اخبار داغ

بازار پارچه مشکی در ید قدرت خارجی ها؛

تعطیلی 10 ساله کارخانه تولید پارچه مشکی به دلیل واردات بی رویه/ واردات چادر به ایران از کشورهای شرق آسیا!

تعطیلی 10 ساله کارخانه تولید پارچه مشکی به دلیل واردات بی رویه/ واردات چادر به ایران از کشورهای شرق آسیا!
کارخانه ابهر بافت به عنوان یکی از تولیدکنندگان چادر مشکی کشور، به مدت 10 سال است که به دلیل واردات بی رویه تعطیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسابیشترین مصرف چادر در کشور ایران به ثبت رسیده است و همچنین بیشترین واردات این محصول نیز از کشورهایی همچون کره جنوبی، تایلند ژاپن و هندوستان صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا, بیشترین مصرف چادر در کشور ایران به ثبت رسیده است و همچنین بیشترین واردات این محصول نیز از کشورهایی همچون کره جنوبی، تایلند ژاپن و هندوستان صورت می گیرد.,

در واقع کشورهای شرق آسیا نبض بازار چادر مشکی ایران را در دست دارند و کاهش تعرفه واردات از  70 درصد به 17 درصد یکی از مهم ترین علل افزایش واردات بیرویه پارچه به ایران است که این امر لطمه بزرگی به تولیدات وارد آوره است.

,

این موضوع موجب شده تا بسیاری از کارخانه های تولید پارچه در معرض تعطیلی قرار گرفته و یا تعطیل شوند، کارخانه ابهر بافت نیز یکی از کارخانه هایی است که با تعطیلی نزدیک به 10 سال همچنان در رکود کامل قرار گرفته است.

,

یکی از علل مهم تعطیلی این کارخانه واردات بی رویه پارچه از کشورهای آسیای شرقی است.

,

یکی از کارگران این مجموعه با اشاره به تعطیلی این کارخانه از سال 82 اظهار داشت: متاسفانه واردات ضربه سنگینی به تولید پارچه در ایران وارد کرده است.

,

وی با بیان اینکه به دلیل عدم صرف اقتصادی این کارخانه تعطیل و کارگران آن کار خود را از دست دادند، تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت خوبی برای اشتغال ایجاد کرده بود.

,

گفتنی است، عدم حمایت دولت از این کارخانه موجب تعطیلی آن شده است.

,

قاچاق و واردات از طریق سفرهای زیارتی یکی از علل تعطیلی کارخانه های تولید پارچه در ایران است در واقع در هفت سال گذشته 330 میلیون دلار واردات چادر به کشور صورت گرفته است.

,

در حال حاضر قیمت پارچه چادر مشکی با جنس کره ای 60 تا 100 تومان و ژاپن 200 تا 300 ژاپن است و واردات بی رویه موجب کاهش خروج ارز از کشور شده است در حالی که بازار تضمین شده ای برای این محصول در کشور موجود است.

,

انتهای پیام/پ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه