیس سابق آموزش و پرورش بوئین زهرا یادآور شد: شنبه هفته پیش به صورت ناگهانی مطلع شدیم که قرار است جلسه ای با مسئولین آموزش و پرورش استان داشته باشم و سپس چندتن از معاونین سازمان در دفترم حضور پیدا کردند و با تحویل وسایل و مدارک لازم اتاق ریاست آموزش و پرورش بوئین زهرا را ترک کردم.

,

وی اذعان کرد: معاونین اداره کل قصد برگزاری جلسه تودیع و معارفه داشتند اما گفتم این جلسه معنایی ندارد.

,

امامقلی در ادامه اضافه کرد: من با آقای قاسمی مشکلی ندارم، وی چندین بار از من خواهش کرد که برای مدیریت بوئین زهرا حضور پیدا کنم، در دوران دولت اصلاحات من رئیس آموزش و پرورش الموت و آقای قاسمی مدیر آموزش و پرورش تاکستان بودیم و پس از آن به عنوان معلم در مدارس مشغول به خدمت شدم.

,

وی ابراز کرد: علل اصلی مخالفت آقای عباسپور با من نگرانی از تزلزل رای وی برای مجلس و ایجاد اختلاف و شکاف بین وی و آقای علیخانی است که در واقع این لج و لجبازی زمینه ساز برکناری من شد؛ در صورتی که سه تن از معاونینی که من در آموزش و پرورش داشتم نیروهای آقای عباسپور بودند.

,

مسئول سابق آموزش و پرورش یادآور شد: در ابتدای شروع به کارم در بوئین زهرا متوجه شدم چهار نفر گزینه مدنظر برای این سمت بودند که آقای قاسمی هیچ کدام را نپذیرفته بود؛ اما با معرفی من آقای علیخانی نظر مثبت خود را اعلام کردند که من کارم را شروع کنم.

,

وی با بیان اینکه من از حامیان اصلاح طلبان و بیشتر هم به حجت الاسلام قوامی نزدیک هستم اظهار کرد: تنها ایرادی که در حوزه کاری آقای عباسپور به من وارد می‌دانست بحث تغییرات گسترده بین مدیران مدارس در آموزش و پرورش بوئین زهرا بود و در مجلس نیز مطرح کرد که ۵۰ نفر از مدیران مدارس را تغییر داده ام.

,

برای شنیدن علل مخالفت نماینده مردم آوج و بوئین زهرا به سراغ این نماینده مجلس رفتیم.

, برای شنیدن علل مخالفت نماینده مردم آوج و بوئین زهرا به سراغ این نماینده مجلس رفتیم.,

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص این ماجرا بیان کرد:  از ابتدای مدیریت آقای امامقلی برای آموزش و پرورش بوئین زهرا به وی گفتم که امروز بنای توسعه یافتگی هر کشوری حول محور علوم دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی و به خصوص نظام آموزشی ما حرکت می‌کند.

, صبح قزوین, صبح قزوین,

وی در ادامه افزود: نظر رهبری این است که اگر شما در حوزه آموزش کشور سرمایه گذاری کردید این سرمایه گذاری برای همه حوزه‌های جامعه کاربرد خواهد داشت؛ اما اگر هر برنامه ای به صورت مجزا مورد توجه قرار بگیرد گستردگی لازم را نخواهد داشت بنابراین سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش خدمت به همه بخش‌های جامعه است.

,

abbaspoor-280x1851

, abbaspoor-280x1851, abbaspoor-280x1851,

عباسپور ابراز کرد: رشد و توسعه یک کشور و تربیت نیروی انسانی با محوریت نظام آموزشی است، بنابراین نباید آموزش و پرورش را سیاسی کنیم بلکه باید هدف فقط تعلیم و تربیت باشد؛ در روز اول به آقای امامقلی گفتیم که اگر سرنوشت تعلیم و تربیت ما تهدید شود، وارد عمل خواهیم شد.

,

وی با بیان اینکه آقای خطیب امامقلی به عملکرد رهبری اشکالاتی کرده است گفت: وی می‌گوید من به رهبری این انتقاد دارم که چرا آقای احمدی نژاد را عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است اما خاتمی را برای این جایگاه تائید نکرد؟ البته وی مباحث دیگری نیز مطرح کرده است.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین وی مطرح کرده که چند دانشجوی بسیجی را به دیدار رهبری می‌برند و بعد می‌گویند دیدار رهبری با دانشجویان؛ شما اگر راست می‌گویید در دانشگاه را باز کرده همه دانشجویان با تفکرات مختلف به دیدار رهبری بروند؛ آنگاه ببینید این دانشجویان به رهبری جانم فدای رهبر می‌گویند یا انتقاد می‌کنند؟!

,

امامقلی آموزش و پرورش منطقه را به چالش کشانده است

, امامقلی آموزش و پرورش منطقه را به چالش کشانده است,

وی با بیان خطای دیگر امامقلی پرداخت و اذعان کرد: اشتباه دیگر وی این بود که در شورای اداری که حضور داشته به امام خمینی(ره) انتقاد کرده که چرا روز شهادت شهید مطهری رو به عنوان روز معلم نامگذاری کرده است؟ در صورتی که بنیانگذار کبیر انقلاب برای حفظ جایگاه و شأن معلمان این اقدام را کرد، متاسفانه وی از این مدل حرف‌ها زیاد دارد و با مطرح کردن آن آموزش و پرورش منطقه را به چالش کشانده است.

,

عباسپور یادآر شد: سال گذشته در همین ایام گزارشی به وزارت آموزش و پرورش ارائه دادم و آنها برای بازرسی به بوئین زهرا آمدند، رئیس بازرسی کل آموزش و پرورش که معاون وزیر هم هست به همراه حراست این سازمان تحقیقاتی در خصوص سخنان آقای امامقلی انجام دادند و به صحت آن پی بردند.

,

وی افزود: در جلسه ای که با حضور داود محمدی نماینده مجلس، سالار قاسمی رئیس آموزش و پرورش و خودم حضور داشتیم وی به حرفایی که زده بود اذعان کرد و گفت که این صحبت‌ها مطرح کرده است.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا عنوان کرد: بازرسی وزارت آموزش و پرورش این گزارش را به سازمان منتقل می‌کند و به صورت شفاهی مطرح می‌شود که آقای امامقلی برکنار شود؛ اما بنابر مصلحت‌هایی که در این سازمان در نظر می‌گیرند وی را تا اسفند سال گذشته نیز در این سمت حفظ کردند.

,

وی بیان کرد: حجت الاسلام محمدی تاکندی از من خواستند که دیگر موضوع برکناری آقای امامقلی را پیگیری نکنم و پس از دوماه خودش استعفا خواهد کرد و نامه ای که برای برکناری وی از طریق آقای تاکندی نوشته شده بود آقای سالار قاسمی نیز امضا کرد.

,

عباسپور تصریح کرد: به حاج آقا تاکندی گفتم که شما جزء علمای این شهر هستید اگر مسئولیت شرعی باقی ماندن رئیس فعلی آموزش و پرورش این منطقه را برای تعلیم و تربیت فرزندان این حوزه قبول می‌کنید من دیگر کاری به حضور وی در این منطقه ندارم؛ زیرا به وظیفه خود عمل کرده ام اما در همان جلسه گفتند ما نمی‌توانیم هیچ مسئولیتی را برعهده بگیریم.

,

برکناری آقای امامقلی جزء مطالبات اصلی وزارت آموزش و پرورش بوده است

, برکناری آقای امامقلی جزء مطالبات اصلی وزارت آموزش و پرورش بوده است,

وی با بیان اینکه برکناری آقای امامقلی جزء مطالبات اصلی وزارت آموزش و پرورش بوده است تاکید کرد: زمان این برکناری نیز رسیده بود در همین راستا آقای قاسمی که خودشان از موافقین این برکناری بود اقدام به عزل این مدیرش کرد.

,

عباسپور در خصوص برخی حاشیه‌های این برکناری گفت: در حال حاضر برخی از افراد شکست خورده سیاسی در استان که به منافع سیاسی خود نرسیده اند در فضای مجازی غوغا به راه انداخته اند.

,

وی در ادامه افزود: این افراد شکست خورده می‌گویند عباسپور با وزیر آموزش و پرورش معامله کرده و امضای استیضاح خود را از وی پس گرفته است تا این وزارت آقای امامقلی را برکنار کنند؛ در صورتی که من از ابتدا این نامه استیضاح را امضا نکرده بودم تا در شرایط فعلی مجبور به پس گرفتن آن شوم.

,

این نماینده مجلس ابراز کرد: امروز ما متهم شده ایم به نداشتن ظرفیت و تحمل و مزاحمت برای فعالیت دولتی‌ها، چون در حال حرکت در مسیر اصولگرایی هستیم حال اگر از دولت و استاندار حمایت کنیم متهم می‌شویم به معامله کردن و بده و بستان.

,

وی یادآور شد: در خصوص مدیرآموزش و پرورش بوئین زهرا هم وزارتخانه و هم مدیرکل آموزش و پرورش استان به این نتیجه رسیدند که خطیب امامقلی برای این جایگاه صلاحیت ندارد، این حرف آقای سالار قاسمی است برای همین نامه عزل وی را امضا کرد.

,

عباسپور در پایان تصریح کرد: برخی‌عنوان کرده اند من برای شکستن شاخ شیخ قدرت علیخانی با مدیرآموزش و پرورش مخالفت کرده ام؛ در صورتیکه این اصلاح طلبان شاخی ندارند که بخواهیم آن را بشکنیم.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه