اخبار داغ

پروانه معصومی:

همایش‌های متعدد مشکلات زنان را حل نمی‌کند/مسئولان برای ترویج حجابی در شأن بانوی ایرانی کاری کنند

همایش‌های متعدد مشکلات زنان را حل نمی‌کند/مسئولان برای ترویج حجابی در شأن بانوی ایرانی کاری کنند
پروانه معصومی، بازیگر سینما وتلویزیون گفت: در این سالها همواره فقط شاهد برگزاری همایش و سخنرانی‌های متعدد مدیران بودیم و خروجی ضعیف این برنامه‌ها امروزه در سطح جامعه و در وضعیت بانوان قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طنین یاس، پروانه معصومی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ارتباط با نبود برند حجاب و عفاف درسینما عنوان کرد: تعریف مشخصی برای زن محجبه و معتقد به موازین شرعی اسلام در سینما تقریبا وجود ندارد، کما اینکه در برخی از فیلم ها صرف گذاشتن چادر، نمایانگر اوج اعتقاد یک دخترجوان یا زن میانسال می باشد، باید به لایه های زیرین اعتقادات این بانوان اشاره کرد که با چه الگویی خود را مقید به واجبات و ارزش های دینی می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی در ادامه افزود: چرا مسئولان و متولیان این امر سعی بر ترویج حجابی که در شأن بانوان کشورمان در سطح عموم جامعه باشد، نمی کنند؟ در این سالها همواره فقط شاهد برگزاری همایش و سخنرانی های مدیران بودیم، ای کاش مسئله حجاب و حتی تمامی مسائل زنان از اهمیت بیشتری برای برخی از مسئولان داشت، کما اینکه امروز خروجی این سخنان را در سطح جامعه و زندگی مردم به وضوح مشاهده می کنیم.

,
,

بازیگر سریال «پلیس جوان» در مورد اهمیت حضور زنان در دفاع مقدس نیز گفت: زنان شهرهای جنوبی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند، همچنین زنان بسیاری با عنوان‌های مختلف در آن زمان کمک حال مردان در خط مقدم جبهه بودند که این مسئله به خوبی بیانگر زحمات بانوان در این عرصه است اما متأسفانه کمتر فیلمسازی توانسته به این مباحث ورود پیدا کند و به نوعی می توان گفت، حضور زنان در جنگ همواره زیر سایه حضور مردان قرار گرفته است.

,

معصومی در ادامه خاطرنشان کرد: زنان، قهرمان بسیاری از رویداهای مهم کشور در همه زمینه ها بوده اند که ظاهرا این مسئله هم از دید فیلمسازان تلویزیونی وسینمایی پنهان مانده است که بدون شک با مطالعه وآشنایی بیشتر می توان برخی از روایت هایی که قهرمان اصلی آنان را زنان تشکیل می دهند را به تصویر کشید و نسل جدید دختران امروزی را با نوع گفتار وسبک و منش این بانوان  آشنا کرد تا این بانوان جوان نیز الگوی مناسبی برای حضور در عرصه های مختلف داشته باشند.

,

وی در پایان گفت: مشکلات زیادی در معرفی زنان شاخص در سینما مطرح است که با سازوکار مشخص می توانیم موضوعات بیشتری را درآثار پرده نقره ای به مسائل زنان اختصاص دهیم، امیدوارم که در آینده شاهد احیای حضور زنان در پرده سینما باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/خ

,

انتهای پیام/خ

,

انتهای پیام/خ

,

انتهای پیام/خ

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه