اخبار داغ

آخرین وضعیت حادثه سقوط بالگرد در جزیره خارگ/ هیچ اثری از اجساد نیست

آخرین وضعیت حادثه سقوط بالگرد در جزیره خارگ/ هیچ اثری از اجساد نیست
باگذشت شش روز از سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره در نزدیکی سکوی نفتی ابوذر، همچنان اثری از اجساد سه سرنشین و بقایای بالگرد مذکور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دوشنبه 22 تیرماه ساعت 22:10 دقیقه بالگرد شرکت نفت فلات قاره برای انتقال بیمار رسول شجرات از نیروهای شرکت نفت عازم بوشهر شد و ساعت 22:35 دقیقه ارتباط این بالگرد با برج مراقبت فرودگاه بوشهر قطع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به دنبال این اتفاق نیروهای عملیاتی وارد عمل شدند و جستجو برای یافتن سرنشینان و همچنین بالگرد آغاز شد، به گذشت دو روز از این حادثه قطعاتی از بالگرد شامل جکت لایف، صندلی و کپسول هوا بالگرد و همچنین جسد یکی از سرنشینان پیدا شد.

,

اما با جستجوی بیشتر قطعاتی از بدن سایر سرنشینان هم پیدا شد، ولی مشخص نبوده این قطعات پیداشده از سرنشینان متعلق به کدام‌یک از چهار سرنشین این بالگرد بوده است.

,

این بالگرد حامل چهار سرنشین شامل علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، رسول شجرات بیمار و خورشید حسینی همراه بیمار بوده است.

,

بخشدار ویژه جزیره خارگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار کرد: نیروهای شرکت نفت فلات قاره همچنان به دنبال یافتن لاشه بالگرد و اجساد سرنشینان هستند، اما هنوز موفق به پیدا شدن لاشه و اجساد نشدند.

,

عسکر زارعی با اشاره به نشست بررسی دلایل سقوط بالگرد و تلاش برای یافتن اجساد بیان داشت: باید همه امکانات و نیروها با بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی و اسکن زیردریایی اقدامات لازم برای یافتن اجساد جان‌باختگان حادثه شتاب گیرد.
زارعی بابیان اینکه از همه تجارب و سوابق سوانح دریایی برای کمک به حل این موضوع باید بهره گرفت، افزود: همه تلاش‌ها باید به سمتی باشد که ضمن ایمن‌سازی ناوگان‌های حمل‌ونقل، باری و مسافربری و عملیاتی، نقاط ضعف و نقص را شناسایی و با توجه بیشتر به مقوله ایمنی در مأموریت‌ها و عملیات، نقاط قوت را تقویت کنیم تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.
بخشدار ویژه خارگ همچنین آمادگی برای هرگونه همکاری در موضوعات ایمنی، اداری و تسهیل و تسریع در انجام مأموریت را اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود و مکان‌هایی که برای دپو بقایای بالگرد حادثه‌دیده نیاز است در اختیار گذاشته خواهد شد.

,
,
,


انتهای پیام/ط

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه