اخبار داغ

لوازم خانگی ارزان می‌شود/خریداران عجله نکنند

لوازم خانگی ارزان می‌شود/خریداران عجله نکنند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی ما این است که با تک نرخی شدن ارز و کاهش قیمت مواد اولیه در اواخر نیمه دوم سال شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تسنیم، محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به لغو تحریم‌ها و تأثیر آن بر قیمت لوازم خانگی گفت: در حال حاضر امکان کاهش یک باره قیمت لوازم خانگی وجود ندارد چرا که کاهش قیمت مستلزم آماده شدن زیرساخت‌ها هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: باید مواد اولیه ارزان قیمت به دست تولیدکننده برسد تا امکان کاهش قیمت‌ها فراهم شود و در حال حاضر کارخانجات مواد اولیه خود را در انبار دارند و انبارها نیز مملو از کالاهای ساخته شده است.

طحان‌پور تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که با تک نرخی شدن ارز و کاهش قیمت مواد اولیه در اواخر نیمه دوم سال شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی باشیم.

به گفته‌ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نباید انتظار داشت تا 20 تا 30 درصد قیمت لوازم خانگی کاهش بیابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد این هستیم که قیمت لوازم خانگی افزایشی نداشته چرا که بازار اجازه این افزایش را به تولیدکنندگان و واردکنندگان نمی‌دهد.

طحان‌پور با تأکید بر اینکه بازار شدیدا رقابتی است گفت: این شرایط موجب شده تا لوازم خانگی با حداقل سود به فروش برسد.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی کره‌ای چه تأثیری برقیمت در بازار خواهد گذاشت گفت: این افزایش تعرفه فعلا در حد یک صحبت است و هنوز اجرایی نشده البته با توجه به اینکه رقابت در بازار زیاد است تأثیر منفی نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: توصیه من به کسانی که قصد خرید لوازم خانگی را دارند این است که با توجه به اینکه بازار مملو از کالا است و برخی فروشگاه‌ها با شرایط ویژه اقدام به فروش لوازم خانگی می‌کنند خرید خود را انجام دهند چرا که الان بهترین زمان برای خرید لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به لغو تحریم‌ها باید تولیدکنندگان ما از این فرصت استفاده کرده و اقدام به تولید مشترک با شرکت‌های خارجی نمایند و هر چند که برندسازی اقدام بسیار مناسبی است اما با تولید مشترک با شرکت‌های خارجی هم اشتغال رونق می‌یابد و هم شاهد ارزآوری خواهیم بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه