اخبار داغ

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر لازم الاجراست

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر لازم الاجراست
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظرات از سوی مجلس و قوه مجریه مطرح می شود و نهایتا قانون و لازم الاجرا است شاید شورا ها نیز بعضی از این موارد را مطرح کردند اما مغایر قانون اساسی و شرع مقدس نباید باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسین طلا نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اجرایی نشدن طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: دولت معتقد است که این طرح ممکن است در حال اجرا مشکلاتی را به وجود بیاورد و با اشاره به بندهای این مصوبه معتقد است که باعث یک به هم ریختگی مدیریتی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: تا جایی که بنده مطلع هستم رییس جمهور به مقام معظم رهبری نامه ای داده و خواستار بررسی بیشتر این طرح شدند که علی الظاهر در حوزه اجرایی امر به معروف وارد می شوند.

,

طلا با اشاره به بررسی های مجلس برای تصویب این طرح گفت: نظرات از سوی مجلس و قوه مجریه مطرح می شود و نهایتا قانون و لازم الاجرا است شاید شورا ها نیز بعضی از این موارد را مطرح کردند اما مغایر قانون اساسی  و شرع مقدس نباید باشد.

,

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اگر مقام معظم رهبری در این طرح نظری داشته باشند مجلس قطعا تابع خواهد بود.

,

وی با اشاره به رای خود به این طرح اظهار داشت: هر طرحی یک سری ایراداتی دارد و نمیتوان به صورت کلی با طرحی مخالف و یا موافق بود اما از نظر بنده مسئله پوشش فقط یک نگاه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است زیرا این موضوع فقط درباره حجاب نیست و میتوان در اخلاقیات و فرهنگ هم امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد.

,

طلا افزود: ما دامنه امر به معروف و نهی از منکر را نباید محدود کنیم البته امر به معروف و نهی از منکر علی القاعده جهاتی دارد که اجباری نمی تواند باشد ولی دامنه تعریف شده در این موضوع محدود است و باید انرا گسترش دهیم.

,

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امر به معروف را در بسیاری از موارد اتفاق می افتد و فقط بسنده کردن به موضوع حجاب ظلم به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و اجرایی شده این قانون هم نیازمند عزم مسئولان است.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه