اخبار داغ

اقتصاد کشور مدیریت جهادی را می طلبد / تبعات منفی رفع تحریم ها

اقتصاد کشور مدیریت جهادی را می طلبد / تبعات منفی رفع تحریم ها
تحریم ها در کنار فشاری که بوجود آوردند که زوایای پنهان بسیاری در اقتصاد را نمایان کردند که سودمند بوده است، شاید اگر این تحریم ها نبودند سالیان سال هم این زوایا پنهان باقی می ماندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان ، تحریم ها در کنار فشاری که بوجود آوردند  که زوایای پنهان بسیاری در اقتصاد را نمایان کردند که سودمند بوده است،  شاید اگر این تحریم ها نبودند سالیان سال هم این زوایا پنهان باقی می ماندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اندیمشک جوان,

بیژن سلطانی  : تحریم ها در کنار برخی از مشکلات که ایجاد کردند نقاط قوت و ضعف اقتصاد کشور را نمایان کردند ،  به مثابه پادتن که پس از حمله ویروس به بدن در بدنبال مقابله با میکروب ها می آید ما هم باید از این فرصت استفاده و با اقتصاد مقاومتی در کشور اثرات ترمیمی مانند پادتن برای کشور داشته باشیم.

,

حال با شناخت نقاط ضعف و قوت اقتصادی کشور هرچه سریعتر باید بدنبال رفع ساختارها و مشکلات اقتصادی در کشور باشیم که در صورت بروز مشکلات این چنین کمترین اثر منفی را بر روی اقتصاد بگذارد.

,

قطعا اگر مشکلات ساختاری اقتصاد کشور برطرف نشوند با برداشته شدن تحریم ها همه آن مشکلات و نقاط ضعفی که در ساختار اقتصادی کشور وجود دارد به فراموشی سپرده می شود .

,

اقتصاد مبتنی بر نفت کشورمان باعث شده تا علاوه بر فروش سرمایه ملی کشور ، بدلیل اقتصاد نفتی با کوچکترین نوسان در این بازار اثرات شدید و مخربی در کشتی اقتصادی کشور ایجاد شود.

,

قطعاً سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی نفت می تواند اثرات مثبت فراوانی برای اقتصاد کشور ایجاد کند در کنار ، ایجاد اشتغال برای نیروهای فعال کشور و جلوگیری از فروش سرمایه ملی کشور، نیازهای کشور برطرف و صادرات انبوه محصولات پتروشیمی می تواند ارز آوری فراوانی برای کشور داشته باشد.

,

این نکته باید مد نظر مدیران اقتصادی کشور قرار بگیرد که ورود بدون برنامه ریزی سرمایه ای که تاکنون توسط تحریم ها بلوکه شده بود می تواند اثرات بشدت جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد، مثلا واردات اقلام مصرفی و یا اقلامی که در کشور تولید می شود می تواند باعث لطمات جبران ناپذیری به تولید کنندگان داخلی وارد کند.

,

کمی به گذشته برگردیم از ابتدای استخراج نفت خام در کشور شرکت های نفتی بزرگ غربی حضور گسترده در این حوزه داشته اند پس از انقلاب نیز کم بیش در این حوزه فعالیت داشته اند اما می بینیم که این حضور باعث عقب افتادگی زیادی در این حوزه شده که نحوی که در صنایع تبدیلی نفتی پیشرفت آن چنانی نداشته ایم.

,

ایران در زمان تحریم نه تنها در زمینه نفتی و فراورده های آن ساکت ننشست بلکه با رفع نیازهای خود روز به روز در این زمینه پیشرفت کرد و نیروهای متخصص داخلی یکی پس از دیگری نیازهای داخلی را رفع و به تکنلوژی های پیشرفته جدید که فقط در انحصار چند کشور خاص بودند دست یافتند.

,

به نظر می رسد اگر تغیر راهبرد جدی در زمینه مدیریت نفتی و اقتصاد مخصوصا اقتصاد نفتی نشود ، برداشته شدن تحریم ها نه تنها سود بخش بلکه اثرات زیانبخشی نیز خواهد داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه