اخبار داغ

کارخانه «تبریزکف»؛ از ماه‌ها حقوق معوقه تا اخراج نماینده کارگران

کارخانه «تبریزکف»؛ از ماه‌ها حقوق معوقه تا اخراج نماینده کارگران
شرکت تبریز کف به‌عنوان یک شرکت خصوصی در سال ۱۳۶۳ با هدف تولید سرامیک کف در شهرستان مرند تاسیس شد و اکنون با مشکلات فراوانی مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیام مرند، شرکت تبریز کف در سال‌های اخیر با مشکلات مالی مواجه ‌و همین امر سبب شده حدود ۲۰۰ کارگر این کارخانه ماه‌ها از دریافت حقوق و حتی در برخی مواقع حق بیمه باز مانده و با مشکلات معیشتی زیادی مواجه شوند، همچنین ‌در پی ادامه عدم پرداخت حق و حقوق این کارگران توسط کارخانه، ده‌ها بار تجمع اعتراضی در کارخانه، مرند و تبریز برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پیام مرند, پیام مرند,

در مهرماه سال گذشته و در جریان سفر استاندار آذربایجان شرقی به مرند جهت معارفه فرماندار جدید این شهرستان، تجمع اعتراضی کارگران تبریزکف در مقابل ساختمان فرمانداری مرند برگزار شد و استاندار آذربایجان شرقی برای حل این مشکل در اسرع وقت وعده داد، ولی وعده‌ای که هنوز محقق نشده است.

,

در ادامه و در جریان سفر یکی از شخصیت‌های کشوری به مرند، به‌عنوان نماینده هیئت دولت در سفر ریاست جمهوری به استان، کارگران کارخانه تبریز کف شهر مرند که ماه‌ها حقوق معوقه دارند در مراسم سخنرانی وی با نشان دادن پلاکاردها و تحویل نامه اعتراضی، خواستار حل مشکلات خود شدند. در نهایت هفته گذشته ‌نماینده قانونی کارگران تبریز کف که در این مدت برای احقاق حقوق کارگران تلاش کرده است، ‌اخراج شد.

,

به گفته داداشلو، نماینده کارگران تبریز کف، بسیاری از کارگران ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند و ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان طلب دارند، با این حال در سال‌جاری هر نفر فقط ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌ است.

, .,

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین منطقه به جای حمایت از کارگر، ادعای حمایت از تولید را دارند و این عملا حمایت از کارخانه‌دار است در حالی‌که بدون کارگر تولیدی در کار نخواهد بود.

,

و اما این همه اعتراض، فریاد و سکوت‌های مظلومانه این کارگران تاکنون در عمل نتیجه‌ای نداشته است تا رضایتشان جلب گردد و مسئولین منطقه‌ای و استانی همچنان وعده می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه