اخبار داغ

رئیس دانشگاه صنعتی بابل:

سازمان‌ها بودجه پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند/با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم

سازمان‌ها بودجه پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند/با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم
رئیس دانشگاه صنعتی بابل گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دانشگاه‌ها در این برهه با آن روبه‌رو هستند، نبود منابع مالی برای تحقیقات و توسعه علمی است و بخشی از این مشکل می‌تواند با تخصیص بودجه پژوهشی دستگاه‌های مختلف برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناجواد واثقی‌امیری در گفت‌وگو با نگاه آزاد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی کاهش شتاب رشد علمی کشور، اظهار کرد: مبنای رشد علمی یک کشور را با تعداد مقالات منتشرشده و دارای اعتبار می‌سنجند و از این روز به‌دلیل کاهش انتشار مقالات علمی این رشد نیز کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آزاد,

وی در ادامه با اشاره به دلایل کاهش انتشار مقالات علمی در کشور افزود: به‌دلیل پولی شدن انتشار مقالات و عدم توجه به کیفیت آنها، این مقالات توسط نهادهای معتبر علمی حذف شده و به‌عنوان یک مقاله معتبر شناخته نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی بابل ادامه داد: باید با ارائه مشوق‌های مالی و علمی، اساتید را نسبت به نگارش مقالات معتبر ترغیب کرد و از این راه دوباره رشد علمی کشور را شتاب بخشید.

واثقی‌امیری در ادامه سخنانش با اشاره به تخصیص بودجه پژوهشی توسط دستگاه‌ها، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دانشگاه‌ها در این برهه با آن روبه‌رو هستند، نبود منابع مالی برای تحقیقات و توسعه علمی است و بخشی از این مشکل می‌تواند با تخصیص بودجه پژوهشی دستگاه‌های مختلف برطرف شود.

وی تصریح کرد: باید الزامی قرار داده شود تا دستگاه‌ها این بودجه پژوهشی را به دانشگاه‌ها تخصیص دهند و تا زمانی که این‌کار صورت نگیرد، ما همچنان مشکل خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی بابل ادامه داد: دانشگاه صنعتی بابل طبق آخرین بررسی‌ها در جمع یک درصد دانشگاه‌های تاثیرگذار قرار گرفته و این درحالی است که ما با مشکلات بی‌شماری از لحاظ تامین بودجه روبه‌رو هستیم و این اختصاص بودجه می‌تواند سرعت رشد دانشگاه صنعتی بابل را شتاب بخشد.

واثقی‌امیری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: موضوع سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی در دانشگاه‌ها نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث کاهش شتاب رشد علمی کشور شده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا بینش سیاسی دانشجویان را ارتقا دهند، نه اینکه از شور و شوق جوانی برای پیشبرد اهداف سیاسی استفاده کنند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه