اخبار داغ

حجت الاسلام عادل فریحی

مجلس مطلوب اصلاح طلبان چگونه است؟ / نگاهی کوتاه به عملکرد مجلس ششم

مجلس مطلوب اصلاح طلبان چگونه است؟ / نگاهی کوتاه به عملکرد مجلس ششم
ماه های پایانی مجلس دهم را در حالی سپری می کنیم که تمامی گروه ها و احزاب سیاسی فعالیت های خود برای به دست آوردن صندلی های مجلس یازدهم را از مدت ها قبل آغاز کرده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز ، حجت الاسلام عادل فریحی طی مطلبی نگاهی اجمالی به عملکرد نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی کرده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,
ماه های پایانی مجلس دهم را در حالی سپری می کنیم که تمامی گروه ها و احزاب سیاسی فعالیت های خود برای به دست آوردن صندلی های مجلس یازدهم را از مدت ها قبل آغاز کرده اند .
,
گروه های موسوم به اصلاح طلب ، نیز تمام سعی خود را انجام می دهند که از رقبای سیاسی خود عقب نباشند و در این بین اخبار زیادی از این فعالیت ها از اردوگاه آنان به گوش می رسد .
,
ولی آنچه سبب شد به بررسی عملکرد مجلس ششم یعنی مجلس اصلاح طلبی بپردازیم ، صحبتی بود که آقای عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه الزهرا در گفت و گو با روزنامه اعتماد بیان کردند ، می باشد .
,
ایشان در این گفت و گو مجلس ششم را مجلس ایده آل اصلاح طلبان ذکر کرده است  . وی این چنین مطلب خود را بیان کرده است :« مجلس ششم یکی از برجسته‌ترین الگوهای پارلمانی در تاریخ معاصر ایران است. تصویر نامطلوبی به مدد برخی رسانه‌ها از آن ساخته شد و عملکرد مجلس ششم را باید در زمان خودش تحلیل کرد نه امروز و بیش از یک دهه»
,
از این سخن ، آن هم سخن کسی که عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان است به خوبی بر می آید که اصلاح طلبان به دنبال مدیریت کردند مجلس آینده به سبک مجلس ششم می باشند .
,
البته هرچند برخی از «عقلای اصلاحات» یادآوری کارنامه ننگین اصلاحات در مجلس ششم را برای خود تلخ و دردسرآفرین می دانند و  تلاش کرده اند از اقدامات افراطی و ساختارشکن مجلس ششم ابراز برائت کنند ولی این مجلس بخش مهمی از کارنامه جریان اصلاحات است که از حافظه تاریخی مردم پاک نخواهد شد.
,
مانند  محمدرضا عارف: وی در پاسخ این سؤال که آیا تحصن مجلس ششم یک اشتباه استراتژیک از سوی اصلاح‌طلبان بود، تندروی را تخطئه کرد و گفت: بله قطعاً باید جلوی چنین رویکرد و اتفاقاتی را بگیریم باید درون نظام و با ساز و کارهایی که درون نظام اندیشیده و طراحی شده عمل کنیم. من مطمئنم با بهره‌گیری از این رفتار در هیچ موردی به بن‌بست نمی‌رسیم. من از رقیب گله نمی‌کنم مسئله اصلی تک‌روی‌های داخل جناح اصلاح‌طلب است و من بیشتر نگران آن هستم… مانیفست شفاف و جامعی برای اصلاحات ارائه نشده و این موضوع ضربه‌های مختلفی زده است… ما هیچ‌گاه شرایط مناسب برای تدوین مانیفست در بنیاد باران نداشته‌ایم.
,
از جمله اقدام اصلاح طلبان در بدو ورود به  انتخابات مجلس ششم تمرکز بر شعار ایران برای همه ی ایرانیان بود. آنان این شعار را، که گاهی از آن با عنوان گفتمان نام می بردند، در مقابل شعار خودی و غیرخودی مطرح کرده بودند[۱] و هدف شان ایجاد اشتراک مواضع با اپوزیسیون داخل و خارج کشور بود تا با چتری دموکراتیک همه ی تنوعات قومی، نژادی، زبانی، جنسیتی، دینی و فرهنگی را پوشش بدهند. آنها معتقد بودند که برای تحقق اصلاحات بنیادی در مقابل طیف ها و افراد طرفدار نظام، نیازمند حمایت همه جانبه و هدفمند همه ی اپوزیسیون، به ویژه نیروهای ملی – مذهبی ، هستند. تاکتیک گسترش چتر دموکراتیک بعد از انتخابات مجلس ششم با شعارهای حقوق بشر و ایران مداری مورد تأکید بیشتری قرار گرفت. [۲] «مفهوم خودی و غیرخودی براساس دین و مذهب باید برداشته شود و به جای آن، خودی و غیر خودی براساس حقوق بشر نهاده شود و تحقق دموکراسی متوقف بر این تحولات است.» [۳]
,
لذا یکی از اهداف برگزاری کنفرانس ننگین برلین این بود که نیروهای تئوریک، اجرایی و نویسندگان اپوزیسیون خارج ازکشور را به داخل وصل نماید و بین طیف های مقابل نظام نوعی همسویی و همکاری ایجاد کنند. که بعد از ورود به مجلس ششم به تقویت این ارتباطات پرداختند .
,
پس در اولین نگاه به عملکرد مجلسس ایده آل اصلاح طلبان به ارتباط گیری آنان با ضد انقلاب رسید . اضافه کنید به این سیاست اصلاح طلبان در مجلس ششم ، تحصن ، نامه جام زهر ، مقابله با رهبری، توهین به مقدسات ، لوایح دوقلو و دیگر فعالیت ها در راستای انحراف انقلاب اسلامی . که در فرصت بهتری به بررسی تک تک آنان خواهیم پرداخت .
,
اما از باب نمونه جهت یادآوری جناب آقای عبدالله ناصری و هم فکرانش فقط به یک نمونه از عملکرد مجلس ششم می پردازیم و آن همه حادثه تلخ نامه جام زهر به مقام معظم رهبری.
,
به این عبارت توجه کنید:« اگر جام زهری باید نوشیده شود، قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوی ملت با همان پاداش مواجه می شود که امام راحل روبه رو شد».
,
 
,
جملات مذکور، بخشی از نامه ای است که حدود پنجاه درصد نمایندگان دوم خردادی مجلس ششم در سال ۱۳۸۱ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و رسانه های خبری ارسال کردند. مدتی بعد از ارسال این نامه، بهزاد نبوی نائب رئیس مجلس ششم در مصاحبه با خبرنگاران ارسال نامه با امضای ۱۳۵ نماینده به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۱ برای خبرگزاری های داخلی از جمله ایرنا و ایسنا ارسال گردید.
,
 
,
در آن ایام، نامه مذکور در رسانه های خارجی و شبکه های خبری ضد انقلاب خارج ازکشور بازتاب گسترده ای پیدا کرد. علت بازتاب گسترده نامه این بود که دشمنان و ضد انقلابیون اعلام کردند، سرانجام جمهوری اسلامی به نقطه تسلیم رسید و تهدیدات آمریکا علیه ایران کارساز واقع شد و آمریکا به خواسته خود رسید.
,
 
,
محتوای نامه این بود که آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر با لشکرکشی به افغانستان در اطراف ایران مستقر شده و ایران را به محاصره در آورده و هر لحظه احتمال حمله آمریکا به ایران می رود. نویسندگان نامه به رهبر معظم انقلاب می نویسند:« در صورت حمله آمریکا به ایران، هیچ کاری نمی توان کرد و ایران همانند زمان جنگ اول و دوم اشغال می گردد و همه چیز از بین می رود».
,
 
,
با چنین تحلیلی بود که نمایندگان دوم خردادی مجلس ششم که با مدیریت پشت صحنه سازمان مجاهدین ، جبهه مشارکت و حزب کارگزاران سازندگی این نامه را تهیه کرده بودند، از رهبر انقلاب می خواهند جام زهری مانند امام (ره) بنوشند تا این اتفاق نیفتد.
,
 
,
البته نویسندگان نامه نمی گویند این جام زهر چیست و چه باید کرد! در برابر آمریکا و غرب به کدام یک از خواسته های آنان تن داد و از چه چیزی باید چشم پوشی کرد تا آنان به ایران حمله نکنند؟ آمریکایی ها به چه چیزی راضی می شوند؟
,
 
,
چند روز بعد از نوشتن این نامه و انتشار آن در سطح جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بیاناتی آشکار و صریح با بیان مواضع اصولی انقلاب و نظام اسلامی در برابر نظام سلطه و آمریکا، بدون اشاره به نامه مذکور ، فرمودند کسانی که فکر می کنند نظام اسلامی قادر به مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه نیست، این نوع تحلیل ها ریشه در ضعف ایمان دارد و اگر کسی ایمان قوی به خدا داشته باشد، اینگونه تحلیل نمی کند. معظم له در همان سخنرانی فرمودند؛ امروز آمریکا به مراتب ضعیف تر از قبل شده و جمهوری اسلامی مقتدر از گذشته می باشد و اگر آمریکا به ملت ایران حمله کند، شکست سختی خواهد خورد.
,
 
,
قضاوت در مورد مجلس ایده آل اصلاح طلبان با شما !!!
,
البته فعلا کاری با این موضوع که امضا کنندگان این نامه توهین آمیز در دولت فعلی با گرفتن برخی مناصب اجر و مزد امضای خود را گرفته اند، نداریم.
,
خالی از لطف نیست ذکری کنیم از بعضی نمایندگان پیشین آبادان که جزء امضا کنندگان همین نامه بودند و در حال حاضر برای برخی در این شهر اسطوره هستند . شادی همه رفتگان الفاتحه
,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه