اخبار داغ

پیوند پایتخت با روز شهرداری ها؛

شهرداران در حصار خواسته های شخصی اعضای شورای شهر

شهرداران در حصار خواسته های شخصی اعضای شورای شهر
ره آورد کلامم این است: «رمز موفقیت شهرداری و شورای اسلامی شهر، گذشتن از منافع شخصی است ...».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سپهرآیین ، فیلم «پایتخت 4» که شب های ماه مبارک رمضان از دریچه شبکه یک سیما میهمان مخاطبان فهیم است، «هما» ی پایتخت اکنون عضو شورای اسلامی شهر شیرگاه است، آنچه از سکانس های فیلم در حوزه شورای اسلامی شهر شاهد بوده ایم، توقعات شخصی مردم به خاطر حمایت هایی است که در دوران کاندیداتوری نموده اند، حمایت هایی که حتی بودنش اندکی باور ناپذیر است، گاه تعداد حمایت کنندگان نما ها از آرا هم سبقت می گیرد، «ریما رامین فر» در نقش هما مسئولیت پذیر با مسائل روبه رو شد و پاسخ درخواست های شخصی عموم را داد، برخوردی که شاید ناراحتی قلیلی را در پی داشته باشد، اما به واسطه مردم داری اش توأم با اخلاق مداری در کسوت مسئولیت آرامش را به همراه وجدان کاری برایش به ارمغان آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین ,

همه این صحبت ها بهانه شد، بهانه ای برای یک حرف؛ 14 تیر ماه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 91 به عنوان روز شهرداری ها و دهیاری ها در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

,

اگر داستان پایتخت ادامه یابد، درخواست های مردمی از اعضای شورای اسلامی شهر به درخواست های شورای اسلامی شهر از شهردار بدل می شود، در خواست های با نگاه شخصی!؟، این جاست این سوال میهمان ذهنمان می شود؛ تا چه میزان شهرداران در اجرای فعالیت های اصلی خویش آزادی عمل دارند یا به عبارتی عملکرد شایسته آنان در حصار خواسته های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر نیست، شنیده های شهری حاکی از درخواست مکرر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در حوزه های گوناگون دارد، درخواست هایی که گاه مطرح شدنش از زبان تحصیل کرده ای کرسی نشین منتخب مردم است گاه کودکانه به نظر می رسد؛

,

در میانه درخواست های شخصی یا به عبارتی به نوعی لجبازی‌های سیاسی‌، آنچه ذبح می‌شود قانون است و آنچه مورد توجه قرار می‌گیرد لجبازی‌های برخی مسئولان بر سر اختلاف سلیقه شخصی است و اینطور وظایف اصلی به حاشیه رانده می‌شود.

,

اینگونه مطالبات مردمی فراموش می شود، سهم مردمی به سهم اعضای شورای اسلامی شهر محدود می شود، منتخبانی که شاید دو دوره ای شاید هم بیشتر است کرسی نشین شورای اسلامی شهر اند، کم کم بد عادت می شوند، اگر شهرداران هم بخواهند به خواسته های آنان تن دهند، نقشه راه عمرانی و فرهنگی و اجتماعی شهر، همه اسیر خواسته های مکرر می شود.

,

اگر ادامه یابد، توفیق ها حاصل نمی شود، کارنامه مدیریت شهری در خدمت به مردم سفید خواهد ماند، تبعیض بر کرسی صداقت می نشیند، رضایت مندی شورای شهر جای مردم داری را می گیرد، خودبینی و خود ستایی اعضای شورای شهر اخلاق مداری مسئولانه را بیرون خواهد راند و ...

,

پیش بینی شما چیست؟

,

گمان ما این است اگر شهردار هم مقاومت کند و درخواست های شخصی اعضا را به حاشیه راند یا به عبارتی از این گوش آمده از گوش دیگر بدر کند، حکایت تمام نیست، آن جاست که رویارویی آغاز می شود، رویارویی ناعادلانه، سنگ اندازی در ایده های مدیریت شهری، ایده هایی که هم طرح فرهنگی است هم اجتماعی و اجرای آن ارتقای عمرانی را به ارمغان دارد.

,

نگاه مسئولان در رأس شورای اسلامی شهر باید به مدیریت شهری، نگاهی آینده نگر و جامع باشد نه آنی و شخصی!!! چرا که از این میانه حقوق مردمی تضییع می شود.

,

همه را گفتم، حرف به حرف پازل وار چیدم، تا این جمله ره آورد کلامم باشد ...

,

«رمز موفقیت شهرداری و شورای اسلامی شهر، گذشتن از منافع شخصی است ...»

,

نویسنده: سید مصطفی نجفیان

,

انتهای پیام/ر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه