اخبار داغ

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دست نیاز به‌سوی بیگانگان دراز کردن، در شأن مردم ما نیست

دست نیاز به‌سوی بیگانگان دراز کردن، در شأن مردم ما نیست
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما متعهد هستیم هیچ چیزی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی از کشورهای خارجی وارد نکنیم و دست نیاز به‌سوی بیگانگان دراز نکنیم زیرا این در شأن مردم بلند همت ما نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از بلاغ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که با هدف هم‌دلی و هم‌زبانی بیشتر در دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر محل آموزش، تربیت مدیران و فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: به برکت انقلاب امروز نیروی دریایی راهبردی در آب‌های آزاد جهان حضور پیدا کرده و این برای اقتدار ملی و عزت مردم بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , بلاغ,

وی افزود: در بحث تأمین خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا به‌ویژه منطقه‌ خلیج عدن-باب‌المندب و دریای سرخ که یک منطقه آلوده به تروریست دریایی ‌شده و ضربات زیادی به اقتصاد کشورها ازجمله جمهوری اسلامی وارده کرده است.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ماموریت حفظ و حراست از خطوط کشتیرانی چه نفتی و چه تجاری امروز برعهده نیروی دریایی است، تصریح کرد: انجام این ماموریت با این وسعت برای سالم‌ نگه‌داشتن خطوط مواصلاتی اقتصادی کشور حائز اهمیت است و توسط همین مدیرانی انجام می‌شود که امروز در این دانشگاه آموزش می‌بینید.

سیاری خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم هیچ چیزی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی از کشورهای خارجی وارد نکنیم و دست نیاز به‌سوی بیگانگان دراز نکنیم زیرا این در شأن مردم بلند همت ما نیست.

وی بیان کرد: امروز در بحث ساخت، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم و انواع ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را نیز در حال ساخت داریم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در زمینه تجهیزات، نیروی دریایی هیچ‌گاه به کشورهای دیگر نیازمند نیستیم، اضافه کرد: امروز در بحث تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی و هم ساخت تجهیزات و هم بعد جنبه عملیاتی که در دریاهای آزاد دارند، با استفاده از دانش‌آموختگان همین دانشگاه نهایت بهره را برده‌ایم و در بالاترین جایگاه قرار داریم.

سیاری با اشاره به اینکه امنیت خزر برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: دریای خزر دارای منابع متعدد غذایی، انرژی، گردشگری، محیط زیست، تجارت و حمل و نقل در مسیر کریدور شمال به جنوب است که برای کشور دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه ما از منابع دریای خزر می‌توانیم بهترین و پیشرفته‌ترین را برای توسعه دریا محور کشور داشته باشیم، ادامه داد: ارتباطی که این دریا با سواحل مکران برقرار دارد، ما را قادر می‌سازد تا در اقتصاد آسیای میانه و قفقاز اثرگذار باشیم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: باید تمام تلاش ما بر این باشد که توانمندی ما آنقدر بالا برود که از منابع موجود دریا برای توسعه دریامحور کشور استفاده کنیم و از جایگاه خاص خزر در ارتقای این جایگاه بهره لازم را ببریم چیزی که تاکنون از آن استفاده لازم به عمل نیامده است و امیدواریم با تدابیر مقام معظم رهبری که در خصوص اهمیت دریا فرمودند، این عمل اجرایی شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/ف
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه