اخبار داغ

پای پرسپولیس به جنجال لیگ برتر باز شد

پای پرسپولیس به جنجال لیگ برتر باز شد
باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با متخلفان برخورد می کنند یا مثل اکثر اوقات ماست مالی در دستور کار خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نود، در یکی از بندهای رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مدیر دپارتمان بین الملل متهم به اصرار برای گرفتن آی تی سی موتومبا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این بند را بخوانید:« بنا به مراتب فوق‌ اولاً اقدام و اصرار مدیر دپارتمان بین‌الملل سازمان لیگ فوتبال ایران بر ارسال ایمیل‌های منعقد به فدراسیون فوتبال ترکیه (با وجود موضع صریح آن فدراسیون در اعلام تاریخ ۲۰۱۵/۰۲/۰۵ به عنوان تاریخ خاتمه قرارداد) با توجه به بند ۵ ماده ۵ از پیوست شماره ۳ آئین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران که اشعار می‌دارد «در مورد رد درخواست ITC فدراسیون جدید یا باید آن را بپذیرد با بسته به مورد رد کرده و به آن اعتراض کند.» فاقد وجاهت قانونی بوده است.»

تفسیر بند اول نشان می دهد که مدیر دپارتمان سازمان لیگ فوتبال ایران (که منظور محمدرضا کسرایی بوده است) برای گرفتن آی تی سی موتومبا اصرارعجیبی داشته و علی رغم اینکه می دانسته موتومبا آی تی سی اش مشکل دار است و فدراسیون فوتبال ترکیه هم اعلام کرده بوده که آی تی سی مشکل دار بوده اما وی اصرار داشته که آی تی سی بدون مشکل است. هر چند نوشتن این بند عجیب به نظر می رسد و مشخص است که فدراسیون فوتبال قبول کرده که ازناحیه کمیته بین الملل سازمان لیگ چنین مشکلاتی پیش آمده است. باید دید چرا کسرایی اصرار به گرفتن آی تی سی برای موتومبا داشته است.

البته آنچنان که یکی از آگاهان به این پرونده می گوید که ۲۴ دسامبر قرار داد موتومبا به صورت صوری فسخ شده تا اینجنت ایرانی اش او را به پرسپولیس ببرد اما چون نتوانسته به هر دلیلی (مشکل دار بودن آی تی سی هم می تواند از آن دلایل باشد، ) موتومبا می رود و حدود دو ماه بعد توسط یک ایجنت دیگر به باشگاه راه آهن معرفی می می شود.

وقتی کار موتومبا انجام می شود و آی تی سی اش گرفته می شود، ایجنت اول ایرانی مدارک تخلف آی تی سی را به رضاییان مدیرعامل نفت مسجد سلیمان می دهد( یا می فروشد!) به همین دلیل است که رضاییان اولین کسی بود که درباره موتومبا اعتراض کرد و گفت آی تی سی وی مشکل دار است.

اگر موتومبا پرسپولیسی می شد اصلا راز مشکل آی تی سی اش اصلا افشا نمی شد و فقط به این دلیل راز موتومبا افشا شد که ایجنت ایرانی به خاطر انتقام گیری از ایجنت جدید موتومبا و یا روابط بین الملل سازمان لیگ، مدارک را به تیمی داد که احتمال داشت با سه بر صفر شدن نتایج راه آهن، سقوط نکند. هر چند قرعه به نام پیکان درآمد.

در ادامه رای آمده است:« ثانیاً: عملکرد باشگاه راه‌آهن نشانگر این است که علیرغم رد ITC و موضع شفاف فدراسیون فوتبال ترکیه، ابراز بر جلب بازیکن مورد نظر داشته است، با ابراز تخلف بازیکن و باشگاه مربوط و مغایرت رأی بدوی با وقایع مذکور و موازین قانونی مستقیاً به مواد ۲۲، ۳۴، ۲۱، ۴۸، ۷۴ آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف با اصلاح بند الف و نقض بند ج دادنامه بدوی، اولاً: بازیکن متخلف را به پرداخت مبلغ ۱۵۰،۰۰۰.۰۰۰ریال جریمه نقدی در حق فدراسیون فوتبال و محرومیت از حضور در ۴ مسابقه رسمی فوتبال محکوم می‌کند. ثانیاً: نتیجه بازی‌های باشگاه راه‌آهن در مقابل تیم‌های سایپای کرج-پرسپولیس تهران- استقلال صنعتی خوزستان-نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران را بابت تخلف انجام شده و استفاده از بازیکن مذکور در که موجب کسب امتیاز برای آن تیم بوده سه بر صفر به نفع تیم‌های یاد شده اعلام می‌دارد، رأی قطعی است.»

باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با متخلفان برخورد می کنند یا مثل اکثر اوقات ماست مالی در دستور کار خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

, انتهای پیام/ع]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه