اخبار داغ

باجه مطبوعات؛

٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است/ مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند/ آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان

٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است/ مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند/ آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان
بسته خبری مهم ترین اخبار روزنامه های امروز، 8 مردادماه مشهد را بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس، بسته خبری از مهم ترین اخبار روزنامه های امروز، 8 مردادماه مشهد را  در ادامه بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, بسته خبری از , مهم ترین اخبار روزنامه های امروز، 8 مردادماه مشهد را  در ادامه بخوانید:,

 

,

کمبود اعتبار، مانعی برای حل معضل کارتن خوابی و اعتیاد ؛ وقتی مسئولان خواب اند!

, کمبود اعتبار، مانعی برای حل معضل کارتن خوابی و اعتیاد ؛ وقتی مسئولان خواب اند!, کمبود اعتبار، مانعی برای حل معضل کارتن خوابی و اعتیاد ؛ وقتی مسئولان خواب اند!, کمبود اعتبار، مانعی برای حل معضل کارتن خوابی و اعتیاد ؛ وقتی مسئولان خواب اند!,

شهرآرا ـ یکی از معضلات اجتماعی که جنبه ظاهری آن نیز پررنگ‌تر است و به نازیبا‌شدن چهره شهر منجر می‌شود، پدیده کارتن‌خوابی است؛ پدیده‌ای که به نظر می‌رسد ریشه در اعتیاد داشته و فرد معتاد سرانجام پس از صرف تمام دارایی خود برای تهیه مواد مخدر، به خوابیدن در کنار خیابان و مناطق مخروبه پناه می‌برد. این معضل در هر شهر بسته به عوامل متعدد مانند بزرگی و کوچکی آن شهر، مسافر و زائرپذیر بودن آن و ... از شدت و ضعف برخوردار است و پرواضح است که کلان‌شهر مشهد یکی از درگیرترین شهرهای کشور با این معضل است. اقدامات متعدد از سوی سازمان‌های ذی‌ربط در راستای ساماندهی معتادان کارتن‌خواب، اگرچه منجر به کاهش قابل‌توجه تعداد این افراد شده است اما هنوز موفق به ریشه کردن این معضل نشده و تعداد کارتن خوابان شهر مشهد همچنان فراوان و قابل‌توجه است.

,

از اقدامات کلانی که قرار بود درزمینه مبارزه با اعتیاد و پدیده کارتن‌خوابی انجام شود، اجرای بیمه درمان معتادان بود که سال گذشته به سازمان بیمه سلامت سپرده شد. اما این‌طور که شواهد نشان می‌دهد این طرح نیز همچنان در دست اقدام است.

,

جانشین دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هزینه بستری در کمپ‌های مجاز برای درمان یک ماه معتاد را بنا بر مبلغ اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ٦٠٠ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: یک معتاد پس از بستری قادر به کسب درآمد روزانه و پرداخت این مبلغ نیست و پیش‌بینی می‌کنم اگر بیمه درمان اعتیاد راه‌اندازی شود، گام مؤثری در راستای ریشه کردن اعتیاد انجام می‌شود.

,

باید اشتغال بادوام در روستاها را ایجاد نماییم

, باید اشتغال بادوام در روستاها را ایجاد نماییم, باید اشتغال بادوام در روستاها را ایجاد نماییم, باید اشتغال بادوام در روستاها را ایجاد نماییم,

شهرآرا ـ همه باید با ایجاد اشتغال بادوام در روستاها و تولید ثروت بر اساس امکانات موجود شرایط مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه‌یافتگی را ایجاد کنند.

,

تلاش دولت بر این است با بکارگیری صاحب‌نظران و مدیران کارآمد در استان، راهی برای تداوم و توسعه اشتغال در روستاها ایجاد کند.

,

مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند

, مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند, مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند, مدیران پدیده تا پایان مرداد فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند,

خراسان ـ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پرونده موسسه منحل شده و در حال تسویه میزان روند خوبی را پشت سر گذاشته است و درباره پدیده مقرر شد مدیران این شرکت تا پایان مردادماه به تعهدات خود عمل کنند و در این میان هیچ گونه حقی از کسی ضایع نشود.

,

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری دیروز در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: اگر شرکت پدیده ظرف زمان مقرر به تعهدات خود عمل نکند طبق قوانین قضایی و تعهدات کتبی که در اختیار داریم عمل خواهیم کرد.

,

وی افزود: درباره پدیده اولویت نخست رسیدگی به تخلفات این شرکت و دستیابی مردم به حق قانونی شان است.

,

٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است

, ٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است, ٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است, ٦٨ هزار واحد مسکن مهر استان در انتظار تسهیلات است,

شهرآرا ـ هم‌اکنون ٦٨ هزار و ٣٠ واحد مسکن مهر خراسان رضوی در انتظار اخذ تسهیلات به سر می‌برند.
ساخت ٧٠ هزار و ٤٣٠ واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف این استان نیز باقیمانده است که از این تعداد ٩٠٠ واحد در حال اخذ تسهیلات هستند.

,
,

انجام تحقیقات عملی واکسن ضد تصلب شرایین در مشهد هم زمان با آمریکا و آلمان

, انجام تحقیقات عملی واکسن ضد تصلب شرایین در مشهد هم زمان با آمریکا و آلمان, انجام تحقیقات عملی واکسن ضد تصلب شرایین در مشهد هم زمان با آمریکا و آلمان, انجام تحقیقات عملی واکسن ضد تصلب شرایین در مشهد هم زمان با آمریکا و آلمان,

شهرآرا ـ سعید هاشم‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور این ١٦ متخصص می‌تواند کمک بسیار شایانی به افزایش دانش متخصصان داخلی کند، افزود: این متخصصان از کشورهای آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، ترکیه و چند کشور دیگر برای شرکت در کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی به ایران سفر خواهند کرد.

,

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان رضوی مشهد نیز در نشستی خبری از انجام تحقیقات عملی واکسن ضدتصلب شرایین در این بیمارستان هم‌زمان با آمریکا و آلمان خبر داد و گفت: این مجموعه با برخورداری از مراکز تحقیقاتی پیشرفته در پنج سال اخیر ١٨ طرح تحقیقاتی را انجام داده که از آن جمله می‌توان به تأثیر بازتوانی قلب برای بیماران قلبی ازنظر آثار روانی، بررسی سطح هورمونی در شیوع بیماری‌های قلبی عروقی، بررسی سلول درمانی به‌عنوان یکی از شیوه‌های مهم درمانی اشاره کرد. کامران غفارزادگان ابراز خرسندی کرد: محققان بیمارستان رضوی موفق شدند همزمان با آمریکا و آلمان واکسن ضد تصلب شرایین را با همکاری دانشگاه داروسازی و بخش آزمایشگاه بیمارستان رضوی به مراحل عملیاتی تحقیقاتی برسانند.

,

آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان

, آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان, آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان, آمادگی سه سرمایه‌گذار برای خرید میزان,

شهرآرا ـ عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی سه سرمایه‌گذار برای قبول تمام تعهدات میزان به سرمایه‌گذاران و نیز کارکنان این موسسه خبر داد و گفت: این جلسه قرار است پنج شنبه ( امروز ) در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شود.

,

موسی‌الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا اظهار کرد:کمیسیون بازار غیر متشکل پولی که کارگروهی زیر نظر بانک مرکزی است برای موسسه مالی و اعتباری میزان جلساتی را برگزار کرد و در نهایت هم هیئت تسویه برای تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران میزان و تسویه با آنان تشکیل شد.

,

ن عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: اما آنچه در این ارتباط باید به آن اشاره داشت این است که با وجود فعالیت هیئت تسویه مردم از روند دریافت سپرده‌ها ناراضی و معترض هستند.
وی با اشاره دوباره به سه پیشنهاد شورای عالی امنیت ملی (بانک دولتی تمام تعهدات میزان را قبول کند، بانک خصوصی یا صندوق قرض‌الحسنه مسئولیت کار را قبول کند و پیشنهاد سوم نیز تسویه با سپرده‌گذاران)، ادامه داد: از آنجایی که مسئولان میزان دنبال دو پیشنهاد اول نرفتند کار به هیئت تسویه رسید.

,
,

به گفته وی اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع شود به وزارت کشور ارسال می‌گردد و پس از آنان نیز پیشنهاد به بانک مرکزی فرستاده می‌شود که با قبول بانک مرکزی این سه سرمایه‌گذار تعهدات میزان را اجرایی خواهند کرد.

,

کاهش ٥٠‌ درصدی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه مشهد

, کاهش ٥٠‌ درصدی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه مشهد, کاهش ٥٠‌ درصدی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه مشهد, کاهش ٥٠‌ درصدی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه مشهد,

شهرآرا ـ عضو کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار مشهد از کاهش ٥٠درصدی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بدون پروانه در حاشیه این کلان‌شهر طی یک سال اخیر خبر داد.

,

غلامحسین صاحبی در گفتگو با ایرنا افزود: یکی از مشکلات مهم حاشیه‌شهر، وجود زمین‌های قولنامه‌ای است که پروانه ساخت‌و‌ساز برای آن‌ها صادر نمی‌شود.
وی گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شورای شهر مشهد راهکارهای متعددی در پیش گرفت که یکی از این موارد صدور مجوز ساخت‌و‌ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای واقع‌در بافت پرمسکونی است.
عضو کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار مشهد افزود: پیش از اجرایی‌شدن این مصوبه، ٩٠درصد از ساخت‌و‌سازهای صورت‌گرفته در مناطق حاشیه شهر شبانه و بدون پروانه ساخت انجام می‌شد.
وی ادامه داد: اما طی یک سال اخیر با اجرایی‌شدن مصوبه شورای شهر مشهد این میزان به ٥٠‌درصد کاهش یافته است.

,
,
,
,

کلینیک‌ سلامت خانواده به‌‌زودی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

, کلینیک‌ سلامت خانواده به‌‌زودی در مشهد راه‌اندازی می‌شود, کلینیک‌ سلامت خانواده به‌‌زودی در مشهد راه‌اندازی می‌شود, کلینیک‌ سلامت خانواده به‌‌زودی در مشهد راه‌اندازی می‌شود,

شهرآرا ـ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی به شهرآرا اعلام می‌کند و می‌گوید: البته هنوز جزئیات این اقدام شفاف نشده و ابلاغی هم به استان صورت نگرفته است؛ اما آنچه در دست پیگیری است، درقالب عقد قراردادی میان معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت محقق خواهد شد.
این مقام مسئول بیان اینکه ٩استان به‌صورت پایلوت اقدام به راه‌اندازی این کلینیک‌ها خواهند کرد، ادامه می‌دهد: در کلینیک‌های سلامت خانواده، خدمات مختلفی اعم از پزشکی، مشاوره حقوقی، روان‌شناسی و... ارائه خواهد شد.
او بیان می‌کند: هدف در اجرای این طرح ارتقای وضعیت سلامت روحی و جسمی بانوان خواهد بود.
سلجوقی با ذکر این توضیح که حاشیه‌شهر مشهد به‌عنوان یکی از مناطق هدف برای استقرار این کلینیک‌ها مطرح است، خاطر‌نشان می‌کند: علاوه‌بر خراسان‌رضوی، استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، کرمان، ایلام، اهواز و تهران کلینیک‌های سلامت خانواده را راه‌اندازی خواهند کرد.

,
,
,
,

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات قطار سریع السیر و برقی مشهد-تهران

, دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات قطار سریع السیر و برقی مشهد-تهران, دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات قطار سریع السیر و برقی مشهد-تهران, دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات قطار سریع السیر و برقی مشهد-تهران,

خراسان ـ رئیس جمهور خواستار تسریع در حل و فصل مشکلات برقی و سریع السیر شدن راه آهن تهران_مشهد و اهتمام ویژه به بافت فرسوده مشهد شد.

,

دکتر حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت شهر مقدس مشهد نزد مردم مسلمان ایران و کشورهای اسلامی رونق این شهر را مایه ابروی کشور توصیف کرد و با بیان اینکهتعهدات سفر استانی هیئت دولت به این استان با تامین منابع لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا پایان سال 94 انجام خواهد شد خواستار تسریع در حل و فصل مشکلات برقی و سریع السیر شدن راه آهن تهران-مشهد و اهتمام ویژه به بافت فرسوده مشهد شد.

,

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت استان و اقدامات انجام شده در زمینه طرح های مصوب سفر رئیس جمهور در این استان را به هیئت وزیران ارائه کرد.

,

بر اساس این گزارش برخی از طرح های مصوب به صورت کامل اجرا شده و برخی نیز از پیشرفت فیزیکی با بیش از 80 درصد برخوردار هستند.

,

مسئولیت برگزاری کنگره شهدای دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد

, مسئولیت برگزاری کنگره شهدای دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد, مسئولیت برگزاری کنگره شهدای دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد,

خراسان ـ جلسه شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان با حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس کنگره شهدای دانشجو و روسای دانشگاه های استان برگزار شد و طی آن مسئولیت برگزاری کنگره اینده شهدای دانشجوی استان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.

,

دکتر کافی با اشاره به حضور 1400 دانشجوی شاهد و ایئارگر در دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: دانشگاه تمام تلاش خود را برای توانمند سازی این دانشجویان انجام خواهد داد.

,

همچنین حسن رضایی مسئول دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند 9 ماه گذشته دبیرخانه کنگره گفت: تبیین و ترویج ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه الگوهای رفتاری برای دانشجویان زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دانشجو در دانشگاه و ارائه الگوهای رفتاری برای دانشجویان از اهداف این کنگره بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه