اخبار داغ

دانشمند زنجانی:

سیاسی کاری، فرصت های علمی را از دانشگاه ها می گیرد/ مدرک گرایی به موضوع علم لطمه می زند

سیاسی کاری، فرصت های علمی را از دانشگاه ها می گیرد/ مدرک گرایی به موضوع علم لطمه می زند
دانشمند زنجانی گفت: سیاسی کردن دانشگاه ها موجب شده تا دانشگاه ها از فرصت های علمی خود به خوبی استفاده نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پرفسور علی رمضانی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا اظهار داشت: توقف رشد علی کشور از چند سال گذشته آغاز شده و منوط به یک سال نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرفسور علی رمضانی امروز در گفت و گو با خبرنگار  , موج رسا,  , اظهار داشت: توقف رشد علی کشور از چند سال گذشته آغاز شده و منوط به یک سال نمی شود.,

وی با بیان اینکه دانشگاه وظیفه تربیت علم، تفکر و اندیشه را دارد، افزود: سیاسی کردن دانشگاه ها موجب شده تا دانشگاه ها از فرصت های علمی خود به خوبی استفاده نکنند.

,

دانشمند زنجانی با اشاره به اینکه پرداختن افراطی به مسائل سیاسی دانشگاه را از تولید علم باز می دارد، تصریح کرد: هدف اصلی دانشگاه ها باید تولید علم و فنآوری باشد.

,

رمضانی تصریح کرد: دانشگاه ها باید به ابزار روز دنیا در زمینه علم مجهز باشند و در این زمینه از مسائل سیاسی اجتناب کنند.

,

وی با بیان اینکه توقف رشد علمی کشور منوط به یکسال اخیر نمی شود و برای کاهش روند رشد علمی هر کشوری حداقل باید سه سال قبل را در نظر گرفت، افزود: در یک بازه زمانی طولانی تری امکان توقف رشد علمی وجود دارد.

,

دانشمند زنجانی با اشاره به اینکه در پنج سال آینده نیز می توان رشد یا توقف علمی کشور را مربوط به زمان حال دانست، گفت: تصمیم گیری های مختلف در چند سال گذشته در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

,

رمضانی با اشاره به سیاسی کاری هایی که در این خصوص صورت می گیرد بر ضرورت تصمیم گیری درست در مسائل علمی تاکید کرد و گفت: باید در راستای صعود علمی تلاش کرد.

,

وی استاندارد سازی علمی را موجب توسعه علم عنوان کرد و گفت: در این زمینه دانشجویان و اساتید دانشگاهی تاثیرگذار هستند.

,

دانشمند زنجانی ارائه روش های نوین علمی را موجب توسعه علمی کشور عنوان کرد و گفت: مسئله بورسیه ها و مدرک گرایی به شدت به موضوع علم لطمه می زند.

,

رمضانی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی محل تولید علم و فنآوری هستند، یادآور شد: زندگی بشریت با توسعه علم توسعه می یابد.

,

انتهای پیام/پ

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه