اخبار داغ

آئین سنتی مردم " برکه دوکا " در رمضان

آئین سنتی مردم " برکه دوکا " در  رمضان
روستاهای پارسیان این روزها در تب و تاب میزبانی از روزه‌دارانی است که مسافت‌ها طولانی را طی کرده و این شهرستان را محلی برای عبور خود انتخاب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر ، روستاهای پارسیان به رسم دیرین میهمان‌نوازی و افطاری دادن درب خانه‌ها و محل تجمعات خود را به روی میهمانان باز کرده‌اند و میزبانی میهمانان الهی را با جان و دل به دوش می‌شکند تا ثوابی از این رهگذر نصیب خود کنند یا به امید برکت هر چه بیشتر در زندگی، رسم نان دادن و برکت گرفتن را به اجرا می‌گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

خبرنگار پارسیان خبر در گفتگو با یکی از شوراهای اسلامی روستا این بندگی را ترسیم کرده تا خوانندگان هر چه بیشتر با این رسم دیرینه آشنا شوند.

,

 

,

احمد عقیلی رئیس شورای اسلامی روستای برکه دوکا این بندگی را چگونه می‌بینید؟

,

 

,

این روستا از سالیان دور همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با مشارکت جمعی اهالی سفره افطا را پهن می‌کند و همه روزه غروب‌ها این رهگذرن هستند که با حضور خود باعث برکت روستا و سفره‌های مردم می‌شوند.

,

 

,

وی اضافه کرد: مردم قبل از افطار به اندازه بضاعت خود بخشی از خوراکی‌هایی که توسط زنان خانه آماده شده را به مسجد می‌آورند تا در این ضیافت بزرگ میزبان بخشی از میهمانان روستا باشند.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی روستای برکه دوکا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روستای برکه دوکا در مسیبر تردد بوشهر به بندرعباس و بالعکس قرار دارد بسیار از مسافرین و رهگذران از رانندگان ماشین‌های سنگین تا خودروهای عبوری این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند و از وسط روستا عبور می‌کنند.

,

 

,

عقیلی ادامه داد: مردم اول ماه مبارک رمضان با نصب پلاکارد و بنر تبلیغاتی عناوینی از قبیل «افطار روزه‌داد» «افطار الصائم» به نمایش می‌گذارند تا مسافرین از افطاری روستا با خبر شوند و افتخار حضور در جمع مردم روستا را نصیب همه ما کنند.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی پارسیان ادامه داد: روزانه شاهد میهمانان زیادی هستیم که این روستا را برای افتطار انتخاب می‌کنند و تا کنون مراودات خوبی بین اهال روستا و برخی مسافرین صورت گرفته است.

,

 

,

عقیلی در پایان گفت: مردم این سفره را موجب برکت رزق و روزی خود می‌دانند و به وعده الهی در خصوص اطعام و انفاق ایمان کامل دارند و انشاء الله این مسیر را تا نهایت ادامه خواهند داد.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه