اخبار داغ

شما این متن را جدی نگیرید برای دیگران نوشته ایم؛

هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب میگردد

هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب میگردد
همواره مردم شهرستان از تبعیض هایی که در امر تغییر کاربری ها در شهرستان می بینند اعتراضاتی را داشته اند که ما در این گزارش نمونه ای از این تغییر کاربری که با تخلف نجام شده است را برای شما آورده ایم و بی صبرانه منتظر پاسخی قانع کننده از سوی مسئولین هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پلنا، چندی قبل یکی از شهروندان شهر ابریشم در تماس با این پایگاه خبری موضوعی را در مورد ساخت و ساز های غیر قانونی در محدوده زمین های این شهر به ما گزارش داد که ما پس از پیگیری مشاهدات جالبی را بدست آوردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پلنا,

شهروند در تماس با ما مدعی شد که صاحب زمینی به مساحت ۲هزار متر مربع در محدوده منطقه صنعتی کرسگان و یزدآباد در کنار اتوبان ذوب آهن را اقدام به دیوار کشی می نماید که با اطلاع جهاد کشاورزی از موضوع اولین اخطار به صاحب ملک داده می شود و حتی به صورت بزرگ نیز بر روی تانکر آب داخل محوطه زمین نیز این مطلب درج می شود.

,

۲۲۱

, ۲۲۱, ۲۲۱,

البته صاحب ملک بدون اعتنا به اخطار اداره جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به ادامه فرایند ساخت وساز خود می نماید و دیوارکشی را آغاز می کند که باز هم بدون اقدام قانونی از سوی مراجع ذیربط فقط اخطار دوم به صاحب ملک داده می شود.

,

۲۲۲

, ۲۲۲, ۲۲۲,

۲۲۴

, ۲۲۴, ۲۲۴,

 

,

ظاهرا آقای “ل” که صاحب این ملک می باشد آنقدر پشتش گرم است که اینبار به اخطار بخشداری فلاورجان نیز اعتنا نکرده و این پروژه خود را تکمیل کرده و پس از دیوار گذاری ظاهرا دو روز قبل اقدام به گذاشتن درب ورودی این ملک نیز کرده است که در تصویر بعدی این مطلب نیز به خوبی قابل مشاهده است.

,

۲۲۶

, ۲۲۶, ۲۲۶,

اما آنچه باعث تاسف است و از تصاویر مشخص است هیچ اقدام قانونی با این مساله نشده است و به نوعی خلاء ضابط قانون را در این تصاویر و تخلف به خوبی می توانیم مشاهده کنیم و بی صبرانه ما منتظر هستیم که مسئولین مربوطه اعم از جهاد کشوارزی شهرستان و نیز بخشداری مرکزی شهرستان پیرامون این دیوار کشی و اینکه چرا از روند ساخت آن جلوگیری نشده است پاسخ قانع کننده ای به ما و همه مردم شهرستان بدهند.

,

آنچه که قابل ذکر است این نمونه از مواردی است نهادهای مربوطه از آن اطلاع داشتند و ما همه روزه شاهد سبز شدن ویلاهایی درسطح شهر و روستاهای شهرستان هستیم که ساخته می شوند و پس از آنکه تکمیل شد با مراجعه به بخشداری ها و جهاد کشاورزی پیگیر مجوز خود می شوند و به نوعی با پرداخت جریمه ای البته کمی بیشتر از پول مجوز، بدون آنکه مانند دیگر مردم که می خواهند این کار را از روال قانونی آن پیش ببرند و درگیر اتوماسیون اداری شوند و چند ماه الاف شوند در اسرع وقت کار خود را انجام داده اند.

,

و جالب آنکه در برخی موارد واقعا تخلف صورت میگیرد اما پاسخگویی خاصی نمی شود مثلا در حوالی روستای علیشاهدان مجموعه ویلایی ساخته شده که از بنیان این مجموعه با تخلف شروع کرده است و در آخرین تخلف آنها چندی قبل اداره برق شهرستان پیگیری می نماید و می بیند که یک انشعاب برق کشاورزی  در این زمینها وجود داشته است و صاحب ملک آمده از این انشعاب سه فاز چندین انشعاب تک فاز برای تمام ویلاها کشیده و ماهانه مبلغ برق آن را از آنها دریافت می کند.

,

به راستی آیا یک فرد می تواند کنتور ها و تیرهای چراغ برقی که فقط می توان از ادارات برق و پیمانکاران برق آنها را تهیه کرد از بازار آزاد تهیه کند؟ و سوال دوم اینکه چرا با وجود مشاهده این تخلف هنوز هم این ویلاها شبها حدود۵۰۰ لامپ در آنها روشن است و آیا این افراد از یک قدرت و حمایت خاصی برخوردار اند که به راحتی در شهرستان ما هر تخلفی انجام می دهند؟

,

و البته ما در این گزارش فقط به جنبه تخلف در ساخت و ساز پرداختیم و بزودی معضلات دیگر را نیز به اطلاع همشهریان عزیز خواهیم رساند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه