اخبار داغ

پخش عجیب مستند جنجال از صدا و سیما

پخش عجیب مستند جنجال از صدا و سیما
مستند جنجال‌برانگیز «چنارستان» از شبکه مستند سیما پخش شد، بهانه پخش این مستند روز «جنگل» بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مستند جنجال برانگیز «چنارستان» از شبکه مستند سیما پخش شد، بهانه پخش این مستند روز «جنگل» بود. در تقویم روز هشتم مرداد‌ماه به عنوان روز «جنگل» ثبت شده و شبکه مستند به این مناسبت مستند‌های ویژه‌ای را پخش کرد. در این بین اما پخش مستند «چنارستان» نه از نظر موضوع و نه از نظر پیام فیلم ربطی به جنگل نداشت.

کسانی که این مستند را در جشنواره سینما حقیقت تماشا کرده بودند می‌دانند که این مستند به‌رغم اینکه در ظاهر به نام چنارهای خیابان «ولیعصر(عج)» تهران ساخته شده، به تاریخچه این خیابان پرداخته و نوع نگاه سازنده فیلم آنقدر یک طرفه است که اعتراض به آن از همان زمان اکران در جشنواره آغاز شد.

به نظر نمی‌رسید با وجود اعتراض‌هایی که به محتوای «چنارستان» صورت گرفته است، این مستند در یک روز خاص سر از تلویزیون در بیاورد. با وجود آنکه شبکه مستند تلاش کرده بود با حذف 20 دقیقه از مستند که شامل تصاویری از شاه، فرح، اتفاقات سال 88، تشییع جنازه رضاشاه و مدح رضاشاه توسط یکی از حضار است، آن را به اثری قابل پخش در تلویزیون تبدیل کند، اما آنچه نتوانسته  آن را سانسور کند روح پهلوی دوستی است که بر «چنارستان» حاکم است. به راستی آنقدر آرشیو شبکه مستند از آثار تولید شده درباره جنگل و تخریب جنگل‌های کشور خالی است که مدیران پخش شبکه مستند به سراغ اثری رفته‌اند که موضوع آن کاملاً در انتقاد از جمهوری اسلامی است؟! کارگردان «چنارستان» آنقدر خود را از محیط اجتماعی کشور دور کرده است که در هنگامی که می‌خواهد از اعزام رزمنده‌ها به جبهه سخن بگوید آن را با تعبیر «اعزام سرباز به جنگ» نام می‌برد.

بی‌سلیقگی شبکه مستند سیما در پخش «چنارستان» در حالی صورت می‌گیرد که این شبکه پیش از این مجموعه‌های ارزشمندی چون «روایت دیدار» را پخش کرده بود.

منبع: روزنامه جوان

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه