اخبار داغ

دختری که تمام اشیاء را می‌خورد! + عکس

دختری که تمام اشیاء را می‌خورد! + عکس
یک کودک هشت ساله به نام Jessica walker دچار بیماری پیکا - سندروم خوردن مواد غیر غذایی - از بدو تولد است و به خوردن موادی چون اسباب‌بازی، شن و ماسه، کیسه پلاستیکی محافظ وسایل و حتی غذای حیوانات علاقه شدید دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا این کودک هشت ساله از خوردن مواد غذایی سالم از جمله مرغ، گوشت و سایر مواد غذایی اجتناب می‌کند. اشتها و ولع غیرعادی او برای خوردن مواد غیر غذایی نخستین‌بار هنگامی که او کودکی نوپا بود توسط مادرش شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کودک همچنین موادی چون صابون حمام، اسفنج‌ها، گل و گیاهان و هر چیزی را که می‌توان خورد، در دهان خود می‌گذارد و آنها را می‌خورد.

,

تا به حال او بارها به خاطر مسمومیت با این موادغیر عادی یا گیر کردن اجسام تیز در حلق و گلویش به بیمارستان منتقل شده است.

,

جسیکا واکر علاوه بر اختلال پیکا دچار اختلال بیش فعالی ADHD، اختلال پردازش حسی و رشد کم به نسبت سن خود نیز است.

,

با وجود خوردن مواد غیر غذایی، والدین جسیکا توانسته‌اند علاقه او را به خوردن مواد غذایی جلب کنند و او حال مواد غذایی نیز در کنار مواد غیر عادی می‌خورد.

,

والدین جسیکا مجبور به کنترل و مراقبت دائمی از او هستند حتی زمانی که جسیکا در مدرسه است زیرا امکان دارد هر ماده‌ای را که اطراف خود می‌بیند بجود.

,

بیماری پیکا در افراد معمولا به خاطر کمبود یک ماده ضروری چون ویتامین یا مواد معدنی رخ می‌دهد اما در برخی افراد این بیماری حالت روانی پیدا می‌کند و به دلیل اختلال در سیستم پاداش دهی مغز بروز می‌کند.

,

پزشکان تا به حال نتوانسته‌اند درمانی برای جسیکا پیدا کنند و تنها از روش هایی چون ماساژ و آرام سازی عضلات انگشتان دست و پا برای رفع کردن اوج زمان ولع جسیکا موثر نیست.

,

پزشکان به والدین صاحب فرزندان مبتلا به اختلال پیکا توصیه اکید می‌کنند از همان دوران کودکی با مشاوره با پزشک سعی کنند این اختلال در کودکشان را کنترل کنند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه