اخبار داغ

یک متخصص آسیب شناسی سلولی:

نوشیدن بی‌رویه چای باعث بیماری سیاتیک می‌شود

نوشیدن بی‌رویه چای باعث بیماری سیاتیک می‌شود
یک متخصص آسیب شناسی سلولی گفت: عادت‌های نادرست غذایی و نوشیدن بی‌رویه چای باعث متورم شدن رگ سیاتیک و بیماری سیاتیک می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، رگ سیاتیک را یک رشته عصبی تعریف کرد و گفت: این رگ از شاخه نخاعی جدا شده، از سوراخی عبور کرده و وارد اندام‌های تحتانی شده و باعث حس و حرکت می‌شود.

وی افزود: سوراخی که سیاتیک از آن عبور می‌کند در اثر فشار، ورم و التهاب تنگ شده و باعث فشار آوردن بر روی عصب می‌شود، این ورم پایه بیماری سیاتیک است.

این محقق طب اسلامی درباره علت این بیماری گفت: عادت‌های نادرست تغذیه و نوشیدن بی‌رویه چای باعث ورم کردن عصب سیاتیک می‌شود.

اکبری با اشاره به رایج شدن مصرف فست‌فود و نوشابه در سبد تغذیه برخی خانواده‌ها افزود: با رعایت نکات بهداشتی در تغذیه و پرهیز از مصرف غذاهای آماده و چربی و نوشیدنی‌های گازدار می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

وی درباره درمان این بیماری گفت: دارو‌های ضد التهاب غیر کورتونی مثل پیروکسیکام، ایندومتازین، دیکلوفناک و آسپرین که برای بیماری سیاتیک تجویز می‌شود گرچه ورم التهاب را کم می‌کنند اما تاثیری در رفع اختلال کمبود انرژی سلولی سیاتیک ندارد، بنابراین بهترین نوع درمان، درمان اساسی و پایه از قبیل اصلاح تغذیه، ورزش درمانی و حذف عادات نادرست زندگی است.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه