اخبار داغ

به مناسبت روز قلم؛

“قلم ” مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم

“قلم ” مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم
دشمنان با جنگ نرم از هر سو قصد تخریب دین و کشور را دارند این قلم است که توانایی مقابله و مبارزه با جنگ نرم دشمن را دارد و با نوشتن مطالب و حقایق میتواند کشور را از شر خصم دشمنان نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنان خبر آن روز که خداوند مرا آفرید و با دست قدرت خویش، بر سینه «لوحم» کشید تا سرنوشت همگان را بر آن صفحه رقم زنم، موقعیت و منزلتم آن چنان بالا رفت که آفریننده همه آفریده‏ ها، بر من و آثارم سوگند یاد کرد و فرمود: «ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

هرکس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آنست که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.

,

“قلم ” رازدار بشر و خزانه دار علوم و جمع آورى کننده تجربیات قرون و اعصار است و اگر قرآن به آن سوگند یاد مى کند به همین دلیل است زیرا همیشه سوگند به یک امر بسیار عظیم و پرارزش یاد مى شود.

,

در صفحات تقویم، چهاردهم تیرماه با عنوان «روز قلم» به خود جلوه ای دیگر بخشیده است و نام گذاری این روز به نام قلم، بی ارتباط با تاریخ کهن متمدن و فرهنگ ساز این سرزمین نیست.

,

ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه خود آورده است که چهاردهمین روز از تیرماه را ایرانیان باستان، روز تیر (عطارد) می نامیدند از طرفی سیاره تیر یا همان عطارد، در فرهنگ ادب پارسی، کاتب و نویسنده ستارگان است کهبه همین مناسبت این روز را روز نویسندگان می دانستند و گرامی می داشتند.

,

در سال ۸۱ به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز چهاردهم تیرماه، به عنوان «روز قلم» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

,

روز قلم در تقویم ایران، به عنوان نمادی برای تجلیل از صاحب قلمان و آثار ایشان انتخاب شده است. در این نوشتار، به ابعاد تربیتی، رسانه ای و ارزشی تألیف و نگاشتن اشاره شده و از چگونگی سیر قلم در طول تاریخ صحبت به میان آمده است.

,

در حال حاضر که دشمنان با جنگ نرم از هر سو قصد تخریب دین و کشور را دارند این قلم است که توانایی مقابله و مبارزه با جنگ نرم دشمن را دارد و با نوشتن مطالب و حقایق میتواند کشور را از شر خصم دشمنان نجات دهد.

,

امام خمینی (ره) درباره رسالت و جایگاه قلم و اهل قلم فرموده‌اند:همت بگمارید که قلم و بیان خویش را برای تعالی اسلام و کشور و ملت خود به کار گیرید.

,

مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند:آزادی قلم و بیان حق مسلم مردم و مطبوعات است و اگر جامعه‌ای قلم‌های آزاد و فهمیده را از دست بدهد،خیلی چیزهای دیگر را هم از دست خواهد داد.

,

قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان هاست

,

سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده ای از آفریده های خود قسم یاد می کند، بشر در چه جایگاهی می تواند از ارج و منزلت آن سخن براند.

,
انتهای پیام/ر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه