اخبار داغ

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در چهارمحال و بختیاری:

قصه پر غصه ابتکار از وضعیت محیط بانان

قصه پر غصه ابتکار از وضعیت محیط بانان
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بر اساس استانداردهای بین المللی ، هر محیط بان باید 3 هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهد ولی به دلیل تعداد اندک محیط بانان در کشور هر محیط بان 10 هزار هکتار را پوشش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشکات برین، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درنشست خبری با اصحاب رسانه در استان چهارمحال وبختیاری در خصوص برنامه های سازمان محیط زیست کشور در رابطه با محیط بانان، اظهار کرد: اکنون حدود دو هزار و 700 محیط بان در کشور مشغول به فعالیت هستند که تعداد آنها نسبت به وسعت مناطق حفاظت شده اندک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکات برین,

وی افزود: بر اساس استانداردهای بین المللی، هر محیط بان باید 3 هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهد ولی به دلیل تعداد اندک محیط بانان در کشور هر محیط بان 10 هزار هکتار را پوشش می دهد.

ابتکار ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه محیط بانی برای جبران این کمبود برنامه های جدیدی از جمله استفاده از تجهیزات نوین برای حفاظت بهره گرفته می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه کار محیط بانان با مشقتهای زیاد، وظیفه حفاظت از 11 درصد خاک کشور را که جزو مناطق حفاظت شده است را برعهده دارند افزود: این مناطق زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست است که افزایش آن به 17 درصد در برنامه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوب و کم سابقه در زمینه حمایت از محیط بانان انجام شده که اولین اقدام آموزش محیط بانان بوده است.

وی اعلام کرد: امتیاز کامل فوق العاده سختی شرایط کارمحیط بانان درماه گذشته انجام شد و دولت برای بهبود دریافتی های محیط بانان سه هزار امتیاز سختی کار، که بالاترین امتیاز سختی کار است برای آنان در نظر گرفته است.


وی استفاده از مشارکت مردم و جوامع محلی و استفاده از تجهیزاتی مانند دوربین 360 درجه و دوربینهای ثابت در مناطق حفاظت شده را از دیگر برنامه های برای جبران مشکل کمبود محیط بان عنوان کرد.

ابتکار با بیان اینکه در سال گذشته 850 محیط بان آموزشهای تخصصی محیط بانی را فراگرفتند و 450 محیط بان نیز تبدیل وضعیت شدنده اند گفت: محیط بانان به طور کامل رتبه بندی خود را به عنوان نیروی یگان تخصصی دریافت کردند .

انتهای پیام/ف
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
, ,
 
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه