اخبار داغ

داونپورت مدعی شد: بازرسان به مراکز هسته‌ای ایران دسترسی خواهند داشت

داونپورت مدعی شد: بازرسان به مراکز هسته‌ای ایران دسترسی خواهند داشت
مدیر سازمان غیردولتی مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌ای مدعی شد مقامات ایران با دسترسی بازرسان به همه مراکز هسته‌ای این کشور طبق قوانین بین‌الملل موافقت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، "کلسی داونپورت،" مدیر سازمان غیردولتی مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌ای، که در وین بسر می‌برد درباره توان هسته‌ای ایران اظهار داشت: هنوز برخی جزئیات باقی مانده است که باید در این زمینه و درخصوص بازرسی از مراکز ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کار کنیم. البته پیشرفت های زیادی صورت گرفته است. " یوکیو آمانو،" رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، اخیراً به تهران سفر کرد و پیشرفت زیادی در این باره صورت گرفت. طرف‌های مذاکره در روزهای آینده می‌توانند جزئیات کامل را در این خصوص مشخص کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
داونپورت در ادامه گفت: هیئتی از آژانس یک بار دیگر به تهران سفر کرده‌اند تا برخی جزئیات را تکمیل کنند، ما از محتوای گفتگوهای آمانو در تهران اطلاع نداریم. سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره جزئیات بسیاری درحوزه بازرسی ها توافق کرده‌اند و گزارش مربوط به همکاری‌های ایران در پایان سال جاری میلادی ارائه خواهد شد و پس از آن امکان دسترسی آژانس به مراکز ایران برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور فراهم می‌شود.
,
 
,
وی افزود: بازرسان هسته‌ای براساس سازوکار بین المللی تعریف شده‌ای به همه مراکز هسته‌ای اعلام شده ایران دسترسی خواهند داشت. براساس توافقات صورت گرفته اگر آژانس درباره هرگونه فعالیت هسته‌ای ایران مشکوک شود می‌تواند از آن بازدید کند.
,
 
,
انتهای پیام/ج
, انتهای پیام/ج]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه