اخبار داغ

پاسخ به چند پرسش مهم درباره آب

پاسخ به چند پرسش مهم درباره آب
آیا آب لوله کشی سالم است؟ / چرا با خوردن آب چاق می شویم؟/ آیا آب معدنی سالم تر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ائل پرس نوشت: مطابق با اظهارات اساتید و حکمای طب سنتی برای زندگی سالم، و صحت بدن ها، سلامت سه عامل اصلی تغذیه ای تشکیل دهنده کره زمین، یعنی آب، روغن و نمک از ضرورت بالای برخوردار است تا جایی که در صورت استفاده از آب، نمک و روغن ناسالم، بدن به شدت دچار مشکلات گوارشی، قلبی و سایر عوارض آن خواهد شد. در طی سه گزارش جامع برآن شدیم تا برای مخاطبان ائل نمونه های سالم و کاملی از اظهارات اساتید طب سنتی درباره آب، نمک و روغن تهیه کنیم که شماره اول را به آب سالم اختصاص دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


آب های لوله کشی و دردسر های آن...

برای تصفیه میکروبی آب شربی که در اختیار مردم قرار می گیرد مواد شیمیایی مانند کلر و فلوراید اضافه می کنند که متاسفانه با جوشاندن هم مواد شیمیایی اضافه شده به آب همچون کلر از بین نمی روند و برای سلامتی انسان بسیار مضر می باشند، آبی مورد تایید است که نه آلودگی میکروبی داشته باشد و نه آلودگی شیمیایی، بنابراین پس از آب باران و برف می توان آب چشمه، چاه یا رودخانه ای را استفاده کرد که عاری از آلودگیهای شیمیایی باشند و زندگی صنعتی باعث آلودگی شیمیایی آن نشده باشد و برای از بین بردن آلودگی میکروبی آن آبها نیز حتماً باید آنها را جوشاند.

 جوشاندن آب که مورد سفارش امام رضا (ع) نیز می باشد به خصوص اگر در ظروف مسی یا برنجی علاوه بر میکروب زدایی با عث سبک شدن آب نیز می گردد.تا جایی که پس از مدت نزدیک به یک الی دوماه آب جوشانده شده اثر مصرف این نوع آب سالم در کنار اصلاح روغن و نمک سالم به وضوح قابل مشاهده است.

آیا آب های معدنی سالم تر از آب های لوله کشی است؟!

آب های معدنی کارخانه ای مدت زمان طولانی از بسته بندی تا مصرف را سپری می کنند و شرایط و دمای نگهداری آب در این مدت مشخص نمی باشد ، به طور مثال هوای گرم در حین حمل یا در محل نگهداری، باعث واکنش شیمیایی ظروف پلاستیکی خواهد شد. ضمناً بنابر نظر اساتید طب اسلامی از آنجایی که نگهداری بلند مدت آب در حجم کمتر از آب کر، باعث آلودگی آب می گردد و حجم بطری پلاستیکی آب معدنی از آب کر کمتر است، انتظار می رود آب معدنی در بطری دچار تغییر و آلودگی گردد، ولی با گذشت زمان تغییری نمی کنند که این نشان می دهد به این آب مواد شیمیایی اضافه شده است تا از تغییر آب تا زمان انقضای درج شده در روی بطری جلوگیری گردد که خود باعث آلودگی آب شده است.

همچنین بر اساس تحقیق محققان آمریکایی در رابطه با آب معدنی های بسته بندی شده، نشان داده شده است که بیش از صد ترکیب شیمیایی در حین تولید و همچنین در مدت زمان نگهداری آن در بطری پلاستیکی به داخل آب وارد می شود.

آب می خورم چاق می شوم؟!

آب های ناسالم گورش بدن را نیز دچار اختلال می کنند، حتما شنیده اید که حتی برخی افراد می گویند آب خالی هم می خورم چاق می شود، مطابق با آموزه های طب سنتی، در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش چنانچه فردی آب را در ظرف مسی جوشانده و مصرف کند بعد از چهل روز شاهد تغییرات خوبی در کاهش وزن خود خواهد بود.همچنین بعد از مدتی که فرد به نوشیدن آب جوشیده عادت کند به راحتی قادر به مصرف آب لوله کشی نخواهد بود چرا که مزه آب استخر خواهد داد...

چرا نباید آب یخ بخوریم؟

دکتر کرد افشاری مدیر گروه طب سنتی دانشگاه تهران تاکید زیادی برای مصرف نکردن آب یخی که ذوب شده دارند چرا که سودای بدن، یکی از مزاج های چهارگانه را به شدت افزایش داده و باعث ناراحتی های عصبی و گوارشی می شود، همچنین خوردن آب سردشده با یخ، باعث تحریک نزله و سرفه می‌شود و برای اعصاب و احشای داخلی زیان‌آور است. بهترین راهکار برای نوشیدن آب نسبتا سرد، قرار داد ظرف یخ در یخچال برای خنک شدن است.

وی به نقل از علامه حسن زاده درباره مصرف آب یخ می گوید: علامه بیان کردند چنانچه در اختیار من بود مصرف آبی که از یخ ذوب شده به دست آمده را حرام اعلام می کردم...

همچنین لازم به ذکر است کبد انسان در کنار معده قرار دارد با خوردن آب سرد لایه بیرونی کبد سرد شده و روغن نباتی دورکبد سفت شده و استعداد ابتلا به کبد چرب را افزایش  و همچنین  باید یادآور شویم که دمای معده ما بالا ست و با خوردن آبی بسیار سرد دمای معده ناگهان تغییر می کند و پس از مدتی معده بیمار شده و آسیب جدی برای معده به وجود می آید.آب نیم گرم نیز برای تقویت معده ضعیف مفید است به شرط اینکه آب جوشیده و نیمه گرم باشد چرا که آب گرم شده با آفتاب یا هر چیز دیگری برای گوارش مفید نیست.

یکی از عادات بد نوشیدن آب شبانه در بین خواب است در حالی که این روش مصرف غلط باعث عوارض دیگری چون درد مفصل ها و ضعف اعصاب می گردد.

آب را چگونه بخوریم که مفید باشد؟ 

در روایاتی آمده است که بهتر است آب را در روز به صورت ایستاده میل کنیم و در شب به صورت نشسته. بهتر است آب جرعه جرعه خورده شود و حتی توصیه شده آب هم مزه مزه شود و هنگام نوشیدن آب به آن نگاه کنیم.

اما آب مصرفی سالم که می تواند بعد از نوشیده شدن به بهبود گوارش کمک کرده و از نفخ و احساس سنگینی جلوگیری کند باید به اندازه صحیحی مصرف شود برخی اوقات می شنویم که توصیه به مصرف زیاد آب می شود در حالی که مطابق با اصول طب سنتی مصرف بیش از نیاز بدن موجب ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش‌های مرضی و نزله‌ها، ورم دست‌ها و پاها و زیر چشم‌ها و گاهی مشکلات کبدی می شود.توصیه شده بیشتر افراد بجز کسانی که مزاج گرم و خشک دارند تازمانی که تشنگی کامل احساس نشود آب نوشیده نشود مربوط چرا که برخی تشنگی‌ها به خاطر وجود خلط شور، بلغم لزج در معده یا خوردن غذایی با مزاج سرد است, همچون خوردن ماهی، کله‌پاچه و... که چنین تشنگی‌هایی با نوشیدن آب، زیاد می‌شوند و راه رفع آنها، آشامیدن کمی آب گرم با چیزهای گرمی چون عسل یا زنجبیل پرورده است. ضمن آنکه لازم است از نوشیدن آب پس از میوه‌های تر چون سیب و هندوانه هم پرهیز شود. علاوه بر آن خوردن آب حین غذا باعث اختلال شدید در گوارش و ناراحتی معده می شود.

,
, آب های لوله کشی و دردسر های آن...,
,
,
,
,
,
, آیا آب های معدنی سالم تر از آب های لوله کشی است؟!,
,
,
,
,
,
, آب می خورم چاق می شوم؟!,
,
,
,
, چرا نباید آب یخ بخوریم؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آب را چگونه بخوریم که مفید باشد؟ ,
,
,
,
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه