اخبار داغ

گزارش؛

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در زنجان/ فرهنگ رانندگی راهکار مهم در کاهش تلفات جاده‌ای است

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در زنجان/ فرهنگ رانندگی راهکار مهم در کاهش تلفات جاده‌ای است
امروزه باید بر روی فرهنگ رانندگی بیشتر کار شود چرا که نبود این فرهنگ در جامعه در برخی موارد سبب بروز حودث دلخراش و جبران ناپذیر در جاده‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, عامل اصلی بالا بودن تلفات جاده‌ای در ایران را می‌توان نبود فرهنگ رانندگی در بین مردم عنوان کرد اما نبود کیفیت خودرو‌ها نیز در برخی موارد می‌تواند سبب نجات جان مردم در جاده‌ها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

سالانه خسارت‌های بسیاری در اثر تصادفات جاده‌ای متحمل کشور می‌شود که این خسارت در برخی موارد مالی جبران‌پذیر بوده و در برخی موارد جانی جبران‌ناپذیر است.

,

در کشور ما هر سال صد‌ها نفر از مردم در حوادث تلخ رانندگی جان خود را از دست می‌‌دهند و بیشتر این افراد قشر جوان جامعه هستند.

,

عامل انسانی، جاده و خودرو سه عنصر اصلی وقوع حوادث رانندگی در جاده‌ها محسوب می‌شود یعنی در یک حادثه رانندگی یکی از سه عامل درگیر است.

,

, ,

در برخی موارد فرهنگ رانندگی سبب حادثه در جاده می‌شود و امروزه پلیس برای گرفتن رانندگان متخلف در جاده‌ها کمین می‌کنند در جایی توقف می‌کنند که بتوانند رانندگان متخلف را که با سرعت غیر مجاز رانندگی می‌کنند را جریمه کنند.

,

آگاه سازی رانندگان به یکدیگر در محور‌های زنجان از حضور پلیس در جاده به یک فرهنگ تبدیل شده و هر راننده‌ای با مشاهده پلیس راننده دیگری را با علامت دست آگاه می‌سازد.

,

امروزه در مورد ایجاد فرهنگ رانندگی بیشتر کار و توجه نشده است و باید بر روی فرهنگ رانندگی بیشتر کار شود تا با این روش بتوان فرهنگ رانندگی را در بین مردم نهادینه کرد.

,

باید ارتقای فرهنگ رانندگی در کار دستور مسئولان قرار گیرد چرا که فرهنگ‌سازی از مهمترین عناصر در ارتقای ایمنی رانندگی است.

,

اگر هدف پلیس از جریمه فرهنگ سازی است، به جای جریمه دادن باید به سمت جایزه دادن پیش رود تا میزان اشتیاق شهروندان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر ظهور و بروز پیدا کند.

,

برخی از تشویق‌ها می‌تواند سبب نهادینه شدن فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین در جامعه شود اما برخی از رفتار‌های نامناسب پلیس‌های راهنمایی باعث شده تا شهروندان در نبود پلیس نسبت به رعایت قوانین رانندگی بی‌توجه شده و این امر نیز سبب بروز تصادفات می‌شود که در برخی موارد جبران ناپذیر است.

,

جرائم در برخی موارد مانند جلوگیری از سرعت تاثیر گذار است اما در فرهنگ مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی و بستن کمربند ایمنی کار ساز نبود و این امر باید فرهنگ سازی شود.

,

جواد یوسفی، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ رانندگی گفت: مهمترین عاملی که نقش مهمی در تصادفات دارد فرهنگ رانندگی است.

,

وی عامل نقش در تصادفات را فرهنگ رانندگی عنوان کرده و گفته تشکیل کمیته فرهنگی رانندگی و حمل و نقل می‌تواند فرهنگ رانندگی را ارتقا دهد.

,

وی بهترین محور‌های ایمنی محور زنجان را آزاد راه زنجان‌- قزوین دانسته و افزوده: با این وجود هر ساله در این محور شاهد تصادفات هستیم.

,

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه خواب آلودگی عامل بیشتر تصادف در محور‌های استان زنجان است، گفت: این امر سبب وارد شدن خسارت سنگین مادی و معنوی زیادی به خود و جامعه را می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در بیش از 65 در تصادفات جاده‌ای عامل انسانی دخالت دارد، افزود: باید نسبت به حساس کردن افکار عمومی به ویژه علل وقوع تصادفات در جامعه تلاش شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه