اخبار داغ

نبود نعمت آب آشامیدنی در همسایگی آب سنگین اراک

کاش آب آشامیدنی خنداب به اندازه آب سنگینش اهمیت داشت/انتقال آب آشامیدنی با تانکر سمپاش در خنداب!

کاش آب آشامیدنی خنداب به اندازه آب سنگینش اهمیت داشت/انتقال آب آشامیدنی با تانکر سمپاش در خنداب!
روستای قاسم آباد آخرین روستای خنداب است و مردمان سختکوش آن که اکثرا کشاورز و دامدارند 4 ماه است که با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.این درحالی است که هرچند حفر چاه آب این روستا با مشکل مواجه شده اما مسئولین تلاشی برای انتقال آب با تانکر هم به این مردم نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب،روستای قاسم آباد با جمعیتی نزدیک به 300 خانوار در بخش مرکزی شهرستان خنداب واقع شده، شغل مردمان این روستا کشاورزی و دامپروری است و نزدیک به 4 ماه می شود که با نبود آب شرب در روستا دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری نسیم خنداب،, پایگاه خبری نسیم خنداب،,

مردم روستا دامدارند،نصف روز هم نمی توان بدون آب زندگی کرد


خانم پرویزی ساکن روستای قاسم آباد در باره نبود آب آشامیدنی در روستا گفت: همسر بنده ناتوان است،بیماری قلبی دارد و نمی تواند برای تهیه آب آشامیدنی اقدام کند، بنده هر روز مجبور هستم برای تهیه آب آشامیدنی تقلا کنم تا شاید بتوانم بدون دردسر از همسایگانی که توانایی تهیه آب دارند آب بگیرم.

وی ادامه داد: مردم این روستا دامدارند و نمی توانند حتی نصف روز هم بدون آب زندگی کنند، مسئولین قبل از ماه رمضان قول دادند تا اول ماه مبارک مشکل آب روستا را حل کنند ولی عمل نکردند، هنوز خبری از قول های مسئولین نیست، خواهشمندیم به دادمان برسید.
,
, مردم روستا دامدارند،نصف روز هم نمی توان بدون آب زندگی کرد, مردم روستا دامدارند،نصف روز هم نمی توان بدون آب زندگی کرد,

, ,
,
,
,
 
,
4 ماه بدون آب سر کردیم/مسئولین حتی یک تانکر برای انتقال آب تدارک ندیدند
, 4 ماه بدون آب سر کردیم/مسئولین حتی یک تانکر برای انتقال آب تدارک ندیدند, 4 ماه بدون آب سر کردیم/مسئولین حتی یک تانکر برای انتقال آب تدارک ندیدند,
, ,
رجبعلی آزادی نیز دراین باره گفت: 4 ماه است این روستا آب ندارد، مسئولین لااقل کاری نکردند که دلمان خوش باشد، آنها حتی یک تانکر آب هم برای این روستا تدارک ندیده اند، اگر قاسم آباد آخرین روستای خنداب است دلیل نمی شود که تبعیض قایل شوند.
,

 

,

مسئولین متشکریم!/کارمان را رها کرده و هر روز به دنبال تهیه آبیم 

, مسئولین متشکریم!/کارمان را رها کرده و هر روز به دنبال تهیه آبیم  , مسئولین متشکریم!/کارمان را رها کرده و هر روز به دنبال تهیه آبیم  ,

, ,

 ورمزی یاری که در حال انتقال آب به خانه بود گفت: از مسئولین متشکریم! هر روز کار ما شده تامین آب برای خانه، مردم روستای ما کشاورزی دارند و باید هر روز سر زمین بروند، نه این که صبح تا شب با دبه آب بیاورند.

,

 

,

پمپ سمپاش کار تانکر انتقال آب را برایمان می کند/وعده مسئولین برای حل مشکل آب روستا اول ماه رمضان بود

, پمپ سمپاش کار تانکر انتقال آب را برایمان می کند/وعده مسئولین برای حل مشکل آب روستا اول ماه رمضان بود, پمپ سمپاش کار تانکر انتقال آب را برایمان می کند/وعده مسئولین برای حل مشکل آب روستا اول ماه رمضان بود,

, ,

 براتعلی آزادی کشاورزی که موتورآب خود را اختیار مردم روستا گذاشته تا مردم از آن بهره ببرند گفت: افرادی هستند که کارشان از صبح تا شب نشستن درب خانه است تا کسی کمکشان کند و دبه آبی به آنها بدهد، چرا که خودشان توانایی تهیه آب ندارند، مردم روستا برای انتقال آب به منازل از پمپ سمپاش استفاده می کنند و ظرف مخصوصی برای انتقال آب ندارند.

,

 

,

وی افزود: مشکلات مردم در ماه رمضان خیلی بیشتر از امروز بود،مردم برای حمام کردن و شست و شو در مضیغه هستیم، مردم به آب نیاز دارند، اگر آنها آب آشامیدنی خود را از اینجا تهیه می کنند برای نظافت و استحمام چه کار کنند.

,

 

,

آزادی گفت: مسئولین خنداب قبل ماه رمضان به مسجد آمدند و قول دادند تا اول ماه مبارک آبرسانی این روستا تکمیل شود ولی تا به حال اقدامی انجام نشده است.

,

 

,

نانوای روستای قاسم آباد:

, نانوای روستای قاسم آباد:,

یک شیفت کاری برای تامین آب تعطیل است/آب مورد استفاده بهداشتی نیست

, یک شیفت کاری برای تامین آب تعطیل است/آب مورد استفاده بهداشتی نیست, یک شیفت کاری برای تامین آب تعطیل است/آب مورد استفاده بهداشتی نیست,

, ,

روح الله ورمزی یار نانوای روستای قاسم آباد نیز گلایه خود را نسبت به مشکل نبود آب چنین بیان کرد: بنده یک شیفت کار خود را برای تهیه آب بایستی تعطیل کنم، آبی که از موتور آب برای پخت نان استفاده می کنیم بهداشتی نیست، اجبارا از این آب استفاده می کنیم.

,

دهیار روستای قاسم آباد:

, دهیار روستای قاسم آباد:,

منتظر اقدام استانداری هستیم/باید قبل از تعطیلی موتور آب های کشاورزی مشکل آب روستا حل شود

, منتظر اقدام استانداری هستیم/باید قبل از تعطیلی موتور آب های کشاورزی مشکل آب روستا حل شود, منتظر اقدام استانداری هستیم/باید قبل از تعطیلی موتور آب های کشاورزی مشکل آب روستا حل شود,
, ,
 خانم امیری دهیار روستای قاسم آباد گفت: پیگیر بودیم تا آب شرب روستا درست شود، فرمانداری نامه ای در این خصوص به استانداری فرستاده تا 30 میلیون تومان از حساب دهیاری برای آبرسانی روستا درنظر گرفته شود، ولی هنوز از استانداری جوابی دریافت نکردیم، ما در این خصوص به وزارت کشور هم نامه فرستادیم، انتظار داریم تا قبل از پائیز و تعطیلی موتورآب های کشاورزی آب روستا سر و سامان پیدا کند.
,

 

,

 توان تهیه آب ندارم/نمی خواهم هر روز مزاحم همسایه ها شوم

,  توان تهیه آب ندارم/نمی خواهم هر روز مزاحم همسایه ها شوم,  توان تهیه آب ندارم/نمی خواهم هر روز مزاحم همسایه ها شوم,

, ,
 خانم آزادی میرزایی در قاسم آباد که توان تهیه آب ندارد گفت: از مسئولین خواهش می کنیم هر چه زودتر آب روستای قاسم آباد را درست کنند، من پیر زنم توان این که به موتورآب برم را ندارم، 4 ماه است که قاسم آباد آب ندارد، هر روز نمی توانم مزاحم همسایه ها شود، هر کس برای خود آبرو دارد، زشت است من هر روز برای تهیه آب مزاحم آنها شود.
,

 

,

 مسئولین کمی به فکر روستائیان باشند/چرا وعده هایشان عملی نمی شود

,  مسئولین کمی به فکر روستائیان باشند/چرا وعده هایشان عملی نمی شود,  مسئولین کمی به فکر روستائیان باشند/چرا وعده هایشان عملی نمی شود,

, ,

خانم ورمزی یار زن روستایی گفت: شوهرم ناتوان است و نمی تواند چیز سنگینی بردارد، کار من  هر روز نشستن در این خانه و چشم براهی است تا کسی برایم آب بیاورد، فرماندار و بخشدار  قبل ماه رمضان در مسجد قول دادند، چرا عمل نکردند، مسئولین کمی به فکر ما روستاییان باشند و به ما رحم کنند.

,

 

,

 خانم امیری نیز یکی دیگر از افرادی است که همسرش ناتوان است و توانایی تهیه آب در روستا را ندارد.

,

وی هم از بی توجهی مسئولین گلایه دارد و از اینکه باید هر روز منتظر کمک دیگران برای تهیه آب باشد ناراحت است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 میرزایی یکی از ساکنین روستا گفت: بنده با تانکر برای مردم آب میاورم فقط پول سوخت را از آنها می گیرم، مردم این روستا واقعا در تامین آب سختی می کشند.

,

, ,

 

,

 معاون حفاظت و بهره برداری آبهای زیرزمینی منطقه خنداب:

, معاون حفاظت و بهره برداری آبهای زیرزمینی منطقه خنداب:,

 حفر چاه به مشکل خورد/عدم تخصیص اعتبارات عامل تاخیر در آبرسانی/چاه جدید آماده است

,  حفر چاه به مشکل خورد/عدم تخصیص اعتبارات عامل تاخیر در آبرسانی/چاه جدید آماده است,  حفر چاه به مشکل خورد/عدم تخصیص اعتبارات عامل تاخیر در آبرسانی/چاه جدید آماده است,

رسول سلیمی معاون حفاظت و بهره برداری آبهای زیرزمینی منطقه خنداب که در محل حفاری چاه آب روستای قاسم آباد حضور داشت گفت: چاه آبی که قبلا حفاری شده بود به سنگ برخورد کرد و پروژه با شکست مواجه شد، بعد از این ماجرا با بررسی و موقعیت یابی این مکان انتخاب شد.

,

 

,

سلیمی اظهار کرد: مدیریت آب این روستا خودگردان بوده که مقرر شده تا تحویل آب و فاضلاب روستایی گردد، قرار بود تا ابتدای ماه رمضان آب وارد مدار شود، ولی متاسفانه به علت عدم تخصیص اعتبارات و کمک های مردمی این کار به تاخیر افتاد.

,

 

,
وی افزود: حفاری چاه جدید با موفقیت انجام شده است و بعد از آزمایش پمپاژ تحویل آب و فاضلاب روستایی خواهد شد.
,

, ,
 
,

, ,
,

, ,

 

,

, ,
, ,

 

,

, ,
,

, ,

 

,

, ,
,

 

,

, ,

, ,
,

 

, ,

  

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

با همه تفاسیر هرچند مسئولین مربوطه تلاشهایی را برای حفر چاه و تهیه آب برای روستا نشینان قاسم آباد کرده اند و مشکلات باعث تاخیر در این پروژه شده اما بی توجهی آنها در تامین آب شرب سالم و بهداشتی و کوتاهی آنها در انتقال آب مناسب حداقل برای آشامیدن برای این مردم  قابل توجیه نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه