اخبار داغ

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاریه:

یادمان «شهدای دشت ذوالفقاریه» احداث شد؛‌ بزرگداشت مکانی که نقطه عقب‌نشینی دشمن بود

یادمان «شهدای دشت ذوالفقاریه» احداث شد؛‌ بزرگداشت مکانی که نقطه عقب‌نشینی دشمن بود
یکی از اعضای گروه فداییان اسلام در خصوص استقبال خانواده شهدا از احداث یادمان شهدای دشت ذوالفقاریه گفت: وقتی خانواده شهدا مظلومیت دشت ذوالفقاریه را دیدند، با هم ‌پیمان بستند تا هر چه در توان دارند روی هم بگذارند تا یادمان محل شهادت فرزندانشان را بسازند و حتی می‌گفتند حاضریم خانه‌هایمان را برای این کار بفروشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار ،حاج قاسم صادقی در خصوص تاسیس یادمان ذوالفقاریه گفت: در سال گذشته بر مزار شهدای گروه فدائیان اسلام و شهدایی که در آبادان به شهادت رسیده بودند، اطلاعیه‌هایی زدیم و اعلام کردیم که می‌خواهیم خانواده این شهدا را به مقتل فرزندانشان ببریم. تعدادی از خانواده‌ها تماس گرفتند و بعد از مدتی، آنها را با دو اتوبوس عازم آبادان کردیم.

وی ادامه داد: در آن سفر که دو روز به طول انجامید پدر و مادر خواهر برادر همسر و فرزندان شهدا حضور داشتند.

حاج قاسم تصریح کرد: در آن سفر خانواده‌ها را به دشت ذوالفقاریه و جایی که فرزندانشان در سال 59 و 60 به شهادت رسیده بودند، بردیم. در آن سال‌ها و در آن منطقه و حوالی پل خرمشهر، حدود 400 نفر از رزمندگان شهید شده‌ بودند.

وی با بیان این مطلب که خانواده های شهدا برای ساماندهی یادمان های این شهدا حتی حاضرند خانه های خود را بفروشند گفت: وقتی خانواده شهدا مظلومیت آن منطقه را دیدند، با هم ‌پیمان بستند تا هر چه در توان دارند روی هم بگذارند تا یادمان محل شهادت فرزندانشان را بسازند و ساماندهی کنند. حتی می‌گفتند حاضریم خانه‌هایمان را برای این کار بفروشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در اوایل سال گذشته انجام شد، نامه‌ای را از سوی خانواده این شهدا و با کمک سردار کاظمینی، فرمانده سپاه تهران آماده کردیم و برای رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرستادیم. سردار کارگر هم گروهی را برای کارشناسی آن منطقه اعزام کرد و معلوم شد که آنجا، حماسه‌های زیادی آفریده شده و آثاری هم باقی مانده و قابلیت تبدیل به یک یادمان مستقل را دارد.

وی ادامه داد: حدود ده هزار نفر از اقشار مختلف مردم اعم از دانشجو، کسبه، کارگر، بی سواد، باسواد و... از اولین روز جنگ تا پایان حصر آبادان، به این منطقه آمدند تا از آبادان دفاع کنند. حتی افرادی مثل اصغر شعله ور بودند که از آمریکا به این منطقه آمدند و به نبرد پرداختند.

صادقی در خصوص موقعیت جغرافیایی این منطقه گفت: محلی که برای یادمان در نظر گرفته شده در حقیقت در محدوده شمال رودخانه بهمن‌شیر و پایین جاده آبادان به ماهشهر است. البته در آن محدوده نخلستان‌های ذوالفقاریه هم وجود دارد که برای اولین بار، شهید دریاقلی خبر نفوذ دشمن به آنجا را داد و مانع حمله آنها شد؛ اما دشت ذوالفقاریه محلی بود که ما دشمن را تعقیب کردیم و ازآن منطقه راندیم.

وی تاکید کرد: در ساماندهی یادمان شهدای دشت ذوالفقاریه، بیشتر به دنبال این هستیم تا منطقه اصلی، دست نخورده باقی بماند تا زائرین ارتباط روحی بهتری با این منطقه برقرار کنند. خاکریزها به همان صورت اولیه بازسازی شده و سنگرها احیا شود؛ مثلا سنگر لوطی‌ها، سنگر خواهران، سنگر اقلیت‌ها، سنگر نماز، سنگر طلاب، سنگر داش‌مشتی‌ها و سنگر کمیته‌ای‌ها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در زمینه روایتگری این یادمان از رزمندگان قدیمی‌گروه فدائیان اسلام و کسانی که در آبادان مشغول بوده‌اند، دعوت کرده‌ایم تا با حضور در یادمان، کار روایتگری را انجام بدهند.

,

گفتنی است حاج قاسم صادقی از رزمندگان خوش بیان و از رزمندگان  قدیمی‌جنگ است که نخستین بار با گروه فدائیان اسلام به فرماندهی شهید سید مجتبی‌هاشمی‌ به مناطق جنوب کشور رفت و در جبهه آبادان جنگید. او حتی در دوران بازنشستگی اش هم دست از کارهایش در ارتباط با خانواده شهدا و جانبازان نکشیده و پیگیر مشکلات و کارهای آن‌ها بوده است. حاج قاسم چندین بار برای شهدای مظلوم شکست حصر آبادان یادواره برگزار کرده و به ابتکار او در سال گذشته، کاروانی از خانواده شهدا به محل شهادت فرزندانشان در دشت ذوالفقاریه اعزام شدند.

انتهای متن/خ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه