اخبار داغ

مسئولین توجهی به اجرای مصوبات حجاب و عفاف ندارند

مسئولین توجهی به اجرای مصوبات حجاب و عفاف ندارند
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب مصوبه است و ۲۶ دستگاه مسئولیت این بخش را به عهده دارند اما عزمی از مسئولین نمیبینیم و توجهی ندارند که تمام این ۲۳۶ بند مصوبات را اجرا کنند که به عقیده بنده حتی ۶ بند هم اگر اجرا شود عالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به ارزیابی نمایشگاه قرآن و به خصوص بخش حجاب و عفاف این نمایشگاه و نزدیکی کلیت جامعه به موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست، بیان کرد: این نمایشگاه ها برای آشنایی و نزدیکی به الگو های اسلامی برای زندگی ما است و ما بینش و نگرشی را انتخاب کرده و به دنبال آن برای اینکه بتوانیم با تغییر رفتار، منش و شخصیت خود را شکل دهیم و برای خود، خانواده و جامعه بتوانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: یکی از مواردی که در نمایشگاه قرآن تا به حال به صورت ابتدایی به آن پرداخته شده ولی بازخورد خوبی داشته است و احساس نیاز جامعه را نمایشگاه عفاف و حجاب است که در حاشیه نمایشگاه قرآن و فعالیت در این بخش به نحوی است که بیش از دیگر مجموعه های این نمایشگاه مورد استقبال قرار می گیرد و این نشان دهنده این است که مردم نیاز به تبیین و عرضه کالای حجاب و عفاف دارند تا بتوانند تغییر رفتار را از طریق قرآن و این برنامه های قرآنی به وجود اورند.

,

خزعلی ادامه داد: با اشاره به آیات قران وقتی انسان را دعوت به حجاب و عفاف می شود اول به مردان امت میگوید که از نگاه و خود محافظت کنند و بعد زنان را به حجاب دعوت می نماید و وقتی زنان این آموزش ها و تغییر رفتار ها را در خود ایجاد می‌کنند و علت فلسفه حجاب را درک می کنند.

,

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: زنان با رعایت حجاب احساس آرامشی که قرآن به آنان وعده داده را در میابند و جدا از بحث جنسیتی و نگاه هوس آلود به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود می پردازند و روابط اجتماعی بر پایه حجاب و عفاف تنظیم می شود.

,

وی گفت: نه تنها جامعه مسلمین بلکه جوامعی که میخواهند به سوی ارزش ها حرکت کنند مانند فرانسه،تونس و ترکیه که زنان با مجاهدات و مقاومت شدید و با حضور در دادگاه ها از این حق خود دفاع می کنند و در بعضی کشور ها از حق استفاده از پوشش اسلامی خود دفاع کرده و موفق هم شده اند و در بعضی مواقع نیز مانند مروشروینی شهادت را پذیرا شدند.

,

خزعلی مطرح کرد: ما در هفته آینده به هفته حجاب و عفاف نزدیک می شویم که در آن روز مردم مسلمان ما در مسجد گوهرشاد استقامت کردند و شهادت را پذیرا شدند تا بتوانند این گوهر حجاب و عفاف را نگهداری کنند.

,

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هجمه فرهنگی جوامع و چگونگی الگو سازی فرهنگی برای جوانان عنوان کرد: ما در عرصه تبیین کار زیادی پیش رو داریم از درون خانواده تا مراکز های آموزشی باید اغنای ذهنی شود و بعد در عرصه حمایت های اجتماعی آن فضایی که تهاجم فرهنگی را به وجود آورده است و به دلیل همین تهاجم فرهنگی زمینه فعالیت های اجتماعی با حجاب برتر برای جوانان محدود شده است.

,

وی ادامه داد: علاوه بر اغنای ذهنی و تبیین، نیازمند حمایت اجتماعی از طرف دستگاه ها، مسئولین و عرضه کیفی محصولات فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف است و باید به این چند مورد توجه شود که  از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب مصوبه است و ۲۶ دستگاه مسئولیت این بخش را به عهده دارند اما عزمی از مسئولین نمیبینیم و توجهی ندارند که تمام این ۲۳۶ بند مصوبات را اجرا کنند که به عقیده بنده حتی ۶ بند هم اگر اجرا شود عالی است.

,

خزعلی در پایان افزود: در این شب های گرانقدر همراه با سوگواری امیرالمومنین و سید مظلومان راهبردهایی که در همه ی عرصه ها به ویژه آموزش قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآن، آشنایی با ارزش هایی که سبک زندگی ایرانی- اسلامی ایجاد می کند از زندگی ایشان بهره مند شویم.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه