اخبار داغ

پس از گذشت بیش از یک ماه برگزار شد

اولین شورای اداری با حضور سرپرست جدید فرمانداری نکا

اولین شورای اداری با حضور سرپرست جدید فرمانداری نکا
پس از گذشت بیش از یک ماه از جابه‌جایی در راس مدیریت اجرایی شهرستان نکا، اولین شورای اداری شهرستان در دوره تصدی جعفر احمدی بر صندلی ریاست فرمانداری تحت عنوان سرپرست، با حضور اکثریت مدیران شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نکاآنلاین، جعفر احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان نکا، با اشاره به لزوم رعایت مقررات و احترام به قانون اداری توسط همه مدیران شهرستان، اظهارکرد: مردم ولی نعمتان ما بوده و مدیران باید در زمان مشخص در ادارات حضور داشته تا جواب‌گوی ارباب رجوع باشند.

وی توجه بیشتر به طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات را خواستار شد و گفت: نباید مردم مشکلی در ادارات یا اجرای روند کاری خود داشته باشند و به فرمانداری مراجعه کنند، بلکه خود ادارات باید پاسخ‌گوی نیاز مردم باشند.

سرپرست فرمانداری نکا با تاکید بر اجرا و پیگیری سه اصل ایجاد هماهنگی، نظارت بر امور دستگاه‌های اجرایی و حفظ سیاست عمومی دولت در شهرستان، خاطرنشان کرد: مدیران باید با برنامه‌ریزی درست در راستای تامین نیازهای مردم گام بردارند.

وی افزود: مدیران سعی کنند با آگاهی و مطالعات کافی تصمیمات درست و کامل برای اجرای مصوبات و عملیات دستگاه خود داشته باشند.

این مسئول، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری را بسیار مهم برشمرد و اذعان کرد: دشمنان چشم به این حضور مردم دوخته‌اند که باید مردم را به این صحنه حماسی دعوت کرد تا حضوری پررنگ‌تر از گذشته داشته باشند.

وی با هشدار به مدیران شهرستان به‌منظور ورود و دخالت نکردن در فعالیت‌های انتخاباتی، گفت: به‌منظور رعایت امر بی‌طرفی در انتخابات پیش‌رو و طرفداری از یک شخص و یا گروه خاص، مدیران حق استفاده از امکانات دولتی به نفع یک کاندیدای خاص را ندارند.

در ابتدای جلسه، مسعود حسن‌پور مدیر شبکه آب‌ و فاضلاب شهری نکا در بیان گزارشی از اقدامات مجموعه آب‌ و‌ فاضلاب شهری و شرایط منابع آبی شهرستان با اشاره به کاهش 29 درصدی بارندگی تا اوایل اسفند گذشته بر اساس آمارها، اظهارکرد: این آمار 17 درصد کمتر از متوسط 47 سال گذشته در کشور است.

وی با اعلام کاهش 50 درصدی موجودی مخازن آبی و کاهش 46 درصدی آب رودخانه‌ها، به‌بیان اهمیت ذخایر برف پرداخت و گفت: ذخایر برف به‌عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه آب زیرزمینی و رودخانه‌ها در فصول مرداد و شهریور هستند که نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد کاهش داشتیم و این یک آمار وحشتناک است.

حسن‌پور با بیان اینکه محدودیت‌های استان مازندران همواره پشت ظاهر سبز آن مخفی می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه متوسط بارش در مازندران نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، با این حال در مازندران هم مشکل کم‌آبی پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: در سال 94 به‌علت کاهش بارندگی و کاهش آب رودخانه‌ها، میزان آب سفره‌های زیرزمینی شهرستان نکا نیز بسیار پایین آمد، به‌شکلی که یکی از چاه‌های نکا در تعمیرات اخیر با افت 20 متری سطح دینامیک مواجه شده بود.

این مسئول با اشاره به پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده با توجه به روند کم‌آبی در شهرستان از سال گذشته، اذعان کرد: در مرادماه 93 یک قطعه زمین خریداری شد که در کمتر از یک ماه گذشته وارد مدار بهره‌برداری شد و تقریباً بخش اعظمی از مشکلات آب شهری را حل کرد.

وی افزود: در اوایل خردادماه با کاهش 15 درصدی تولید چاه‌های خود مواجه شدیم که در این راستا به‌منظور جبران این کمبود آب، یکی از چاه‌های نکا که در اختیار یکی از شهرستان‌های دیگر بود، با هماهنگی معاونت بهره‌برداری آب‌وفاضلاب استان، از اختیار آن شهرستان خارج و با هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان به سمت خط انتقال نکا هدایت شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه باوجود تمام این اقدامات به‌دلیل کم‌آبی شدید و مصرف بالای مردم، هنوز کاملاً مشکلات حل نشده است، اظهارکرد: بهره‌برداری از چاه جدید با دبی 70 لیتر در ثانیه که حدود یک ماه قبل وارد مدار شد، توانست بخش بزرگی از مشکلات را حل کند اما مشکلات هم‌چنان باقی است.

وی در بیان برخی از مشکلات موجود شبکه آب‌ و فاضلاب شهری نکا، گفت: کمبود آب و افت شدید چاه‌ها، نیاز به اصلاح ساختار شبکه به‌طول حدود 15 کیلومتر با صرف اعتبار بالا، طرح جمع‌آوری فاضلاب‌ و نجات بافت‌ها و سفره‌های زیر زمینی ازجمله معضلات و برنامه‌های پیش روی مجموعه است که مهم‌تر از آن در نظر گرفتن مصرف بهینه و جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

احمد علی آبادی رئیس اداره راه‌ و شهرسازی شهرستان نکا دیگر مدیری بود که به بیان گزارش و نقطه نظرات خود پرداخت و اظهارکرد: مجموع راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی حوزه شهرستان در پنج محور شامل 560 کیلومتر معادل یک هزار و 340 کیلومتر راه هم‌سنگ می‌باشد.

وی گفت: در قالب برنامه‌ریزی‌ها توانستیم 2 پروژه بزرگ راه‌سازی با بیش از 60 کیلومتر برای 21 روستا در دست اقدام قرار دهیم که نیازمند 22 میلیارد تومان اعتبار بوده و شامل آسفالت، زیرسازی، شن‌ریزی، لکه‌گیری و ... می‌شود.

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی شهرستان نکا با بیان اینکه بسیج به‌عنوان یکی از پیمانکاران، در امر سازندگی راه‌های بخش هزارجریب درحال فعالیت می‌باشد، از آسفالت قریب الوقوع جاده روستای دوآب پیش از برگزاری یادواره شهدای منطقه پی‌رجه در این روستا خبر داد.

وی با اشاره به شروع پروژه‌های فراوان راه‌سازی در نکا، شهرستان را مانند کارگاه بزرگ راه‌سازی که در دو دهه اخیر بی‌نظیر بوده است توصیف کرد و گفت: ازجمله اقدامات انجام شده خط‌کشی مسیرهای مختلف شهرستان با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نکاآنلاین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه